Klajā tiek laists jaunais Panamera hibrīda modelis 1

Foto: Publicitātes foto

Baltijas sporta auto | 9.septembris 2016 11:49

Parīzes autoizstādē Porsche izrādīs Panamera sērijas ceturto modeli — Panamera 4 E-Hybrid ar vadāmu pilnpiedziņu un elektropiedziņu 50 kilometriem.

Automašīna sasniedz 340 kW (462 ZS) lielu sistēmas jaudu un nodrošina degvielas patēriņu 2,5 l/100 km Eiropas jaunajā braukšanas ciklā (NEDC) no elektrotīkla uzlādējamiem modeļiem. Tas atbilst 56 g/km CO2 izplūdei.

Braukšana tikai ar elektropiedziņu 50 kilometrus
Uzņēmumā Porsche termins „hibrīds” ir sinonīms ne tikai ilgtspējīgai mobilitātei, bet arī veiktspējai. To apliecina modeļa 919 Hybrid uzvara Lemānas 24 stundu sacīkstēs 2015. un 2016. gadā. Tā pati filozofija nu tiek attiecināta arī uz modeli Panamera 4 E-Hybrid.

Jaunais Porsche no elektrotīkla uzlādējamais modelis vienmēr sāk darboties tikai elektriskajā režīmā un ar maksimālo ātrumu 140 km/h nobrauc līdz pat 50 kilomet-riem bez CO2 izplūdes. Taču arī šī Panamera ir sporta automašīna luksusa sedanu segmentā: šis Porsche modelis ar pilnpiedziņu bez piepūles sasniedz maksimālo ātrumu 278 km/h un nodrošina 700 Nm sistēmas griezes momentu. Četrdurvju hibrīda sporta automašīna pārsniedz 100 km/h atzīmi vien 4,6 sekundēs. Griezes moments tiek pārnests uz visiem četriem riteņiem, un standarta trīskameru pneimatiskā piekare nemainīgi nodrošina optimālu līdzsvaru starp komfortu un dinamiskumu.

Jaunā hibrīda stratēģija ir balstīta uz modeli Porsche 918 Spyder
Izcilā veiktspēja nav nejaušība: jaunais modelis Panamera 4 E-Hybrid iemieso hibrī-da stratēģiju, kas līdz šim nav pieredzēta šajā segmentā — stratēģiju, kuras pamatā ir modelis 918 Spyder. Modelis 918 Spyder ar 652 kW (887 ZS) ir ātrākā sērijveida automašīna, kas jebkad riņķojusi Nirburgringas Ziemeļu trasē. Tās apļa rekordlaiks 6:57 minūtes daļēji ir panākts ar papildu jaudu, ko nodrošināja divi elektromotori.

Gluži kā 918 Spyder, arī Panamera elektromotora jauda (100 kW (136 ZS) un 400 Nm griezes moments) tiek sasniegta, tiklīdz vadītājs pieskaras akseleratora pe-dālim. Iepriekšējā modelī pedālis bija jānospiež vismaz par 80 % uz leju, lai atbrīvotu elektriskās piedziņas papildu jaudu. Tagad elektromotors un benzīna dzinējs mijie-darbojas izcilā saskaņotībā jau no paša sākuma.
Tāpat kā modelim 918 Spyder elektromotors visu laiku ir gatavs nodrošināt papildu jaudu. Tas kopā ar jaunā 2,9 litru V6 divturbīnu dzinēja veiktspējas rādītājiem (243 kW/330 ZS/450 Nm) nodrošina iespaidīgu jaudas palielinājuma iespēju, izman-tojot elektromotoru un turbokompresorus.

Modelī Panamera 4 E-Hybrid elektriskā enerģija tiek izmantota arī automašīnas maksimālā ātruma palielināšanai. Uzņēmumā Porsche šis jaunais „E-veiktspējas” veids — vairāk jaudas, lielāks braukšanas prieks, mazāks degvielas patēriņš — tiek uzskatīts par veiktspējas pamatkomplektu nākotnē.

Jaunais hibrīda modulis un ātri pārslēdzamā astoņpakāpju PDK
Kopā ar V6 benzīna dzinēja atvienotāju elektromotors vēstī par Porsche hibrīda mo-duļu jauno paaudzi. Atšķirībā no iepriekšējā modeļa elektrohidrauliskās sistēmas jaunās Panamera atvienotāju elektromehāniski iedarbina elektriskais sajūga aktu-ators (ECA), tādējādi nodrošinot vēl īsāku reakcijas laiku.

Tāpat kā citiem otrās paaudzes Panamera modeļiem jaudas novadīšanai uz pilnpie-dziņu tiek izmantota ļoti ātri un efektīvi pārslēdzamā astoņpakāpju dubultsajūga Porsche Doppelkupplung (PDK) transmisija. Šī transmisija aizstāj iepriekšējā modeļa astoņpakāpju automātiskā griezes momenta pārveidotāja transmisiju.

Elektromotora jauda tiek nodrošināta, izmantojot ar šķidrumu dzesējamu litija jonu akumulatoru. Lai gan akumulatora (kas ir izvietots zem bagāžas nodalījuma grīdas) enerģijas ietilpība ir palielināta no 9,4 līdz 14,1 kWh, tā masa ir palikusi nemainīga. Lai pilnīgi uzlādētos, izmantojot 230 V, 10 A pieslēgumu, augstsprieguma akumulatoram ir nepieciešamas vien 5,8 stundas. Ja Panamera standarta 3,6 kW uzlādes ierīces vietā autovadītājs izvēlas izmantot papildaprīkojumā pieejamo 7,2 kW iebūvēto uzlādes ierīci un 230 V, 32 A pieslēgumu, tad akumulators pilnīgi uzlādējas vien 3,6 stundās. Uzlādes procesu var sākt ar taimeri, izmantojot Porsche komunikācijas pārvaldību (PCM) vai lietotni Porsche Car Connect (viedtālruņiem un Apple pulksteņiem). Turklāt modeļa Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojumā ir papildu gaisa kondicionēšana salona atdzesēšanai vai apsildei uzlādēšanas laikā.

Porsche Advanced Cockpit panelis rāda hibrīdiem specifisku informāciju
Otrās paaudzes Panamera modeļu raksturīgā iezīme ir no jauna izstrādātā displeju un vadības koncepcija, kas īstenota standarta Porsche Advanced Cockpit ar skārien-jutīgiem paneļiem un individuāli konfigurējamiem displejiem. Divi septiņu collu ekrāni analogā tahometra abās pusēs veido interaktīvo kabīni, un atšķirībā no šīs modeļu sērijas citām versijām modelim Panamera 4 E-Hybrid ir jaudas mērītājs, kas ir pielāgots hibrīda darbībai. Hibrīdam paredzēto displeju intuitīvās vadības princips ir līdzīgs tam, kas tika izmantots izcilajā sporta automašīnā Porsche 918 Spyder. Jau-das mērītājs parāda datus, piemēram, pašlaik izmantotās elektriskās enerģijas apjo-mu, kā arī apjomu, kas iegūts ar rekuperāciju.


12,3 collu skārienekrāns darbojas kā centrālais PCM vadības un displeju bloks. Au-tovadītājs var piekļūt dažādiem hibrīdam specifiskiem datiem gan no priekšējā, gan no kontrolmērinstrumentu paneļa. Gan jaudas palielināšanas, gan hibrīda palīgsis-tēma ir praktiska un informatīva. Jaudas palielināšanas palīgsistēmas displejā ir re-dzama jaudas palielinājumam pieejamā enerģija, bet hibrīda palīgsistēma rāda da-žādus vizuālus signālus elektriskās piedziņas jaudas regulēšanai.

Augstākā efektivitāte režīmā „Hybrid Auto”
Sport Chrono pakotne, kas ietver stūrē iebūvētu režīmu slēdzi, veido daļu no modeļa Panamera 4 E-Hybrid standarta aprīkojuma. Režīmu slēdzis un Porsche komunikācijas pārvaldība tiek izmantota, lai aktivizētu dažādus braukšanas režīmus. Šie režīmi ietver pazīstamos „Sport” un „Sport Plus” no citiem Panamera modeļiem, kas ir aprīkoti ar Sport Chrono pakotni. Hibrīdam specifiskie režīmi ir „E-Power”, „Hybrid Auto”, „E-Hold” un „E-Charge”.

Modelis Panamera 4 E-Hybrid vienmēr sāk darboties pilnīgi elektriskajā režīmā „E-Power”. Režīms „Hybrid Auto” ir pilnīgi jauna izstrādne. Pēc šā režīma ieslēgšanas Panamera automātiski maina un apvieno piedziņas avotus, lai panāktu maksimālu efektivitāti.

Režīms „E-Hold” sniedz iespēju autovadītājiem pastāvīgi saglabāt pašreizējo uzlādes līmeni, lai nodrošinātu iespēju pārslēgties uz elektrisko un tāpēc bezemisiju režīmu, piemēram, videi draudzīgā zonā galamērķī. Režīmā „E-Charge” akumulatoru uzlādē V6 dzinējs; lai to veiktu, benzīna dzinējs ģenerē lielāku jaudu par pašlaik braukšanai nepieciešamo.

Augstākais piedziņas veiktspējas līmenis tiek panākts režīmos „Sport” un „Sport Plus”. Šajos režīmos V6 divturbīnu dzinējs darbojas nepārtraukti. Režīmā „Sport” akumulatora uzlāde visu laiku tiek uzturēta minimālajā līmenī, lai nodrošinātu pietie-kamu jaudas rezervi e-paātrinājumam, kad tas ir nepieciešams.
Režīms „Sport Plus” ir paredzēts maksimālai veiktspējai, tas ļauj Panamera sasniegt maksimālo ātrumu 278 km/h. Šajā režīmā akumulators tiek uzlādēts pēc iespējas ātrāk, izmantojot V6 divturbīnu dzinēju.

Modeli Panamera 4 E-Hybrid tagad ir iespējams pasūtīt Eiropā
No elektrotīkla uzlādējamā versija ir ceturtais modelis jaunajā Porsche Panamera sērijā; visiem modeļiem ir pilnpiedziņa. Sēriju tagad veido Panamera Turbo (404 kW/550 ZS), Panamera 4S (324 kW/440 ZS), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 ZS) un Panamera 4 E-Hybrid (ar 340 kW/462 ZS sistēmas jaudu). Šie četri modeļi ir spor-ta un pasažieru automašīnas apvienojums, veidojot Gran Turismo koncepciju, kas piedāvā pasaulē unikālu dinamiskuma un komforta apvienojumu.

 
Visi komentāri
 
ReinisPaberzis 10.septembris 2016 12:31
0 0 Atbildēt

Man patīk dažādas inovācijas auto pasaulē, taču vaiāk interesē automobīļu vēsture.

Ja runā par Porsche, tad tā ir lieliska vācu, sporta automobīļu marka. Tā sevi ir pierādījusi daudzās un dažādās sacīkstēs. Taču, kā ielas sporta auto, Porsche nav iematojis labu slavu. Tiek uzskatīts, ka Porsche ir diezga neuzticami dzinēju un slikta vadāmība pie lieliem ātrumiem.

Kāds būs jaunais hibrīds? Ko tas spēs sniegt? Vai Porsche būs ticis galā dzinēju neuzticamību? Uz šiem jautājumie mēs spēsim rast atbildes laika gaitā.

Porsche Vermögensverwaltung AG (Porsche AG) ir Vācijas autoražotnes kompānija, kas ietilpst Porsche SE holdingā. Lielākā daļa kompānijas pieder Porše ģimenei. Specializējas augstas klases sporta un apvidus automobiļu ražošanā, dizaina pakalpojumos un finansiālās operācijās. Kompāniju 1931. gadā dibināja Ferdinands Porše, austroungāru inženieris no Mafersdorfas, Austroungārijas (tagad Vratislavice, Čehija). Centrālais birojs atrodas Cufenhauzenē, Štutgartes piepilsētā. Pagaidām Porsche modeļu rinda sastāv no 5 sērijām: Porsche Boxster, Porsche Cayman, Porsche 911, Porsche Cayenne un Porsche Panamera.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 33

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Porsche Taycan salonā būs četri ekrāni (+ FOTO)

Ar jauno Taycan sākas jauna Porsche ēra, un zīmola pirmais pilnīgi elektriskais sporta automobilis nosaka salona iekārtojuma standartus. Lasīt vairāk

 

Vecumnieku novadā kritiskā stāvoklī valsts autoceļi (+ VIDEO) 4

Sausā laikā putekļu vērpetes, mitrā – ūdens lāmas, bet pavasarī un rudenī kāds ceļa posms allaž neizbraucams. Tādi esot visi valsts autoceļi Vecumnieku novadā. Lasīt vairāk

 

Huawei Latvijā prezentē pirmo 5G viedtālruni Mate 20 X (5G) 3

Uzņēmums HUAWEI ceturtdien, 22. augustā, prezentēja savu pirmo 5G viedtālruni Latvijā - HUAWEI Mate 20 X (5G), demonstrējot tālrunī pieejamās inovācijas un darbības iespējas Tele2 5G tīklā. Vietdtelefonus Latvijā varēs iegādāties jau augusta beigās - mobilo sakaru operatora Tele2 tīkla veikalos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti