2015.gads tuvojas noslēgumam, visi galvenie autobūves jaunumiem veltītie pasākumi aizvadīti un statistiķi steidz apkopot rezultātus. Šķietamais miera periods gan nebūs ilgs, jo 2016.gads uzsāks savu straujo skrējienu jau 11.janvārī ar Detroitas autoizstādi, kur atkal redzēsim daudz interesantu konceptu, ražošanai gatavu modeļu un inovatīvu risinājumu.
"BMW" Detroitas pasākumam pieteicis divus jaunumus: "BMW M2" un "BMW X4" M40i. "M2" ir divdurvju kupeja ar rindas sešcilindru benzīna motoru un vieglu alumīnija sporta šasiju. Pateicoties jaudīgajam motoram, kas attīsta 370 ZS pie 6500 apgr/min un sasniedz maksimālo griezes momentu 465 Nm, kupeja var paātrināties līdz 100 km/h 4,3 sekundēs. Maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie atzīmes 250 km/h, taču "M Driver´s" pakete (papildmaksa) ļaus to pārcelt līdz 270 km/h. Jāpiebilst, ka ātrākam startam paredzēta "Overboost" funkcija, kas motora griezes momentu īslaicīgi paceļ līdz 500 Nm.
Arī krosovers "X4" M40i versijā aprīkots ar trīs litru sešcilindru benzīna motoru, kas šajā gadījumā attīsta 360 ZS un 465 Nm. 100 km/h šāda versija sasniedz 4,9 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 250 km/h.
"M2" kupeja pircējiem kļūs pieejama pavasarī, bet "X4" M40i - jau 2016.gada februārī.
Uz Detroitu bavārieši vedīs arī elektroauto "i3" un hibrīda superauto "i8". Pirmais no tiem demonstrēs "BMW" inženieru jaunākās iestrādes palīgasistentu jomā, tajā skaitā automātisko distances parkošanās sistēmu, nakts redzamības sistēmu ar dzīvu būtņu atpazīšanas un izgaismošanas funkciju, "Surround View" 360 grādu kontroles sistēmu ar attēla atveidojumu 3D grafikā.
Kāpēc tagad ir vajadzīga manuālā? Tagad raksturīgi "korķi", šosejas. Manuālā domāta vairāk lauku apvidum, tagad ir maz cilvēku, kuri braukā pa laukiem. Asv jau 50.tajos gados automātus ražoja.
Pats pabraukā ar automātu, tad paskatīsies.
Agrāk es uzskatīju ka automāti domāti bābām. Īsts vecis nebrauc ar automātu. Pat izvēloties auto viens no punktiem bija - manuālā kārba. Tagad es atzīstu tikai automātus. Nevis tāpēc, ka nemācētu braukt, bet gan tāpēc, ka daudz ērtāk, sevišķi sastrēgumos, tālos braucienos.