Pašlaik Londonas luksusa auto dīleris H.R.Owens (pieder Jack Barclay) izlicis pārdošanā lietotu Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse World Record Edition. Par superauto ar 1818 km nobraukumu tiek prasīts 1,79 miljoni mārciņu (2,3 miljoni eiro).
Tā ir iespaidīga summa, taču retais no mums aizdomājas, ka tās nebūt nav visas izmaksas – krietnu daļu finanšu līdzekļu nāksies atvēlēt arī par auto uzturēšanu, apkopēm, jaunām detaļām un nodokļiem. Piemēram ņemsim īpaši lieliem ātrumiem piemērotās Michelin riepas. Lai gan ražotājs tām paredzējis resursu līdz pat 15 000 km un vairāk, Bugatti nevēlas riskēt un norāda, ka riepu komplekts jāmaina ik pēc katriem 5000 km vai pēc viena (!) brauciena pilnā ātrumā. Ņemot vērā, ka braucot ar 400 km/h detaļas tiek pakļautas īpaši lielai slodzei, ražotājs iesaka regulāri mainīt arī riteņu diskus. Komplekta cena – 50 000 eiro.
Par regulārajām standarta apkopēm, kas obligātas katru otro gadu, dīleris prasīs 12 500 eiro. Tas saistīts gan veicamo darbu sarežģītības pakāpi, gan ar izmaksām, ko sastāda 52 litru dzesēšanas šķidruma un 42 litru eļļas nomaiņa.
Neaizmirsīsim par degvielu – 100 litru tvertnes piepildīšana Veyron īpašniekam izmaksā 120 eiro, bet braucot pilnā ātrumā 100 litrus var izdedzināt 15 minūtēs.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse World Record Edition aprīkots ar 16 cilindru 8,0 litru motoru un var sasniegt maksimālo ātrumu 408,84 km/h.
Ātrs ta ātrs, bet neglīts auto gan