Kalifornijas (ASV) vides kontroles padome atklājusi, ka dažus “Audi” modeļus ar automātisko pārnesumkārbu ražotājs aprīkojis ar speciālu programmnodrošinājumu, kas atpazīst darbības uz izmešu pārbaudes stenda.
Vadoties no stūres pagrieziena leņķa elektronika konstatējusi to vai automobilis atrodas uz pārbaudes stenda vai brauc – ja stūre pēc mašīnas iedarbināšanas palikusi nekustīgā stāvoklī, aktivizējies režīms, kas samazina kaitīgo izmešu daudzumu, bet ja stūre tika pagriezta vairāk nekā par 15 grādiem, režīms tika atslēgts.
Mediji atzīmē, ka šāds pārnesumkārbas programmnodrošinājums izmantots gan modeļiem ar benzīna, gan ar dīzeļa dzinējiem.
“Audi” apgalvo, ka blēdīgo programmnodrošinājumu tas pārtraucis izmantot no šā gada maija, turklāt vairākiem inženieriem, kas piedalījušies īpašā režīma izstrādē, piemēroti dažādi sodi.
2015.gada rudenī atklājās, ka Vācijas auto ražošanas gigants “Volkswagen”, kura sastāvā ietilpst arī „Audi”visā pasaulē vismaz 11 miljonus automašīnu aprīkojis ar noteiktu dīzeļdzinēja tipu, kas var viltot datus par kaitīgiem izmešiem.
nevis vienkāršāk, bet nav vairs citu variantu. Likumdevēji ar fiziku nedraudzējas.