Mercedes-Benz prezentējusi jauno E-klases universālu, ko Vācijā pazīst ar nosaukumu T-Modell.
Jaunais modelis zīmīgs ar straujāk lejupkrītošu jumta līniju un tas nav acu apmāns – skaitļi apstiprina, ka jaunā T-Modell bagāžas nodalījums sarucis par 25 litriem – līdz 670 litriem, tajā pašā laikā paliekot pārāks par konkurentiem Audi A6 un BMW 5-Series Touring, kuru kravas nodalījumos ietilpst attiecīgi par 105 un 110 litriem mazāk. Savukārt, nolokot otrās rindas sēdekļus, bagāžas nodalījuma tilpums pieaug līdz 1820 litriem un šajā gadījumā izpaužas jaunās konstrukcijas pārākums – plus 130 litri, salīdzinot ar priekšteci.
Jaunajam T-Modell, tāpat kā tā priekštecim (vai, piemēram, Tesla Model S), sākot ar decembri, varēs pasūtīt trešo sēdekļu rinda, kas paredzēta bērniem. Tā paredzēta diviem mazajiem ceļotājiem, kas apsēdīsies ar muguru pret mašīnas braukšanas virzienu.
Universāla aizmugures sēdekļus var nolocīt proporcijās 40:20:40 un tiem var regulēt atzveltnes slīpumu, bagāžnieka vākam ir elektropiedziņa un bezkontakta atvēršanas sistēma. Elektropievads ir arī sietam, kas kravas nodalījumu atdala no salona, tādēļ, nolokot sēdekļu atzveltnes tas nebūs jānoņem.
Pneimatiskā piekare ar automātisko augstuma līmeņošanu E-klases universālam būs jau no rūpnīcas, bet par piemaksu to uzstādīs arī priekšā. T-Modell kravnesība ir 745 kg un tas drīkst vilkt līdz pat 2100 kg smagu piekabi.
Motoru piedāvājumu veido trīs dīzeļa un četri benzīna agregāti. Pirmos pārstāv divu litru četrcilindru motori ar 150 un 194 Zs, kā arī trīs litru sešcilindru dīzelis ar 258 ZS (620 Nm), bet benzīna motoru aptverē ir divi četrcilindru agregāti ar 184 un 211 ZS, kā arī divi V6 dzinēji ar 333 un 401 ZS jaudu. Abi sešcilindru motori pieejami komplektā ar pilnpiedziņu, turklāt 401 ZS versija jau ir jaudīgā AMG versija, kam vēlāk sekos vēl jaudīgāks variants ar astoņu cilindru motoru un aptuveni 600 ZS. Mazie universāla motori strādā pārī ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, bet 9-pakāpju „automāts” paredzēts vienīgi jaudīgajām versijām.
Automobiļa aprīkojumā iekļauta adaptīvā kruīzkontrole, kas uzturēs konstantu distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim līdz pat ātrumam 210 km/h, automātiskā parkošanās sistēma, kuras darbības laikā vadītājam nav obligāti jāatrodas kabīnē, diožu lukturi, Burmester audio sistēma ar 23 skaļruņiem, savukārt par piemaksu komplektu var papildināt ar Accoustic Comfort Package, kas uzlabos skaņas izolāciju vējstikla, centrālā tuneļa un aizmugures pasažieru kāju rajonā, bet visi stikli iegūs pārklājumu, kas absorbē infrasarkano starojumu. No decembra klienti varēs pasūtīt plug & play izklaides sistēmu aizmugures pasažieriem – divus iPad displejus ar speciālu programmnodrošinājumu un stiprinājumiem, kas tos notur priekšējo sēdekļu galvas balstos.
Tāpat kā Opel OnStar, arī Mercedes universāla īpašnieks varēs izbaudīt priekšrocības, ko sniedz atbalsta serviss 19 Eiropas valstīs ar klienta izvēlētu valodas iestatījumu. Mercedes gadījumā sistēmas nosaukums ir Concierge-Service un tā darbojas līdzīgi kā Opel – nospiežot iCall pogu pie automašīnas griestiem vai aktivizējot connect-App aplikāciju, vadītājs tiek savienots ar servisu, kas rezervēs restorānu vai viesnīcu, informēs par braukšanas apstākļiem vai pastāstīs par tūrisma objektiem izvēlētajā maršrutā.
Jauno E-klases universālu klienti varēs pasūtīt, sākot ar jūliju, bet dīleru centri to saņems rudenī. Automobiļa cena vēl netiek atklāta, tomēr vācu Autobild prognozē, ka bāzes modelis maksās aptuveni 48 000 eiro.
Salona plānojums gluži tāds pats kā 20 gadus vecam E210. Es jau nesaku, ka slikti, pārbaudītas vērtības, kas strādā.
Atpakaļ vērsti junioru sēdekļi - ja bērnam mēdz mašīnā palikt nelabi, tad lai nu noteikti izvemjas.