"Jaguar" pārdevis visus „pasaulē pirmā superauto” eksemplārus (+ foto) 2

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 9.jūnijs 2016 10:29

Britu kompānija "Jaguar" pārdevusi visus atjaunotā modeļa "XKSS" eksemplārus vēl pirms ražošanas sākuma. Katras automašīnas cena – 1,5 miljoni dolāru.

Lai saprastu, kas ir "XKSS", jāatgriežas 60.gados. 1957.gadā uzņēmējs Viljams Laionss nolēma pārveidot trīskārtējo 50.gadu Lemānas čempionu "Jaguar D-Type" par koplietošanas ceļiem piemērota sporta automašīnu, izmantojot detaļas un iestrādes, kas palika pāri pēc tam, kad "Jaguar" izstājās no sporta programmas.

Uzņēmējs plānoja uzbūvēt 25 mašīnas, ko pārdotu ASV tirgū, taču plānus izjauca ugunsgrēks, kas iznīcināja deviņas automašīnas. Zināms, ka lielākā daļa no 16 "Jaguar XKSS" tagad atrodas ASV.

2016.gada sākumā "Jaguar" paziņoja, ka plāno atgriezt dzīvē "XKSS", uzbūvējot atlikušos deviņus eksemplārus. Lai to paveiktu, "Jaguar" aizņēmies divus eksemplārus no pašreizējiem īpašniekiem un noskanējis tos ar īpašas tehnoloģijas palīdzību.

"Jaguar" atklājis, ka klasiskie automobiļi tiks izgatavoti pēc tiem pašiem standartiem, kas valdīja pirms 59 gadiem, lai tie pilnībā atbilstu oriģinālam.

"Jaguar XKSS" bija 3,99 m garš, 1,66 m plats un 1,12 m augsts divvietīgs rodsters, kura motortelpā atradās 3,4 litru sešcilindru benzīna motors. Tā kā automašīnas svars bija vien 921 kg, tā bija ļoti dinamiska un 100 km/h varēja sasniegt 5,5 sekundēs. Rodstera maksimālais ātrums – 230 km/h.

Tiek uzskatīts, ka "Jaguar XKSS" ir pasaulē pirmais superauto, kas dzimis vēl pirms izslavētā "Lamborghini Miura".

Pirmos atjaunotā "Jaguar XKSS" eksemplārus klientiem sola piegādāt 2017.gada sākumā un tie noteikti būs lieli svētki klasisko automobiļu cienītājiem. 

 
Visi komentāri
 
nsfalo 14.jūnijs 2016 17:55
0 0 Atbildēt

Ražotājs ceļ sev slavu un rada leģendu, lai firmas vārds nestu vairāk peļņu. Jaunais nebūs tāds pats. Tā ir vēstures reanimēšana un neuzvaramības idejas stiprināšana.

Es domāju, kas bija, tas bija un to neatgriezīsi tādu pašu.

Mūsdienās var izgatavot daudz vairāk un vieglāk, kā toriez. Auto vērtība bija tā laika izcilība, ne mūsdienu vieglā peļņa.

nsfalo 14.jūnijs 2016 18:04
0 0 Atbildēt

Fui, Jaguar!

Vajadzēja 50 gadus, lai uzbūvētu sadegušos 9 auto.

Ļoti vāji, ļoti vāji...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pusmiljons vai lētāk - 100 km/h ar kāpurķēžu transportu (+ FOTO) 1

Hemmings Auctions izlikuši izsolē Howe & Howe Ripsaw EV3-F4 – kāpurķēžu transportlīdzekli, kas spēj sasniegt 100 km/h. Jauns tas maksā aptuveni 450 000 eiro, taču izsolē, iespējams, to varēs iegādāties lētāk. Lasīt vairāk

 

Mārupē Nissan saskrienas ar elektrovelosipēdu - policija aicina atsaukties aculieciniekus 3

Šī gada 19. septembrī ap pulksten 19.20 Mārupes novadā, Mārupē, Mauriņu ielā notika sadursme starp baltas krāsas automašīnu "Nissan" un elektrovelosipēdu "Ride", uz kura atradās divas personas. Lasīt vairāk

 

3,5 miljonu vērtais Bugatti dodas pie klientiem (+ FOTO) 3

Pirmie astoņi Bugatti Chiron Super Sport 300+ eksemplāri ir gatavi nosūtīšanai klientiem. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Toyota RAV4 hibrīds pieslēdzas "štepselim" (+VIDEO) 16

Toyota ražo hibrīdus jau 25 gadus, un RAV4 nav jauns, bet šis ir plug in jeb spraudņa tipa hibrīds. Un kas ir pats labākais, ja RAV4 parasto jāgaida līdz nākamajam gadam, tad šo automašīnu var dabūt krietni ātrāk. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti