Audi prezentē jauno A5 un S5 (+ foto) 2

Audis S5 Coupe Foto: Publicitātes attēls

Audi Importer Latvia / Lithuania | 4.jūnijs 2016 7:19

Audi 2007. gadā ar A5 radīja revolūciju vidējā klasē. Ingolštates autoražotājs radīja mākslas darbu, kas aizkustināja tā pielūdzējus visā pasaulē. Pēc deviņiem gadiem tiek laista klajā otrā paaudze ar jaunu, pieslīpētu dizainu un visaptverošu augstu tehnoloģiju. A5 Coupé* jaunā paaudze ir atlētiska, sportiska un eleganta.

Tā dizains iet roku rokā ar izsmalcināto aerodinamiku. Zem A5 virsbūves slēpjas pilnībā jauna šasija, jaudīgi dzinēji, kā arī inovatīvas informācijas un izklaides sistēmas funkcijas un autovadītāja palīgsistēmas.

Kā padarīt dizaina meistardarbu vēl skaistāku? Audi dizaineri ir domājuši par to vairākus gadus. Rezultāti ir iespaidīgi: jaunais Audi A5 Coupé* izceļas ar neredzētu, mūsdienīgu un pieslīpētu izskatu. Tas gan tik un tā saglabā savu būtību, sportisko un eleganto raksturu nododot jaunajai paaudzei. Spilgtākais piemērs ir trīsdimensionāla viļņa formas pleca līnija, kas raksturoja jau iepriekšējo modeli. Precīzi plūstošā līnija ar izteiksmīgajiem izvirzījumiem virs riteņu arkām izceļ visus četrus riteņus, norādot uz quattro visu riteņu piedziņu.

Ideāli līdzsvarotās proporcijas ar garo dzinēja pārsegu, izstiepto riteņu garenbāzi un īsajām pārkarēm izceļ jaunā A5 Coupé sportiskumu. Vienrāmja radiatora režģis ir ievērojami plakanāks un platāks nekā iepriekšējā modelī. LED aizmugurējie lukturi un papildaprīkojumā pieejamie LED vai matricas LED priekšējie lukturi ar dinamiskajiem pagriezienu rādītājiem padara progresīvo tehnoloģiju pamanāmu pat tumsā.

Dzinēji
Jaunais Audi A5 Coupé* Vācijā tiks laists klajā ar pieciem dzinējiem: diviem TFSI un trīs TDI. Ir ievērojami palielināta to jauda, kas tagad ir no 140 kW (190 ZS) līdz 210 kW (286 ZS). Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli to veiktspēja ir par 17% lielāka, bet degvielas patēriņš par 22% mazāks. Visi dzinēji apvieno augstu efektivitāti ar sportisku jaudu un plūstošu darbību – īpaši abi 3,0 l TDI sešu cilindru dzinēji.

Audi S5 Coupé* ar jauno 3,0 l TFSI dzinēju ir nepārspējams. Tā V6 turbodzinējs piedāvā jaudīgu sporta automobiļa cienīgu veiktspēju. Sešu cilindru dzinējs ar 2995 cm3 darba tilpumu attīsta 260 kW (354 ZS) jaudu, kas ir par 15 kW (21 ZS) vairāk nekā dzinējam iepriekšējā modelī.

 

Piedziņas daļa
Jaunajam Audi A5 Coupé* ir katrai dzinēja versijai pielāgots piedziņas daļas risinājums. Manuālā sešpakāpju pārnesumkārba un septiņpakāpju S tronic pārnesumkārba tiek izmantota ar četru cilindru dzinējiem, kā arī 160 kW (218 ZS) 3,0 l TDI dzinēju ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu. Astoņpakāpju tiptronic transmisija ir paredzēta jaudīgākajam dīzeļdzinējam ar 210 kW (286 ZS) jaudu un S5 dzinējam*. Abu dzinēju standartaprīkojumā ir iekļauta quattro visu riteņu piedziņa. Audi papildaprīkojumā piedāvā arī aizmugurējās ass sporta diferenciāli vēl dinamiskākai vadībai un precizitātei.

Pirmo reizi ir pieejams arī jaunais quattro ar ultra tehnoloģiju. Šobrīd to var kombinēt ar četru cilindru TFSI un TDI dzinējiem ar manuālo pārnesumkārbu. Optimizētā piedziņas sistēma vilkmes un braukšanas dinamikas ziņā manāmi neatšķiras no permanentajām sistēmām.

Šasija
Jaunā šasija ir viena no Audi A5 Coupé* stiprajām pusēm. Tā piedāvā autovadītājam optimālu komfortu apvienojumā ar izcilu manevrējamību. Tādējādi A5 ar pārliecību izbrauc gan šaurus, līkumotus kalnu ceļus, gan garus posmus pa automaģistrāli. Papildaprīkojumā Audi piedāvā piekari ar amortizatoru kontroli. Tā ir integrēta dinamiskās vadības sistēmā ar nosaukumu Audi drive select, kas ļauj autovadītājam mainīt pamata īpašības vairākos soļos.

Elektromehāniskais stūres pastiprinātājs arī ir Audi jaunums. Tas pielāgojas transportlīdzekļa aktuālajam braukšanas ātrumam un nodrošina precīzu atgriezenisko saiti uz ceļa. Papildaprīkojumā ir pieejama dinamiskā stūres sistēma, kas pielāgo tās pārnesumskaitli atkarībā no ātruma un stūrēšanas leņķa.

Virsbūve
Audi A5 Coupé* ir ievērojami efektīvāks nekā tā priekštecis. Lielā mērā tas ir saistīts ar svara samazinājumu, kā arī izsmalcinātu aerodinamiku. Izstrādātājiem izdevās samazināt tā pašmasu par 60 kilogramiem. Tam ir vieglākā virsbūve starp konkurentiem, pateicoties pārdomātam materiālu sajaukumam un vieglas konstrukcijas dizainam. A5 Coupé ar vilkmes koeficientu 0,25 ir arī klases līderis aerodinamikas ziņā.

Salons
Ieguvumi salonā ir lielāki izmēri un garāka riteņu garenbāze. Autovadītājam un pasažieriem ir vairāk vietas. Mērinstrumentu paneļa horizontālā uzbūve un nepārtrauktā gaisa ieplūdes atveres līnija rada plašuma izjūtu.

Kā jau tas raksturīgs Audi, salona uzbūves kvalitāte ir ārkārtīgi augsta. Augstvērtīgi materiāli dažādās krāsās rada īpaši patīkamu atmosfēru un izceļ vidējās klases modeļa pirmklasīgo raksturu. Papildaprīkojumā pieejamais fona apgaismojums izceļ salonu ar 30 dažādiem pielāgojamiem toņiem. Jaunais A5 Coupé* arī uzstāda klases standartu aeroakustikas jomā. Skaņas komforts praktiski atbilst luksusa klases modeļa līmenim.

Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 465 litrri jeb par 10 litriem vairāk nekā iepriekšējā modelī. Aizmugurējam sēdeklim ir 40:20:40 dalījums, un to var viegli nolocīt, izmantojot kloķus bagāžas nodalījumā. Audi arī piedāvā divdurvju kupeju ar papildaprīkojumā pieejamu žestu kotroli bagāžas nodalījuma atvēršanai ar kājas kustību. Papildaprīkojumā pieejamais sakabes āķis ir elektriski noņemams ar pogas spiedienu.

Displejs un vadība
A5 Coupé* tagad pirmo reizi ir pieejams ar papildaprīkojumā pieejamo Audi virtuālo autovadītāja kabīni un 12,3 collu TFT ekrānu ar 1440 x 540 pikseļu izšķirtspēju. Kopā ar MMI navigation plus ar 8,3 collu ekrānu viduskonsolē tas veido centrālo informācijas bloku. MMI termināla centrālais punkts ir rotējošā spiedpoga. Tās virsma darbojas kā skārienpanelis. Skārienpanelis tiek izmantots rakstzīmju ievadīšanai un vairāku pirkstu žestiem, kas ļauj, piemēram, pietuvināt karti. Visas MMI vadības princips līdzinās viedtālruņos iestrādātajam un ietver viedo brīvā teksta meklēšanas funkciju. Jaunā balss vadības sistēma, kas ir daudz dabiskāka, var atpazīt ievadi vienkāršā ikdienas valodā, piemēram: „Es gribētu piezvanīt Pēterim.“

Informācijas un izklaides sistēma un Audi connect
Klienti, kuri izvēlas MMI navigation plus, automātiski saņem arī Audi coonect aparatūras moduli un jaunu Audi connect SIM karti, kas ir pastāvīgi iebūvēta automobilī. Jaunais Audi A5 Coupé* to izmanto, lai pieslēgtos internetam, izmantojot īpaši ātro LTE tīklu. Dažādo Audi connect pakalpojumu izmantošana ir bez maksas trīs gadus gan Vācijā, gan lielākajā daļā Eiropas valstu. Attiecīgās valsts pakalpojumu sniedzējs tiek izvēlēts automātiski pēc nepieciešamības.

Neatkarīgi no integrētajiem Audi connect pakalpojumiem klienti var arī iegādāties papildaprīkojumā pieejamas datu paketes individuālai interneta izmantošanai caur Wi-Fi tīklāju. Tas ļauj pasažieriem izmantot internetu un saņemt/sūtīt e-pasta vēstules ar līdz pat astoņām mobilajām ierīcēm par pievilcīgām cenām.

Modeli A5 ir iespējams aprīkot arī ar papildu komplektācijā pieejamo Audi connect drošības un pakalpojumu paketi. Tā ietver tādas funkcijas kā automātisku ārkārtas zvanu avārijas gadījumā, tiešsaistes palīdzību ceļā un Audi servisa pieprasījumu, kā arī tālvadības funkcijas, kuras var izmantot ar MMI connect lietojumprogrammu viedtālrunī, viedpulkstenī vai televizorā apvienojumā ar ceturtās paaudzes Apple TV. Par piemēru var minēt automobiļa atslēgšanu un aizslēgšanu, automašīnas atrašanās vietas pārbaudi un automobiļa statusa pārbaudi.

Ar Audi viedtālruņa saskarni Apple Car Play un Android Auto ļauj izmantot labi pazīstamās viedtālruņu funkcijas pašā automobilī, ja ir tāda vēlme. Papildaprīkojumā pieejamā Audi tālruņa novietne ar bezvadu uzlādes funkciju centrālajā roku balstā izmanto tuvā lauka savienojumu, lai bez vadiem pieslēgtu viedtālruņus automobiļa antenai un nodrošinātu induktīvo uzlādi atbilstoši Qi standartam. Patiesiem augstas kvalitātes cienītājiem papildu komplektācijā ir pieejama Bang & Olufsen skaņas sistēma ar inovatīvo 3D skaņu.

Autovadītāja palīgsistēmas
Pārdomāta dažādu tehnoloģiju kombinācija uzlabo jaunā Audi A5 Coupé* drošību, komfortu un efektivitāti. Tajā pašā laikā Audi sper nākamo soli bezpilota vadības jomā. Plašais inovatīvo autovadītāja palīgsistēmu klāsts uzstāda standartu šajā klasē. Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, gandrīz visas sistēmas ir pilnīgi jaunas vai arī ir ievērojami uzlabotas.

Prognozējošā efektivitātes palīgsistēma palīdz autovadītājam ietaupīt degvielu, Audi aktīvā joslas saglabāšanas palīgsistēma palīdz noturēties braukšanas joslā, savukārt adaptīvā kruīza kontrole Stop&Go ar sastrēgumu palīgsistēmu palīdz autovadītājam lēnas satiksmes apstākļos. Jaunu un būtisku drošības sistēmu klāstā ietilpst parkošanās palīgsistēma, aizmugurējo sānu zonu uzraudzības sistēma, izkāpšanas brīdinājums, sadursmju novēršanas palīgsistēma un pagriezienu palīgsistēma, kā arī Audi pre sense sistēmas. Sistēmu klāstu nobeidz uz kameru balstītā ceļa zīmju atpazīšanas sistēma.

Jaunais Audi A5 Coupé Vācijā un atsevišķās Eiropas valstīs tiks laists klajā 2016. gada rudenī. Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, tā standartaprīkojuma klāsts ir vēl bagātīgāks. Tajā ietilpst ksenona priekšējie lukturi ar LED dienas braukšanas gaismām un LED aizmugurējām gaismām, LED salona apgaismojums, Audi MMI radio ar 7 collu MMI krāsu ekrānu, Buetooth un USB uzlādes funkcija, daudzfunkcionāla trīs spieķu stūre (ar pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņām modeļiem ar automātisko pārnesumkārbu), augstumā regulējami drošības jostu padevēji, Audi drive select dinamiskās vadāmības sistēma un Audi pre sense city.

Vairākas apdares versijas piedāvā dažādas personalizēšanas iespējas gan salonam, gan virsbūvei. Papildus bāzes modelim ir pieejama arī sporta un dizaina sērija. S line sporta komplekts un Audi design selection ir pieejami ar izsmalcinātām pielāgošanas iespējam, jo īpaši salonam. Audi piedāvā S line virsbūves komplektu īpaši dinamiskam izskatam.

Audi S5 Coupé
No 0 līdz 100 km/h 4,7 sekundēs. Jaunais Audi S5 Coupé* apvieno izteiktu eleganci ar sporta automobiļa veiktspēju. Tā jaunais V6 dzinējs ar turbokompresoru attīsta 260 kW (354 ZS) jaudu un patērē tikai 7,3 litrus degvielas uz 100 km. Izteiktāki S line virsbūves elementi un S line salona detaļas izceļ Audi divdurvju sporta kupejas dinamisko dabu.

Iepriekš minēto modeļu degvielas patēriņš

Audi A5 Coupé
Šis automobilis vēl nav pārdošanā. Tas vēl nav apstiprināts un tāpēc neatbilst Direktīvas 1999/94/EK vadlīnijām. Visi iepriekš minētie degvielas patēriņa un izmešu rādītāji ir provizoriski.

Audi S5 Coupé
Šis automobilis vēl nav pārdošanā. Tas vēl nav apstiprināts un tāpēc neatbilst Direktīvas 1999/94/EK vadlīnijām. Visi iepriekš minētie degvielas patēriņa un izmešu rādītāji ir provizoriski.

Audi A5 Coupe

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bet pa to laiku 3.jūnijs 2016 23:56
1 0 Atbildēt

Bavāriešu 3/4 modeļa kupeja izsmejoši ņirdz - ak, atkal rAudi...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Autošoseja: latvieši šokē Baltiju un pārsteidz Poliju (+ foto)

"Riga Summer Race 2019" bija Latvijas sportistiem veiksmīgākās autošosejas sacīkstes pēdējo 25 gadu laikā. Lasīt vairāk

 

Opel prezentējis pasaulē pirmo elektriskās piedziņas rallija auto (+ FOTO) 8

Vācijas autobūves kompānija Opel prezentējusi pasaulē pirmo elektriskās piedziņas rallija auto, kas izgatavots uz elektriskā hečbeka e-Corsa bāzes. Plašākam interesentu lokam to parādīs Frankfurtes autoizstādē. Lasīt vairāk

 

Abi centās izvairīties, taču... (+ VIDEO) 20

Divi autovadītāji uz slikta ceļa cenšas izvairīties viens no otra, taču mēģinājums beidzas ar avāriju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti