"Ford" plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

 

Ford Mustang Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.augusts 2016 11:14

ASV autoražotājs "Ford Motor Company" paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

"Ford" norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

"Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija "Ford" slīdošās komplektēšanas līnijai," paziņoja "Ford" ģenerāldirektors Marks Fīldss.

"Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas,"  viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, "Ford" kopā ar Ķīnas interneta kompāniju "Baidu" investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā "Velodyne", kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

"Velodyne" paziņoja, ka investīcijas palīdzēs strauji paplašināt autonomo automašīnu sensoru "LiDAR" izstrādi un ražošanu.

"Baidu", kas investējusi arī savstarpējo pārvadājumu pakalpojumā "Uber", uzsvēra, ka šādas investīcijas palīdz palielināt pasažieru drošību, samazināt satiksmes noslogotību un vides piesārņojumu Ķīnā, bet vienlaikus kompāniju interesē arī veicināt drošu tehnoloģiju izmantojumu visā pasaulē.

"Ford" sniegtā informācija liecina, ka tās pirmajai pilnīgi autonomajai mašīnai nebūs stūres, gāzes un bremžu pedāļa. ASV autoražotājs, uzsvēra, ka autonomais spēkrats pamatā tiek izstrādāts savstarpējo pārvadājumu vai automašīnas koplietošanas pakalpojumu vajadzībām.

"Ford" autonomās automašīnas izstrādā un testē jau vairāk nekā desmit gadu, un šogad kompānija plāno trīskāršot savu testa autonomo automašīnu floti un Arizonas, Kalifornijas un Mičiganas štatu ielās izmēģināt ap 30 autonomās vadības sedanus "Fusion Hybrid".

Lai sasniegtu mērķi autonomas automašīnas tirgū piedāvāt piecu gadu laikā, "Ford" investē ne tikai "Velodyne", bet arī investē vai īsteno sadarbības projektus programmatūras, karšu, radaru un kameru sensoru izpētē.

"Ford" ir iegādājies Izraēlā bāzēto datorredzes un mašīnmācīšanās uzņēmumu "SAIPS", lai palīdzētu kompānijas ražotajām automašīnām pielāgoties videi, kā arī noslēdzīs ekskluzīvas licences līgumu ar datorredzes kompāniju "Nirenberg Neuroscience" par cilvēka prātam līdzīgu spēju iestrādāšanu jaunajā automašīnā.

Tāpat pērn atklātajam "Ford" izpētes centram Silīcija ielejā tiks pievienotas divas jaunas ēkas un papildu laboratoriju telpas. Pašlaik centrā strādā 130 pētnieku, inženieru un zinātnieku, bet līdz nākamā gada beigām to skaitu plānots dubultot.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti