Britu kompānija "Riversimple" prezentējusi jaunu modeli – divvietīgu elektromobili "Rasa", kura pamatā ir ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģija. Automobiļa degvielas tvertnē var iepildīt 1,5 kg ūdeņraža, kas pietiks 483 km.
"Riversimple Rasa" ir kompozītmateriālu monokoks ar alumīnija apakšrāmjiem, kā arī virsbūve, kas apšūta ar stiklašķiedras paneļiem. Pateicoties šādam risinājumam automobiļa kopējais svars ir tikai 580 kg. Piemēram, durvis sver tikai 8 kg, degvielas šūnas – 19, monokoks – nepilnus 40 kg. Arī aerodinamiskās pretestības koeficients ir tikai 0.224 – mazāks nekā jebkuram šobrīd pārdošanā esošam sērijveida automobilim.
Divvietīgajai "Rasa" ir četri elektromotori – pa vienam pie katra riteņa. Enerģiju tie saņem no 8,5 kilovatu degvielas šūnu bloka, kur elektrība rodas ūdeņraža un skābekļa savstarpējās reakcijas rezultātā. Kopumā šādā spēka iekārtā ir tikai 18 kustīgas daļas.
100 km/h "Rasa" sasniedz 10 sekundēs un pie šīs atzīmes nostrādā arī elektroniskais maksimālā ātruma ierobežotājs, kas gan neesot sevišķi liels zaudējums, jo kompānija uzsver, ka arī šādā ātrumā ar viņu elektromobilī var pārvietoties pietiekami komfortabli, ilgi un lielos attālumos.
"Riversimple" jau tuvākajā laikā plāno uzbūvēt 20 pirmssērijas eksemplāru, kurus nodos testēšanai klientiem, solot uzklausīt viņu vērtējumu, ieteikumus un priekšlikumus, ko izmantos, lai pieslīpētu konveijera modeli.
Pilnvērtīgu ražošanu kompānija plāno uzsākt 2018.gadā, apņemoties izgatavot 3500 eksemplāru. Jāpiebilst, ka Eiropas Savienība "Riversimple" projektam grantu programmas ietvaros piešķīrusi divus miljonus eiro.
Ideja nav slikta, bet dizains.....
Par ideju 10, par izpildījumu - 1