No 2016.gada jūnija Eiropas pircējiem kļūs pieejams krosovers Edge – Ford kompānijas vidējās apvidus klases modelis, kas šaipus okeānam konkurēs ar BMW X5, VW Touareg un Volvo XC90.
4,80 m garais Ford Edge ir 28 cm garāks par mums zināmo Kuga un piedāvā piecas sēdvietas. Automašīna aprīkota ar diožu lukturiem priekšā un aizmugurē, 20 collu riteņiem, jaunākās paaudzes parkošanās palīgsistēmu, sistēmu, kas brīdina par sadursmi ar priekšā braucošo automobili un iedarbina bremzes, ja vadītājs nereaģē, adaptīvo stūres iekārtu, palīgsistēmu, kas brīdina par joslas pārkāpšanu un šķērsli „aklajā” zonā, sistēmu, kas palīdz uzsākt kustību slīpumā.
Komplektā būs arī adaptīvā kruīzkontrole, bagāžnieka vāks ar elektropievadu, parkošanās asistents, sistēmas, kas slāpē trokšņus ar audio iekārtas palīdzību, brīdina par šķēršļiem, kas tuvojas no sāniem vai atrodas aizmugurē, atpazīst ceļazīmes. Komfortu un drošību uzlabos apsildāmi un ventilējami priekšējie sēdekļi, apsildāma stūre, Ford Sync multimediju komplekss ar 10 collu ekrānu un balss vadības funkciju, piepūšamas drošības jostas aizmugures pasažieriem.
Ford Edge būs nopērkams ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu (papildaprīkojums), bet motoru klāstā būs tikai 2,0 litru četru cilindru turbo dīzeļi ar Start-Stop funkciju. Bāzes versijai iebūvēts agregāts ar 180 ZS (400 Nm) jaudu, kas komplektā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu ļauj sasniegt 200 km/h maksimālo ātrumu (0-100 km/h – 9,9 sek.), bet jaudīgākais motors attīsta 210 ZS (450 Nm) un ir kombinēts ar sešu pakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu. Šāds tandēms 100 km/h sasniedz 9,1 sekundē, bet maksimālais ātrums būs 211 km/h. Ražotājs norādījis, ka Ford Kuga drīkst vilkt līdz pat 2,2 tonnas smagu piekabi vai treileri.
Ford Edge bāzes versija maksās 42 900 eiro, bet par 210 ZS jaudīgo Edge Titanium komplektācijā prasīs vismaz 50 100 eiro.
velti smejies, brāl - Vācijā lētākais X5 ir vairāk kā 10 000 eiro dārgāks par šo, tā ka ir par ko aizdomāties