Kia vēsturē jaudīgākais modelis "Stinger" iegūst Detroitas izstādes labākā dizaina balvu 7

Foto: Publicitātes attēls

BPS PR | 13.janvāris 2017 6:38

Ziemeļamerikas Starptautiskajā autošovā - notikumā, kurā ierasti dominē ASV auto kompāniju jaunumi, Kia Motors Amerika (KMA) piesaistīja sev visu uzmanību, izrādot pilnībā jauno 2018. gada Kia Stinger. Jau mazliet vēlāk kļuva zināms, ka Kia Stinger atzīts par Detroitas izstādes izskatīgāko auto sērijveida automašīnu ieskaitē.

Piecu pasažieru universālais sporta sedans, kas radīts, lai pārdalītu segmentu, ko šobrīd ieņēmuši Eiropas autoražotāji, solās būt augstākā snieguma spēkrats kompānijas vēsturē, tas sakņojas pārliecinošā Kia Motors kvalitātē un uzticamībā. Šī gada otrajā pusē Stinger tiks laists pārdošanā ASV, piedāvājot dažādas dzinēju un piedziņas konfigurācijas, kā arī luksusa papildaprīkojumu. Cenas tiks pavēstītas, nākot tuvāk auto izlaišanas datumam.

“Neraksturīgi jebkuram citam Kia pirms šī, Stinger mums ir bijusi īsta sapņu mašīna, un Detroitā šis sapnis ir kļuvis par realitāti pēc apņēmības pilniem gadiem un smaga darba, kurā bijuši iesaistīti gan dedzīgu dizaineru grupa, gan inženieri un vadošie darbinieki no visas pasaules,“ teica Orts Hedriks (Orth Hedrick) KMA Produktu plānošanas viceprezidents. “Gan pašos GT konceptauto pirmsākumos, gan uzlabojumu un pārveidojumu gados leģendārajā Nurburgringas aplī katra vissīkākā Stinger detaļa ir bijusi ievērības cienīga, un rezultāts ir vienkārši satriecošs.”

Pārliecinoši atpazīstamu kā tiešu koncepta evolūcijas versiju, pilnībā jauno 2018. gada Kia Stinger dizainu pārraudzīja Pīters Šreijers (Peter Schreyer), Kia Motors galvenais dizaina nodaļas vadītājs un viņa talantīgo dizaineru komanda Frankfurtē. Spēkrata braukšanas un vadības attīstīšana noritēja Alberta Bīrmana (Albert Biermann), Kia transportlīdzekļu pārbaudes un izcila snieguma nodaļas vadītāja un viņa Korejas inženieru grupas vadībā, kā arī sarežģītajā Nurburgringas sacīkšu aplī.

Bet kas gran turismo (Grand Touarer (GT) itāļu valodā) padara patiesi izcilu? Šis jautājums bija pirmsākumā vairākus gadus garam ceļojumam, kas aizsākās 2011. gadā, kad Frankfurtes Auto izstādē pirmo reizi tika prezentēts GT konceptauto. Lai gan ikvienai Kia dizaina idejai ir mērķis, GT konceptauto daudzi uztvēra kā nerealizējamu sapni, ko atļāvies masu produkciju ražojošs zīmols. Bet GT uzšķīla tādas aizrautības dzirksteles, izraisot īstu ugunsgrēku pašā organizācijā, kas nākamajos piecos gados ļāva fantāzijai kļūt par realitāti.

Tiklīdz Stinger attīstīšanai tika dota zaļā gaisma, gran turismo jēdziens kļuva par mantru. Kā jau Kia raksturīgi, dizainam bija jābūt žilbinošam. Un tas bija. Taču auto bija jābūt arī izveicīgam, ātram, tajā pašā laikā klusam un komfortablam. Tam bija jāsasniedz perfekts līdzsvars starp braukšanas kvalitāti un vadības ērtumu, vietu bagāžai un piecu pasažieru komfortu. Auto bija jāatbilst tik daudziem priekšstatiem, taču pirmkārt tam bija jābūt autentiskam gran turismo. Un tas ir!

Dizains
Pārvērst konceptauto ražošanai domātā modelī nav viegls uzdevums, tāpēc, lai atdzīvinātu Stinger, P. Šreijers vispirms lūkojās uz Kia Frankfurtes studiju - GT koncepta dzimšanas vietu. “Īstam gran turismo - auto gariem, iedvesmojošiem braucieniem, nav saistības ar ārējo spēku, brutālu stilu, svarīgākais ir luksuss, komforts un grācija, " piezīmē Gregorijs Giljoms (Gregory Guillaume), Kia Motors Europa vadošais dizainers. Stinger nav nepieciešams pirmajam nonākt pie mērķa, šis auto ir radīts pašam ceļojumam. Un kaislībai pret ceļojumiem."
No tā gludās priekšpuses, slaidajiem sāniem līdz pat spēcīgajiem aizmugures "muskuļiem" Stinger pauž nesatricināmu pārliecību. Atslēgas panākums Stinger stabilitātei uz ceļa ir tā proporcijas; garais pārsegs un īsā priekšējā pārkare; pagarinātā riteņu bāze, lai radītu plašāku kabīni; un garā aizmugures pārkare ar spēcīgajiem "muskuļiem". Stinger stāja un vizuālais līdzsvars ir radīti, lai piešķirtu auto eleganci un atlētiskumu, nevis sacīkšu puikas agresiju.

Platās līnijas priekšpusē un aizmugurē kopā ar padziļinātām kontūrām gar durvīm pastiprina Stinger plecu līnijas vizuālo spēku un arī aizmugures iespaidīgo siluetu. Citi virsbūves dizaina funkcionālie elementi - priekšējie gaisa aizsegi, riteņu arku atveres, gludā auto apkšpuse un integrētais aizmugures difūzeris - ir domāti efektīvākai aerodinamikai. Aizmugurē izvietotas četras ovālas izpūtēja caurules, bet Kia raksturīgās "tīģera deguna" restītes lepni izvietotas starp kompleksiem LED priekšējiem lukturiem.

Zemu izvietotā kabīne ar tās asi liekto vējstiklu atrodas vairāk transportlīdzekļa aizmugures daļā, piešķirot kopējam siluetam ātruma auru. Iekšpusē ir plašums, kas domāts aizraujošam braucienam un pasažieru lutināšanai. Pieejamais īpaši maigais Napas ādas pārklājums sedz dziļi izliektos sēdekļus, bet vadītāja sēdvietas muguras daļai ir pieejami ar gaisu pildīti pūslīši un īpaši balsti, lai nodrošinātu maksimālu komfortu. Pārliecinošs mērinstrumentu panelis veido vadītājam nepieciešamu horizontālu darba vidi. Centrālā konsole intuitīvi sadalās divās specifiskās zonās: informācijas un izklaides sistēmas pārvaldība atrodas tieši zem lielā, krāsainā skārienjūtīga ekrāna, bet klimata kontroles un ventilācijas sistēmas ir izvietotas zemāk. Vadītājam priekšā ir apjomīga ādas stūre un instrumentu panelis, kurā kombinētas analogās un digitālās sistēmas. Apjomīgie mērinstrumenti ir ietverti metāla ietvaros, akcentam izmantotas sarkanas indikācijas adatas. Krāsains TFT ekrāns starp mērinstrumentiem uzrāda brauciena datus, piemēram, motora temperatūru, kā arī vadītāja pieprasītos uzstādījumus, navigācijas un diagnostikas informāciju. Aeronautikas iedvesmotās apļveida gaisa cirkulācijas atveres ir atrodamas priekšā un aizmugurē, tās noformētas ar gaumīgu hroma apdari. Rezultātā ir radīta intimitāte un kokona efekts. Savukārt garā riteņu bāze veido lielu telpu kājām gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem, tāpat arī zemu izvietotie sēdekļi nodrošina bagātīgu vietu pasažieru galvām.

Šasija
Alberts Bīrmans, kurš pievienojies kompānijai 2014. gada decembrī, atstājot BMW, vispirms lūkojās uz Stinger kā automašīnu ar satriecošu dizainu visās tā izpausmēs. “Es domāju, ka Stinger Kia kompānijai ir pielīdzināms īpašam notikumam,” piebilst Bīrmans, “tāpēc, ka neviens negaidīja šādu automašīnu, ne tikai izskata ziņā, bet arī braukšanas ziņā. Tas ir pilnībā cits “zvērs”.”

Inženieriem bija sarežģīts uzdevums radīt ko jaunu konkurentu piesātinātajā lauciņā, taču 114,4 collas garā Stinger riteņu bāze ir garāka nekā Audi A4, Infiniti Q50, Lexus IS, BMW 4 Gran Coupe un pat Lexus GS un Mercedesam CLS . Arī kopumā auto ir garāks (190,2 collas) un platāks (73,6 collas) nekā pārējie spēkrati šajā segmentā, nodrošinot īpašas ērtības braucējiem. Arī Stinger bagāžas nodalījums ir lielāks nekā vairumam auto šajā klasē, te pietiek vietas pat vislielākajām golfa somām un ir pieejama arī automātiskā nodalījuma atvēršanas sistēma, kas atver bagāžnieku, kad atslēga tiek sajusta bagāžnieka tuvumā.

Šasija, kas veidota no 55 % paaugstinātas izturības metāla, Stinger modelim nodrošina izteikti stipru bāzi, šis fakts arī palīdz saglabāt klusāku kabīni un samazināt NVH (trokšņu, vibrācijas un diskomforta) līmeni. MacPherson priekšējā un aizmugurējā suspensija ir uzlabota tā, lai nodrošinātu vadītāju ar optimālu braukšanas komfortu. Kia pirmais uzstādījums var tikt modificēts ar elektroniski pielāgojamo suspensiju, pazīstamu kā Dynamic Stability Damping Control. Lai gan Stinger uz vadītaja manevriem vienmēr reaģēs paredzami, tomēr auto ir uzlabots tā, lai atkarībā no ceļa apstākļiem un braukšanas stila, sistēma varētu mīkstināt, piemēram, sitienu no priekšpuses, tai pašā laikā saglabājot nelokāmu aizmugures daļu. Sistēma var darboties arī pretēji tam, sasniedzot uzlabotu stabilitāti, vairāk nostiprinoties pret priekšējiem triecieniem un mīkstinot aizmugurējos. Sistēmu var mainīt, pateicoties piecu braukšanas stilu izvēlnei (arī šis ir Kia jaunievedums): personiskais, eko, sportiskais, komforta un gudrais (Personal, Eco, Sport, Comfort and Smart).

Standarta variējamā stūre (Motor Driven Power Steering - R-MDPS) nodrošina žiletes asu reakciju, pateicoties elektriskajam motoram, kas palielina stūrēšanas jutību un samazina nevajadzīgas transmisijas vibrācijas. Stūrēšanas stils arī ir pielāgojams, attiecīgi izvēloties vienu no pieciem, braukšanas veidiem.

Dzinējs
Ja šasija simbolizē gran turismo skeletu, tad dzinējs pārliecinoši demonstrē tā sirdi. Pircējs varēs izvēlēties, kuru no divu veidu turbo dzinējiem, viņš vēlas redzēt zem gareniski veidotā un uz aizmuguri vērstā auto pārsega.
Lai arī abas dzinēju versijas vēl ir izstrādes stadijā, plānots, ka standarta 2,0 litru turbo četrcilindru Theta II dzinējs radīs 255 zirgspēkus apmēram pie 6200 apgriezieniem minūtē (rpm). Maksimālais griezes moments 260 lb.-ft. būs pieejams pie 1400 – 4000 apgriezieniem minūtē. Automašīnas sniegums tiks vēl vairāk uzlabots, izmantojot pieejamo 3,3 litru dubulto turbo V6 Lambda II dzinēju, kas, kā plānots, nodrošinās 365 zirgspēkus aptuveni pie 6000 apgriezieniem minūtē un maksimālo griezes momentu 376 lb.-ft. pie 1300 - 4500 rpm. Kia mērķtiecīgi virzās pretī iespējai sasniegt ātrumu 62 jūdzes stundā 5.1 sekundē un maksimālo ātrumu 167 jūdzes stundā ar dubulto turbo V6.

Stinger piedāvā otrās paaudzes astoņu ātrumu aizmugures piedziņas automātisko pārnesumkārbu. Pirmo reizi piedāvāta K900 luksusa sedana modelī, pārnesumkārba ir Kia darbnīcās izstrādāta un nodrošina vadītājiem precīzu ātruma maiņu un maksimālu degvielas ekonomiju. Transmisijas funkciju, kas biežāk pielietota aviācijā un sacīkšu dzinējos, Kia pirmais sāka izmantot centrbēdzes svārsta amortizatoru (Centrifugal Pendulum Absorber – CPA) griezes momenta radīto vibrāciju pārveidotājā, kas samazina vibrācijas caur dzinēja mehānismu. Autovadītājs var ļaut, lai pārnesumkārba automātiski veic ātrumu pārslēgšanu, vai arī selektīvi pārslēgt pārnesumus, izmantojot pie stūres izvietotos pārslēgus. Līdzīgi kā piekares un stūres ekspluatācijā, arī, izmantojot transportlīdzekļa elektronisko drive režīmu, izvēlei tiek piedāvāti līdz pieciem dažādām maināmiem modeļiem. Tiek nodrošināta arī atbilstoša droseles reakcijas pārraide.

Atzīstot, ka kaislīgiem autovadītājiem ne vienmēr ir raksturīgs klasisks braukšanas stils, Stinger ir Kia pirmais sedans, kas pieejams ar aizmugurējo vai visu riteņu piedziņu. Aizmugurējā piedziņa mēdz radīt šaubas par kontroli ļoti mitros vai sausos laikapstākļos, taču AWD sistēmas sastāvā ir jauna dinamiskā griezes momenta vektoru kontroles sistēma (Dynamic Torque Vectoring Control), kas uzrauga vadītāja rīcību un ceļa apstākļus, automātiski pielāgojot jaudu un bremzēšanas spēku attiecīgajiem riteņiem, lai noturētu automašīnu nepieciešamajā virzienā nelabvēlīgos laika apstākļos. Tikmēr aizmugurējās piedziņas transportlīdzeklis ir aprīkots ar mehāniski ierobežotu slīdes diferenciāli, lai nodrošinātu spēka vienmērīgu sadali starp aizmugurējiem riteņiem.

Izvēlei tiek piedāvāti vieglmetāla diski un riepas. 2,0 litru turbo četru cilindru modeļi aprīkoti ar 225 / 45R-18 veiktspējas riepām, savukārt 3,3 litru V6 modelim apautas zigzagveida, ļoti augstas veiktspējas gumijas; 225 / 40R-19 priekšpusē un 255 / 35R-19 aizmugurē. Ventilētās Brembo® disku bremzes iekļautas standarta aprīkojumā 3.3 litru dubultajam turbo dzinējam, kas papildināts ar četru virzuļu priekšējiem suportiem un divu virzuļu aizmugures suportiem.

Modernas tehnoloģijas un komforts
Piedāvāt greznas ērtības un pārsteidzošas funkcijas ir kļuvis par daļu no Kia būtības, un Stinger turpina šo tradīciju. Lai uzlabotu braukšanas pieredzi, Stinger modelī veiksmīgi vienkopus darbojas vairākas modernas transportlīdzekļa vadītāja atbalsta sistēmas (Advanced Driver Assistance Systems - ADAS).
Amerikas Savienoto Valstu Nacionālā Autoceļu satiksmes drošības administrācija (The National Highway Traffic Safety Administration) piesardzīgi lēš, ka ik gadu 100 000 policijai ziņotu avāriju iemesls ir bijis vadītāja nogurums . Tā rezultātā gada laikā tiek izraisīti aptuveni 1550 nāves gadījumi un 71 000 traumas. Kia ir izveidojis jaunu Vadītāja uzmanības brīdinājuma (Driver Attention Alert - DAA ) sistēmu, lai palīdzētu cīnīties pret nepietiekami uzmanīgu braukšanu vai miegainību. Sistēma uzrauga vairākas darbības, lai monitorētu transportlīdzekļa vadītāja rīcību, un brīdī, kad ir pienācis laiks atpūsties un uz laiku pārtraukt braukšanu, ja konstatēts, ka vadītāja uzmanības līmenis ir ievērojami samazinājies, ziņo par to ar skaņas signālu un grafisku attēlu instrumentu panelī.

Priekšējās sadursmes brīdinājuma sistēma (FCAiv) ar integrētu autonomo avārijas bremzēšanas sistēmu (AEBiv), kas, izmantojot radara sistēmu, var konstatēt potenciālo sadursmi ar citu auto vai gājēju, un palīdzēt transportlīdzeklim apstāties. Moderna viedā kruīza kontroles sistēma (Advanced Smart Cruise Control – ASCCiv), kas ļauj uzturēt drošu distanci satiksmes sastrēgumos ar priekšā braucošo automašīnu, nodrošinot pietiekamu atstatumu apstāšanās ceļam. Joslu saglabāšanas palīdzības (Lane Keep Assist – LKAiv) sistēma kas signalizējot nosaka automašīnas pozīciju attiecībā pret joslu atzīmēm, un automātiski koriģē kustību, lai palīdzētu nodrošināt automašīnas pozīciju uz ceļa. Trauksme par aizmugurē esošu kustību (Rear Cross Traffic Alert – RCTAiv) uzrauga vietu aiz automašīnas, ar skaņu brīdinot, ja šajā zonā ir šķēršļi.

Savienojamība, izklaide un informācija par transportlīdzekli var būt tikpat svarīga kā dinamiska braukšanas pieredze, tāpēc Stinger nāk klajā ar jaunākajām info-izklaides sistēmām. Augstumā regulējams, krāsains HUD ekrāns (Head-Up Display ), kas uz automašīnas priekšējā stikla ļauj redzēt galveno braukšanas informāciju, tostarp braukšanas ātrumu, navigāciju, audio un kruīza kontroles uzstādījumus un aklā punkta kontroles informāciju. Kontroles paneļa vidusdaļā ir novietots bezvadu viedtālruņu uzlādes paliktnis un Bluetooth® brīvroku funkcija, savukārt citām transportlīdzekļa apakšsistēmām ir ērti piekļūt, izmantojot pie stūres uzstādītu kontroles sistēmu.
Garas distances braucieni ir raksturīga iezīme gran turismo īpašnieka pieredzē, tāpēc tiek piedāvāta trīskārša augstas klases audiosistēma, kas automašīnas interjeru ļauj pārvērst dinamiskā koncertzālē, ļaujot attālumam šķietami izzust. Standarta modelī audiosistēma 2,0 litru turbo dzinējam iekļauj sešus skaļruņus, septiņu collu taktilā ekrāna jaunāko versiju UVO, Kia godalgoto telemātikas sistēmu. Savukārt 3,3 litru dubultā turbo dzinēja versijā skaļruņu skaits sasniedz deviņus un iekļauj ārējo pastiprinātāju. Pieejamais premium Harman / Kardon® audiosistēmas pastiprinātājs nodrošina 720 vatus, izmantojot ārēju pastiprinātāju, tiek nodrošināta kristālskaidra mūzika. Ar 15 skaļruņiem, Kia pirmo reizi zem vadītāja un pasažieru sēdekļiem uzstādījis subvūferi, sistēma piedāvā Clari-Fi ™ , patentētu mūzikas restaurācijas tehnoloģiju, kas atjauno, digitālās saspiešanas procesa rezultātā zaudētos audiosignālus. Sistēma aprīkota ar jaunākās paaudzes QuantumLogic ™ Surround Sound tehnoloģiju, kas ļauj mūziku baudīt daudzdimensionāli.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
experc 13.janvāris 2017 10:02
5 0 Atbildēt

Neteiktu ka PATS skaistākais auto Detroitā, bet lai jau KIA saņem, par centību. Pēdējā laikā stipri progresē. Atšķirībā no VAG mobīļiem.

reku 13.janvāris 2017 14:59
4 0 Atbildēt

Kia sorento 2,5 dīzels ir pietiekoši jaudīgs.Nācās pabraukt un negaidiju tādu celienu no viņa.Komfortabls auto.

Miķelis 14.janvāris 2017 8:09
1 0 Atbildēt

Priekš kā būvēt jauna modeļa auto? Paņem, nokopē Maserati, jaunais modelis gatavs. :)

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Tūkstošiem jaunu Mercedes krājas Brēmenes lidostā – kas noticis? (+ VIDEO) 1

2,5 kilometrus garā pacelšanās nolaišanās josla Ālhornā pie Brēmenes praktiski pilnībā piepildīta ar jauniem Mercedes automobiļiem. Vācu prese skaidro, kas noticis. Lasīt vairāk

 

Vernons pie vēsturiskā un lepnākā Austrumeiropas autobusa "Ikarus 55 Lux" stūres (+ FOTO) 29

Seno spēkratu salidojumā pie Rīgas Motormuzeja kopā ar citiem vēsturiskajiem automobiļiem bija apskatāms arī savulaik lepnākais Austrumeiropas autobuss – Ungārijā ražotais Ikarus 55 Lux, kas restaurēts Latvijā un tagad ir regulārs šādu pasākumu dalībnieks Lasīt vairāk

 

Seat ļauj ielūkoties elektriskā krosovera salonā

Kāpinot interesi par savu pirmo elektriskās piedziņas krosoveru Spānijas autobūves kompānijas Seat sporta nodalījums Cupra publicējis jaunu attēlu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti