Vācijas autobūves kompānija Audi pašlaik notiekošajā Detroitas autoizstādē demonstrē Q8 Concept – konceptuālu modeli, kas būs pamatā 2017.gadā gaidāmajam sērijveida krosoveram.
Q8 apveltīts ar kupejas tipa virsbūvi, masīviem C virsbūves statņiem, liela izmēra radiatora režģi un 23 collu riteņu diskiem. Konceptam ir četras sēdvietas, 23 collu riteņu diski, LED gaismas un 630 litru ietilpības bagāžas nodalījums. Uz Audi Q7 platformas izveidotā automobiļa garums ir 5,02 m, tas ir 2,04 m plats un 1,70 m augsts. Riteņu bāze pārsniedz 3 metrus.
Q8 koncepta motortelpā iebūvēta hibrīda iekārta ar kopējo jaudu 442 Zs un 700 Nm. Tā apvieno 3,0 litru 333 ZS V6 benzīna turbomotoru, astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, 17,9 kilovatstundu akumulatoru bateriju komplektu un 136 ZS jaudīgu elektromotoru. 100 km/h automobilis var sasniegt 5,4 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie atzīmes 250 km/h.
Ražotājs norādījis, ka Q8 Concept vidējais degvielas patēriņš ir 2,3 litri uz 100 km, bet kaitīgo CO2 izmešu daudzums – 53 grami uz 1 km. Ar elektrību koncepts spēj nobraukt aptuveni 60 km, izmantojot arī degvielu – līdz pat 1000 km, savukārt bateriju uzlāde pie speciālas iekārtas aizņem divarpus stundas. Krosovers var vilkt 3,5 tonnas smagu piekabi vai treileri.
Q8 koncepts aprīkots ar pneimatisko piekari un regulējamiem amortizatoriem, pilnpiedziņu un keramikas komponentu bremzēm. Hibrīdiekārta var darboties trīs režīmos, ko iestata vadītājs vai arī pilnībā automātiski, atstājot izvēli elektronikai, kas vadās pēc navigācijas sistēmas un Car-to-X servisa piegādātās informācijas.
Salona apdarei izmantota āda, zamšs un pulēts alumīnijs. Vadītājam priekšā brīvi konfigurējams 12,3 collu skārienjutīgs displejs (Virtual Cockpit Future; 1920 x 720 pikseļi), priekšējā paneļa centrā skārienjutīgs multimediju sistēmas ekrāns, bet zem tā vēl viens skārienjutīgs ekrāns ar kura palīdzību regulē klimatkontroles un sēdekļu apsildes darbību.
Audi apgalvo, ka concepts par 85 procentiem atbilst sērijveida modelim un daudz izmaiņu vairs nebūs. Q8 sērijveida modelis tiks parādīts nākamgad.
Vācu mediji prognozē, ka tirgū tas konkurēs ar BMW X6 un Mercedes-Benz GLE Coupe, bet cena varētu sākties no atzīmes 70 000 eiro.
Tas jau koncepts.
Realitātē būs Q7 un salons no A4 kā vienmēr.
Nu un papildus klāt pieliks spārnu elektronisko žvadzinātāju, lai gaitā skaņa dižciltīgāka (saslēgta caur elektronisko iešprici, tā ka atslēgt nevar un remonts maksās vismaz 687 EUR), izpūtēja ultraskaņas rotoru (remonts 4555 EUR), durvju pneimohidraulisko blīvētāju (remonts 6542 EUR), logtīrītāju trīskulaciņu hidraulisko palēcinātāju (salauzts tiek katru reizi, kad logtīrītāji piesalst. Remonts 3285 EUR). Būs skaisti