Līdz pat 50 km tikai ar elektrību - Toyota prezentē jauno Prius Plug-in modeli 2

Toyota Baltic | 30.septembris 2016 16:56

Apvienojot visas jaunā pilnā hibrīda, uz TNGA (Toyota Jaunā globālā arhitektūra) platformas būvētā, ceturtās paaudzes Prius īpašības ar klasē vadošo pilnīgi elektrisko EV braukšanas režīmā nobraucamo attālumu un prezentējot vairākas ārkārtīgi inovatīvas jaunās tehnoloģijas, jaunais Prius Plug-in hibrīds 2016. gada Parīzes autoizstādē piedzīvo savu Eiropas debiju.

TOYOTA BIJA PIRMAIS UZŅĒMUMS, kas pasaulei piedāvāja PHV (Plug-in Hybrid Vehicle) tehnoloģiju. Šodien, atklājot otrās paaudzes Prius Plug-in hibrīdu, Toyota sper soli tuvāk savam mērķim līdz 2050. gadam samazināt sava automobiļu klāsta CO2 emisijas par 90%*, izmantojot HV (hibrīda automobiļu), PHV, EV (elektroautomobiļu) un FCV (degvielas šūnu automobiļu) tehnoloģijas.

Toyota jaunais PHV ir spēcīga atbilde uz klientu atsauksmēm par pirmās paaudzes Prius Plug-in hibrīdu un ne vien nozīmīga jaunākās paaudzes Prius evolūcija, bet arī patiesi unikāls automobilis pats par sevi.

Tas aprīkots ar virkni izsmalcinātu un revolucionāru tehnoloģiju, tostarp ar divu motoru EV piedziņas sistēmu, akumulatora uzsildīšanas sistēmu un divām pasaules pirmizrādēm – EV nobraucamo attālumu pagarinošu saules paneļu jumtu un gāzu iesmidzināšanas siltumsūkņa automātisko gaisa kondicionētāju.
Jaunā Prius Plug-in hibrīda EV režīmā nobraucamais attālums ir divkāršots – vairāk nekā 50 km – un maksimālais EV ātrums ir palielināts no 85 līdz 135 km/h, tas ir būtisks lēciens efektivitātes, braukšanas veiktspējas, inovāciju un stila jomās, vienlaikus saglabājot absolūtu uzticību Toyota mērķim – radīt vispilnīgāko ekoautomobili.

MODERNA PHV TEHNOLOĢIJA, IESPAIDĪGA EV BRAUKŠANAS PIEREDZE

Jaunā Prius Plug-in hibrīda sirds ir jaunākās paaudzes Toyota modernā PHV tehnoloģija. Tā klientiem dāvā divus automobiļus vienā: vēl izsmalcinātāku pilnā hibrīda piedziņu un reālu, pilnībā elektrisku EV braukšanas pieredzi ar divkārt garāku nobraucamo attālumu nekā iepriekšējās paaudzes modelim.

Šis ievērojamais EV nobraucamā attāluma pieaugums ir balstīts uz tehnoloģiskiem uzlabojumiem trīs galvenajās jomās: optimāla akumulatora izstrāde, maksimāla EV braukšanas veiktspēja un uzlabots uzlādes laiks, lai vairotu vadītāja ērtības.

Zem aizmugures bagāžas nodalījuma novietotais, lielas kapacitātes litija-jonu akumulators ir galvenais priekšnosacījums jaunā Toyota PHV būtiski uzlabotajam 50 km EV nobraucamajam attālumam. Akumulatora tilpums ir palielināts no 87 līdz 145 litriem, bet enerģijas kapacitāte divkāršota no 4,4 līdz 8,8 kWh, un tomēr, sverot 120 kg, tas ir tikai par 50% smagāks par savu priekšteci.

Vēl vairāk, uzlādes laikā jaunā akumulatora apsildes sistēma uzsilda akumulatoru līdz efektīvai darba temperatūrai, pat ja āra temperatūra sasniedz –20 grādus pēc Celsija. Tas nodrošina, ka gan akumulatora jauda, gan efektivitāte tiek uzturētas pietiekamā līmenī, lai aukstie laikapstākļi minimāli ietekmētu EV režīmā nobraucamo attālumu, un visa jauda ir pieejama jau no automobiļa iedarbināšanas brīža pat ļoti aukstos apstākļos.

Maksimālā uzlādes jauda ir palielināta no 2 līdz 3,3 kW, pašu akumulatoru pilnībā var uzlādēt par 65% īsākā laikā – tikai 2 stundās, izmantojot Type II Mode III Mennekes savienotāju, un 3 stundās un 10 minūtēs, izmantojot standarta mājsaimniecības strāvas rozeti.

Vēl viena pasaules debija ir automātiskais gaisa kondicionētājs, kuru tagad darbina gāzu iesmidzināšanas siltumsūknis, kas uzsilda salonu, ja āra temperatūra ir vien 10 grādi pēc Celsija, neiedarbinot dzinēju, tādējādi samazinot salona apsildes ietekmi uz EV nobraucamo attālumu.

Pilnā hibrīda piedziņas sistēmas jaunā transmisija ir aprīkota ar jaunu, ārkārtīgi efektīvu PCU (jaudas kontroles sistēma) iekārtu, kas Prius Plug-in hibrīdam nodrošina neparasti augstu vispārējo efektivitāti. Tā apvieno uzlabotu EV un HV braukšanas veiktspēju ar vidējo degvielas patēriņu tikai 1,0* l/100 km un CO2 emisijām tikai 22* g/km.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bils 30.septembris 2016 19:34
1 0 Atbildēt

Man šķiet ka priekšpusē par maz lampiņu! :)

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

50 000 eiro vērtā 360 grādu kamera dažu stundu laikā palīdzēs piefiksēt 20 -30 satiksmes pārkāpējus, prognozē VP 20

Valsts policija (VP) prognozē, ka ar jauno 360 grādu novērošanas sistēmu dažu stundu laikā varēs konstatēt 20 līdz 30 ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus, žurnālistiem pastāstīja VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 

CSDD eksaminatoram piedāvā 200 eiro kukuli par pārbaudījuma nokārtošanu 1

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) otrdien veicis neatliekamās procesuālās darbības krimināllietā par iespējamu 200 eiro kukuļa piedāvāšanu Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) vadīšanas eksāmenu vērtētājam, lai tiktu sekmīgi nokārtots pārbaudījums. Lasīt vairāk

 

No 68 850 eiro - Audi pieslēdz elektrību arī A6 sedanam (+ FOTO) 10

Vācijas autobūves kompānija laiž klajā sedana A6 hibrīdmodeli, kur četrcilindru benzīna dzinējs sadarbojas ar 143 Zs elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Tā mēs projektējam jeb, uz kurieni ved lepnā norāde (+ FOTO) 23

Tūkstošu vērtā norāde ved "uz nekurieni", kamēr īstais ceļš uz apdzīvoto vietu atrodas trīs kilometrus tālāk un ir apzīmēts ar necilu izkārtni. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti