Auto izmešu skandālā "Renault" taisnojas EP par "neskaidriem un nepielāgotiem" noteikumiem - iAuto

Auto izmešu skandālā "Renault" taisnojas EP par "neskaidriem un nepielāgotiem" noteikumiem

 

Renault Twingo Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.jūlijs 2016 15:14

Pašreizējie noteikumi saistībā ar emisiju mērījumiem autobūves nozarē nav bijuši pietiekami skaidri un pielāgoti tam, ko sagaida sabiedrība, turklāt pats skandāls liks autoražotājiem pārfokusēties no dīzeļautomašīnu uz elektroautomašīnu tehnoloģijām, taisnojoties Eiropas Parlamenta (EP) deputātiem, šodien norādīja "Renault" grupas izpilddirektora vietnieks tehnoloģijas jautājumos Gaspars Abelāns.

Runājot par skandālu, "Renault" pārstāvis EP deputātiem norādīja, ka vēl pirms vairākiem gadiem autobūves nozarei nav bijis pietiekami liels priekšstats par reālajiem apstākļiem, savukārt vēl joprojām nav noteiktas skaidras definīcijas un obligāti ierobežojumi, kas ļāva autoražotājiem izvēlēties, vai atslēgt emisijas kontroles sistēmas.

"Tagad mums jau ir vairāk datu un informācijas. Kad klajā nāca informācija par notikušo skandālu, mēs veicām iekšējās pārbaudes, lai noskaidrotu, vai arī mums ir līdzīgas problēmas. Atbilde ir diezgan skaidra - nē. To norādīja arī vairākas iestādes, apliecinot, ka šādu krāpniecisku sistēmu mūsu mašīnās nav," viņš norādīja.

"Renault" grupas izpilddirektora vietnieks tehnoloģijas jautājumos, uzklausot deputātu jautājumus, arī vairākkārt uzsvēra, ka neiedziļināsies tehnoloģiskajās detaļās, kā arī bieži norādīja, ka līdz galam neizprot politiķu jautājumus. Tas atsevišķu deputātu vidū izraisīja neizpratni, paužot viedokli, ka "Renault" grupas pārstāvja skaidrojumi patiesībā esot "diezgan tukši".

Turpinot uzklausīšanu, Abelāns, aizstāvot autobūves nozari, izteicās, ka patērētāji pieprasa ērtības. Viņš gan centās mierināt deputātus, norādot, ka pāris gadu laikā izdevies panākt ievērojamu progresu motoru un ātrumkārbu jomā, samazinot berzi un izmešu apjomus. Neskatoties uz to, pašreizējie risinājumi arī prasa lielākas izmaksas.

Tāpat "Renault" grupas pārstāvis EP deputātiem atgādināja, ka pastāv jauni izmešu emisijas mērķi, taču, lai tos sasniegtu, nepieciešams piedāvāt jaunas tehnoloģijas. "Pagājušā gada septembrī mēs piedzīvojām lielu skandālu. Notiek dažādas testēšanas procedūras, lai varētu konstatēt, vai tiešām tiek izmantots nelegāls aprīkojums. Mums gan ir izdevies uzlabot slāpekļa oksīda (NOx) emisiju rādītājus reālos dzīves apstākļos," viņš sacīja.

Noslēguma iztaujāšanas procedūras laikā Abelāns atzinīgi vērtēja Eiropas Komisijas darbu pie jaunas regulas, kurā būs noteikti testi, kam jābūt daudz tuvākiem automašīnu reālajai izmantošanai. Viņš apliecināja, ka "Renault" tos atbalsta, jo nepieciešamas normas, kuras ievērotu visi autobūves nozarē iesaistītie.

"Man jāsaka, ka līdz šim direktīva neparedzēja obligātus noteikumus, turklāt tie nebija nemaz tik efektīvi. Mēs vēlamies lielāku skaidrību no sabiedrības un institūciju puses, un jāsaka, ka jaunais likums mums ļaus virzīties pareizajā virzienā, novēršot līdzšinējos trūkumus. Jāatceras, ka tehnoloģijas vēl tikai attīstās, arī saistībā ar NOx", pauda "Renault" pārstāvis.

Jau ziņots, ka šodien Briselē norisinās EP auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēde, kuras laikā autobūves pārstāvjiem jāatbild uz deputātu jautājumiem par krāpšanos ar emisiju mērījumiem.

Deputāts Krišjānis Kariņš (V), kurš vada lielākās EP frakcijas darbu šajā komitejā, iepriekš žurnālistiem uzsvēra, ka izmeklēšanas komiteja savā darbā iegūst aizvien jaunus faktus, kas norāda uz krāpšanos ar auto izmešu rādītājiem un dīzeļautomašīnu lielo lomu gaisa piesārņošanā.

Tikmēr EP kreisā flanga politiķi aizvien skaļāk runā par dīzeļa automašīnu aizliegšanu. Kariņš uzskata, ka tas nav risinājums. "Tiem, kuri krāpušies, ir jāsaņem sods, savukārt mums, politiķiem, jāatrod risinājums, kā aizsargāt vidi un saglabāt darbvietas Eiropā," pauda Kariņš.

Jau vēstīts, ka EP izveidojis izmeklēšanas komiteju ar plašām pilnvarām, kas izvērtē Eiropas Savienības institūciju un dalībvalstu atbildību par pieļautajiem pārkāpumiem. Komiteja jau ir uzklausījusi Eiropas Komisijas pārstāvjus un neatkarīgus nozares speciālistus.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Līdz 730 km: Volkswagen atklāj piecmetrīgā Ķīnas tirgum paredzētā ID.Unyx 08 sniedzamību

Volkswagen Ķīnas tirgū līdz 2027. gadam plāno laist klajā 20 elektrificētus modeļus, par vienu no tiem kļūstot ID Unyx 08 – piecmetrīgam elektriskajam SUV, kas uz konveijera stāsies 2026. gadā. Lasīt vairāk

 

Kur ir mana laiva? Braucam ar KGM elektrisko pikapu (+ VIDEO) 1

Pilnībā elektriski pikapi Eiropā pagaidām ir eksotika. Vai nu tādu nav vispār vai tie ir ļoti dārgi. Šajā brīdī uz skatuves parādās korejiešu KGM jeb bijušais Ssangyong ar 100% elektrisku pikapu par mazāk nekā 50 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Jaunais BMW iX3 spēs nobraukt vairāk par 800 km(+ VIDEO) 2

Tikai pāris mēnešus pēc oficiālās pirmizrādes mobilitātes izstādē Minhenē arī Rīgā tika izrādīts jaunās paaudzes elektromobilis BMW iX3. Tas radīts uz jaunās Neue Klasse jeb jaunā klase platformas, un ir pirmais sērijveida modelis, kas pārstāv BMW jauno dizaina valodu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti