Henriks Fiskers, kas savulaik strādājis pie Aston Martin un BMW, bet vēlāk pievērsās saviem autobūves projektiem, šogad sola parādīt elektriskās piedziņas superauto E-Motion sērijveida modeli.
Pirmais Fiskera mēģinājums ielauzties videi draudzīgo spēkratu ražotāju nišā, uzsvaru liekot uz luksusa klasi, beidzās neveiksmīgi – lai gan viņa radītais hibrīdautomobilis Karma kļuva par daudz un dažādu balvu ieguvēju, tirgū modelim neveicās – paredzēto 15 000 eksemplāru gadā izdevās notirgot vien divus tūkstošus, bateriju piegādātājs A123 bankrotēju un drīz vien tam sekoja arī Fisker Automotive. 2014.gada sākumā Karma iestrādes pārpirka ķīniešu Wanxiang Group, kas šogad jau atgriezis to dzīvē ar nosaukumu Karma Revero, savukārt Henriks Fiskers ir sagatavojis jaunu un vēl daudz ambiciozāku projektu.
Jaunais modelis E-Motion ir tīrs elektromobilis, kas ar pilnībā uzlādētām baterijām veikšot 700 km – vairāk par jebkuru citu tirgū šobrīd pieejamo elektriskās piedziņas sērijveida spēkratu.
Šādu enerģijas daudzumu nodrošinās jaunā tipa super ietilpīgas baterijas, ko izstrādājusi jaundibinātā Fisker Nanotech kompānija un zināms, ka tās izgatavotas no jauna materiāla, ka ir 300 reizes izturīgāks par tērauda, labāk vada siltumu un elektrību. Savu artavu dos arī jumtā iestrādātās saules baterijas.
E-Motion ir sportisks sedans ar šauriem LED starmešiem, četrām komfortablām sēdvietām, monitoriem un vadības saskarni visiem pasažieriem, uz augšu un sāniem atveramām durvīm, kā arī radaru un videokameru sistēmu autonomai braukšanai.
Zināms, ka automašīna komplektēta ar kompānijas Dymag izstrādātiem oglekļa šķiedras riteņu diskiem, funkciju, kas ļauj mainīt jumta un stiklu aptumšošanas pakāpi, spēs paātrināties līdz pat 260 km/h un, kas ir īpaši svarīgi, būs lētāka nekā līdzvērtīgas klases konkurentu ražojumi.
Fisker E-Motion sērijveida modeļa prezentācija gaidāma jau šā gada augustā.
Un atkal amerikāņu jaunā kompānija. Tikmēr mirstošā Eiropas autobūve piedāvā jaunus dīzeļdzinējus un elektrodzinējus ar 30 km rezervi.