"Kaspersky Lab" drošības eksperts komentē jauno bezvadu paņēmienu, ar kuru var atslēgt 100 miljonus volksvāgenu

Foto: Publicitātes foto

Nozare.lv | 16.augusts 2016 12:13

Birmingemas universitātes un Vācijas tehnoloģiju uzņēmuma Kasper & Oswald pētnieku grupa plāno izpaust divas ievainojamības, par kurām tā apgalvo, ka pēc grupas aplēsēm šīs ievainojamības piemīt aptuveni 100 miljonu automobiļu tālvadības atslēgām.

Viena veida uzbrukums ļautu attapīgiem zagļiem ar bezvadu paņēmienu atslēgt gandrīz ikvienu automobili, ko Volkswagen grupa ir pārdevusi pēdējo divdesmit gadu laikā, tostarp zīmolu Audi un Škoda modeļus. Otra veida uzbrukums skar vēl miljoniem automobiļu, tostarp Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Ford, Mitsubishi, Nissan, Opel un Peugeot.

Komentē Kaspersky Lab drošības eksperts Sergejs Zorins:

"Šī ziņa parāda, ka visu var uzlauzt, ja uzbrucējam ir pietiekami daudz laika un profesionāļu komandā. Iespējams, ar noteiktiem papildu ieguldījumiem šo pētījumu var atkārtot ar citiem autoražotājiem. Tomēr ar šo piemēru pētījums apliecina, ka patiesībā autoražotāji domā par savu izstrādājumu informācijas drošību un, par laimi, nemaz nav viegli izlauzties cauri mūsdienu automobiļu drošības sistēmai. Tādējādi mēs neteiktu, ka šis vai kāds cits autoražotājs nolaidīgi izturas pret drošību.

Taču autobūves nozarē ir dažas problēmas, kas var sagādāt nepatikšanas.

Pirmā problēma: parasti autoražotāji ir spiesti visu, tostarp drošību, plānot piecus līdz septiņus gadus iepriekš, jo tāds ir tipisks jauna automobiļa modeļa izstrādes cikls - skaidrs, ka drošība un uzlaušanas paņēmieni attīstās daudz ātrāk.

Vēl viena problēma: tehnoloģisko ierobežojumu dēļ ne vienmēr ir iespējams pietiekami ātri un plaši ieviest drošības labojumus, lai novērstu pilnīgi visus riskus. Šīs abas problēmas patiesībā var atrisināt, nākamajās automobiļu elektronikas paaudzēs ieviešot atjaunināšanas mehānismus. Tādējādi ir iespējams aizlāpīt negaidītas ievainojamības drīz pēc to atklāšanas. Mēs domājam, ka jaunās automobiļu paaudzes, kuru ražošana ir ieplānota tuvākajos piecos gados, būs aprīkotas ar šādām tehnoloģijām.

Trešā drošības problēma, ar kuru jau saskaras autoražotāji, ir savienojamība automobiļos. Pievienotā automobiļa koncepcija paredz, ka vairākiem moduļiem automobilī ir datu apmaiņas kanāls ar ārējiem domēniem. Šajos datu apmaiņas kanālos jau ir atklātas dažas ievainojamības. Savas drošības uzņēmuma darbības ietvaros mēs jau vairākus gadus pētām šo jomu un redzam, ka parādās jaunas ievainojamības. Uzticamu sakaru tehnoloģiju izstrāde automobiļiem ir joma, uz kuru tuvākajos gados būtu jākoncentrējas gan drošības, gan autobūves nozarei."

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sagrūstot gājēju tiltam, Krievijā iet bojā divi autovadītāji (+ VIDEO) 2

Permas apgabalā (Krievija), smagā auto MAZ vadītājs, braucot ar paceltu kravas kasti, ietriecās gājēju tiltā. Konstrukcija sagāzās, nogalinot MAZ šoferi un pretimbraucošās Gazel vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan NV200 Eiropā nomainīs Townstar (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Nissan gada beigās veiks izmaiņas modeļu klāstā Eiropas tirgum furgoniņam Townstar nomainot pašlaik piedāvājumā esošo NV200. Lasīt vairāk

 

Pirmo reizi vēsturē valsts budžetā iekļauj papildu finansējumu veloceļu attīstībai 12

Gatavojot nākamā gada budžetu, papildu finansējums piešķirts valsts veloceļu attīstībai. “Tas nozīmē, ka velo un gājēju ceļu turpmākā attīstība ir nonākusi starp valsts politikas prioritātēm,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs un 13. Saeimas deputāts Jānis Butāns. Lasīt vairāk

 

Hyundai atsauc 95 000 Tucson un Sonata 1

Hyundai ASV atsauks vairāk nekā 95 tūkstošus automašīnu, lai izslēgtu iespēju, ka motora defekta dēļ tās varētu aizdegties. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti