Japānas autobūves uzņēmums "Mitsubishi Motors Corp." otrdien atzina, ka tas izmantojis nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi 25 gadus, tādējādi paplašinot datu falsificēšanas skandālu, kas kompānijai radījis jaunu krīzi.
"Iekšzemes tirgum mēs esam izmantojuši šo metodi kopš 1991.gada," preses konferencē norādīja uzņēmuma viceprezidents Rjugo Nakao. "Taču mēs nezinām ietekmēto modeļu skaitu."
Laikraksts "Nikkei" jau iepriekš vēstīja, ka "Mitsubishi" nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi izmantojusi vairākus desmitus gadus.
"Mitsubishi Motors Corp." akciju cena otrdien piedzīvojusi kārtējo kritumu saistībā ar ziņām, ka kompānija nepiemērotu degvielas ekonomijas testēšanas metodi izmantojusi vairākus desmitus gadus, tādējādi paplašinot datu falsificēšanas skandālu.
Laikraksts "Nikkei" vēsta, ka uzņēmums nepatiesus datus norādījis par vairāk modeļiem, nekā uzskatīts iepriekš.
Reaģējot uz šīm ziņām, "Mitsubishi" akciju cena Tokijas biržā otrdien nokritās par 9,58%.
Autoražotāja akciju cena kopumā samazinājusies par 50% un tā tirgus vērtība zaudējusi vairākus miljardus dolāru saistībā ar autoražotāja atzīšanos par krāpšanos degvielas ekonomijas testos.
Amatpersonas pagājušajā nedēļā "Mitsubishi" birojos veica kratīšanu un uzņēmums brīdināja, ka skandāla aptverto automašīnu skaits varētu pieaugt, jo tam var nākties iekļaut arī ārvalstīs pārdotos automobiļus.
"Nikkei" otrdien ziņo, ka kompānijas nepiemērotās testēšanas metodes varētu būt izmantotas jau kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem, nevis vien 2002.gada, kā apgalvo uzņēmums, tādējādi ietekmējot vairāk modeļu.
Japānas Transporta ministrija likusi "Mitsubishi" trešdien prezentēt iekšējās izmeklēšanas rezultātus.
Kā ziņots, "Mitsubishi" pagājušajā trešdienā atzina, ka tas manipulējis ar degvielas ekonomijas testu datiem vairāk nekā 600 000 automašīnu.
RIP