Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai atklājis jaunās paaudzes hečbeku i30. Pasaules pirmizrādi tas piedzīvos Parīzes autoizstādē (no 1.10), bet markas dīleru centros nonāks 2017.gada sākumā.
Riselsheimā izstrādātā un Eiropas tirgum paredzētā i30 garums ir 4340 mm. Automašīna ir 1795 mm plata, 1455 mm augsta un apveltīta ar 2650 mm riteņu garenbāzi. Tādejādi jaunais modelis izrādījies par 40 mm garāks, 15 mm platāks un 15 mm zemāks, riteņu bāzei paliekot nemainīgai.
Neraugoties uz to, ka ražotājs centies konstrukcijā izmantot vairāk īpaši vieglu materiālu, kopējā automobiļa masa visvienkāršākajā versijā pieaugusi par 10 kg un tagad ir 1316 kg. Hyundai gan mierina, ka augstas izturības tērauda pielietojuma īpatsvars pieaudzis par 53 procentiem, turklāt automobilis ir krietni bagātāk aprīkots. Uzlabota aerodinamika, kas panākts, izmantojot, tostarp arī “aktīvos” aizvarus radiator režģī.
Motoru klāstu veido pa trim benzīna un dīzeļa dzinējiem. Pirmos pārstāv 1,4 litru turbo agregāts ar 140 Zs, trīscilindru turbo ar viena litra darba tilpumu un 120 Zs, kā arī 100 Zs jaudīgs atmosfēriskais dzinējs. Savukārt dīzeļdzinējs ar 1,6 litru tilpumu pieejams trīs versijās – ar 95, 110 un 133 Zs. Transmisijas divas – sešpakāpju mehāniskā un septiņu pakāpju “robots” ar diviem sajūgiem.Vēlāk piedāvājumu papildinās jaudīgā modifikācija “N”, ko pēc vēl neapstiprinātas informācijas varētu komplektēt ar divu litru četrcilindru benzīna motoru, kas attīstīs aptuveni 260 ZS. Iespējams, šī versija varētu iegūt arī pilnpiedziņas variantu.
Huyndai i30 aprīkojumā būs diožu galvenie un aizmugures lukturi, multimediju sistēma ar 8 collu ekrānu un Apple CarPlay un Android Auto atbalstu, adaptīvā kruīzkontrole, sistēma, kas palīdzēs izvairīties no sadursmes ar priekšā braucošo transportlīdzekli, aklās zonas “uzraugs” un palīgsistēma, kas palīdzēs noturēt automobile savā joslā. Pieejama arī Tom Tom navigācija ar pakalpojumu atbalstu septiņu gadu garumā, ādas sēdekļi ar Memory funkciju, panorāmas jumts, kā arī viedtāltuņa bezvadu uzlādes funkcija.
Būtiski, ka i30 bagāžas nodalījums – 395 litri, ir lielāks nekā VW Golf (380) un Opel Astra (370).
Autobild.de prognozē, ka Vācijas tirgū Riselsheimā izstrādātais korejiešu hečbeks varētu maksāt aptuveni tikpat, cik agrāk – no 16 000 eiro.
Izskatās skaisti. Labi, ka ir palicis nedaudz atturīgāks, salīdzinot ar iepriekšējā modeļa asajiem stūriem un košajām gaismām salonā. Vienīgi dzinēju kubatūras paliek arvien mazākas un mazākas... turbīna ir laba lieta, kam patīk, bet gribētos kādu normālu, kaut vienu atmosfērinieku arī. Kāpēc i30 tas ir tik kusls, 100 zs tikai, var mierīgi bez īpašiem tjūningiem izgatavot 1.6, teiksim, ar 130 zs bez nekādām turbīnām, un būs vienkāršs, ies arī labi. Kā Toyotai ir, piemēram.