Leģendārais Renault Megane R.S. tirgū 2017.gada otrajā pusē; ieskats modeļa vēsturē

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 13.jūnijs 2017 9:07

Gaidāms iznākam 2017. gada otrajā pusē – Renault kompaktklases sporta auto Megane R.S. ir gatavs iespaidīgam uznācienam

Mégane R.S. divās paaudzēs un gandrīz 16 versijās ir nonākusi pie savas filozofijas simbola: pateicoties vairākām, no motosporta atvasinātām tehnoloģijām, Mégane R.S. kļuvusi par etalonu augstas veiktspējas ceļa automašīnām visā pasaulē.

2005-2009: NO TRASES UZ IELĀM- THE MEGANE R.S. REVOLUCIONIZĒ SPORTA AUTO KATEGORIJU

Tā ražošanas laika gaitā Renault Dieppe rūpnīcā no 2004. līdz 2009. gadam, Mégane R.S. radījuši ne mazāk kā 4 versijas- divus dažādus vizuālos un dCi variantus – lai apmierinātu Renault Sport paustās ambīcijas- pārcelt autosportam radītās tehnoloģijas arī uz ikdienas automašīnām.
2005. gadā tieši šādā garā, tikai deviņus mēnešus pēc oriģinālā Mégane R.S. ieviešanas, parādījās ‘Trophy’ versija, aprīkota ar vēl radikālāku Sport šasiju, stingrākām atsperēm gan priekšā (+25%), gan aizmugurē (+77%), 1mm mazāku virsbūves stabilizācijas šķērsstieni, amortizatoru atdures punktiem un opciju deaktivizēt elektronisko stabilitātes programmu.
Ar šo jauno šasiju Renault Sport spēj piedāvāt Mégane R.S. divās dažādās versijās – šī ir tēma, kas turpināsies cauri nākamajām paaudzēm (ar Sport un Cup šasijām). Savā pirmajā evolūcijas posmā Mégane R.S. nemainīja savu ražošanas praksi (good manufacturing practice- GMP). Tās jaunā šasija, uzstādījums uz vieglākiem riteņiem un transportlīdzekļa uzlabotā vilce bija pietiekami, lai optimizētu darbību.

2005. gada Mégane Trophy – pirmā Mégane automašīna ar Renault ‘Sport’ šasiju

Vēl atsaucīgāka šasija, pilnīgota ar ierobežotas slīdes diferenciāli
2006. un 2007. gadā Mégane F1 komanda un F1 komandas R26 versija godināja Renault panākumus Formula 1 pasaules čempionātā, ieviešot no motorsporta aizgūtos Recaro sēdekļus.
Pēdējai minētajai versijai Echappement žurnāls Francijā piešķīra "Gada sporta mašīna" balvu 2007. gadā par tehnoloģiju, kas tiek lietota visā autosporta pasaulē: ierobežotas slīdes diferenciāli .
Pateicoties šai tehnoloģijai, kas pievada dzinēja griezi ritenim ar vislielāko saķeri, kad tiek piefiksēta riteņu izslīdēšana, šasija, kas tā jau bija ļoti atsaucīga, kļuva vēl efektīvāka.

Ar elektronisko stabilitātes programmu (Electronic Stability Programme), kuru iespējams pilnībā atvienot, šī versija ātri nostabilizējās kā vispievilcīgākā visā Mégane R.S klāstā. Turklāt F4RT R.S. dzinējs radīja vairāk jaudas nekā jebkad agrāk (230zs un ar 310Nm lielu griezes spēku).
No dizaina perspektīvas F1 komandas R26 modelis tika izgatavots Renault sporta līnijas sīriusa dzeltenajā tonī.

No R.S. klāsta visradikālākais – R26.R
Pirmās paaudzes Mégane R.S. stāsts kulminējas Renault Sport līnijas visradikālākajā modelī līdz pat šim brīdim – Mégane R26.R, kurš oficiāli tika atklāts Londonas motoršovā 2008.
Izlaists ierobežotā daudzumā, šis modelis tika radīts, koncentrējoties uz bezkompromisu veikstspēju. Tā kopējais svars ir 1,232kg, un F1 komanda R26 modelim aiztaupīja liekus 123 kilogramus, kas panākts ar tā alumīnija rāmi, oglekļa šķiedras motora pārsegu, polikarbonāta logiem un aizmugurējiem vējstikliem un oglekļa šķiedras sēdekļiem, kuriem ir sešu-punktu drošības jostas.
Atbrīvojoties no liekajiem kilogramiem, tas spēj sasniegt 100 kilometrus stundā no miera stāvokļa tikai 6 sekundēs, un nobraukt 1 km no miera stāvokļa tikai 25.9 sekundēs.

Tikai piecu gadu laikā Mégane R.S. veiksmīgi un droši nostabilizējās kompaktklases sporta auto segmentā un kad tā pirmās paaudzes ražošana tika pārtraukta, Renault Dieppe rūpnīcā bija saražotas gandrīz 22,500 vienības.

Krājot balvas
Savas pastāvēšanas laikā Mégane R.S. automašīna savākusi neskaitāmus prestižus apbalvojumus. Francijas Echappement žurnāls novērtējis tās kvalitātes ar ne mazāk kā trīs ‘Gada sporta auto’ apbalvojumiem (F1 komandas R26 modelim 2007. gadā, R26.R modelim 2008. gadā un Trophy-R modelim 2014. gadā). Līdzīgi F1 komandas R26 modeli novērtējis britu izdevums Evo 2008. gadā.
Kopā ar citiem Renault Sport klāsta modeļiem, Mégane R.S. ieguva kāroto Top Gear nomināciju 2009. gadā kategorijā ‘Gada ražotājs’.
Tas arī ieguva "What Car?" nomināciju ‘Karstais hečbeks’ trīs gadus pēc kārtas no 2010. līdz 2012. gadam.

2009-2017: THE MEGANE 3 R.S. – VISCAUR SPĒCĪGS SPORTA AUTO
Nākamā Mégane R.S. paaudze 2009. gadā tika pieteikta straujas, dinamiskas kupejas izskatā, iedibinot vēl drosmīgāku identitāti – tagad ikdienas sporta auto var sniegt nevainojamu performanci arī sacīkšu trasē.
Galvenie principi, kas uzstādīti līdz ar Mégane 2 R.S., tika pienācīgi saglabāti ar divu dažādu šasiju izvēles iespēju (Sport un Cup), Recaro sēdekļiem, Renault neatkarīgo priekšējās stūres ass piekari un – ‘Cup’ versijai – ar ierobežotas slīdes diferenciāli.

Sportiskāks un vēl dinamiskāks
Lai vēl vairāk to pielīdzinātu standarta Mégane modelim, Mégane 3 R.S. ražojums tika pārcelts no Dieppe rūpnīcas uz Renault Palencia rūpnīcu Spānijā. Galvenā produkcijas līnija tika pielāgota R.S. ar tā izteiktajām sānu līnijām virs riteņiem, platu gaisa ieplūdes režģi, F1-stila aerodinamisku priekšējo antispārnu, centrālo izplūdes cauruli un aizmugurējo spoileri. No paša pirmā skatiena tas izstaro nekļūdīgi sportisku pievilcību, it sevišķi Renault zīmola jaunajā sporta dzeltenajā tonī.

Kamēr priekšējā piekare tika ievērojami pārveidota ar alumīnija stūres ass šarnīri, balsta turētājiem un apakšējām svirām, arī jaunais dzinēja palīgrāmis samazināja nepiekārto masu.
Tika ieviesta jauna, elektriska stūres pastirpinātāja sistēma, kas patapināta no jauninājumiem Mégane 3 modelim, un tā pielāgota R.S versijai.
Runājot par bremzēm – jau plaši apspriestās iepriekšējās versijās – Renault Sport turpināja sadarbību ar Brembo, lai ražotu četru virzuļu suportus un 340mm ventilējamos diskus.
Divas šasijas opcijas (Sport un Cup) bija atšķiramas ar savu dažādo balstiekārtas kalibrēšanu un atsperu stingrību. Cup īpaši ieguva pateicoties moderna ierobežotas slīdes diferenciāļa formai, kurā nominālā attiecība starp griezes pievadi ritenim ar vislielāko saķeri un ritenim ar vismazāko saķeri palielinājās no 2.1 uz 2.3.
Līdzīgi tika atjaunināts dzinējs ar papildu 20zs un 30Nm lielu griezi, palielinot apjomu līdz 250zs un 340Nm.

R.S. Monitor: mācies braukt kā profesionālis
Līdzīgi kā Renault inovatīvās neatkarīgās priekšējās stūres ass izvietojums bija radniecīgs ar pirmās paaudzes modeli, arī jaunais Mégane R.S. tika aprīkots ar R.S. Monitor tehnoloģiju. Agrāk ekskluzīvi pieejama vien Renault Sport, šī tehnoloģija izmanto sensorus un akselometrus, lai ierakstītu dažādu informāciju par to, kā transportlīdzeklis tiek vadīts (pēc tam dati redzami uz centrālā ekrāna). Pieejama informācija par dažādu dzinēja daļu noslogojumu (turbo spiediens, eļļas temperatūra) un par vispārējiem darbības rādītājiem, piemēram, par jaudas līmeni un griezi, kas papildina izpratni par braukšanas pieredzi. Visi iepriekš minētie dati vēlāk tiek salīdzināti, tos datorā analizējot, un tie norāda sacīkšu braucēja stilu.

Starptautisks veiksmes stāsts
Šī paaudze arī atzīmēja Mégane R.S. uzkāpšanu uz starptautiskās skatuves, jo nesa Renault Sport vārdu tālāk par Eiropu, sevišķi Austrālijā, kur no 2010. līdz 2015. gada beigām tika pārdotas apm. 2,360 automašīnas. Gadu vēlāk Mégane R.S. varēja tikt atrasta vairāk kā 40 valstīs, un starptautiskie pārdošanas rezultāti sastādīja 2/3 no visa pārdotā apjoma – un puse tika pārdota ārpus Eiropas. Reģionos, kas vistālāk no lokālā tirgus, piemēram, Japānā, Mégane R.S. uzturēja saikni starp Renault un Formula 1, vienlaikus palīdzot uzlabot globālo Renault Sport pozitīvu kopējo tēlu.

Motorsporta favorīts
Mégane R.S. stāsts nebūtu pabeigts, nepieminot tā autosporta privāto jaunpienācēju panākumus gan sacīkšu trasē, gan rallijā.
2005. gadā Trophy V6 modelis parādījās kā daļa no populārajām Renault pasaules sērijām (World Series) komplektācijā ar Eurocup Mégane Trophy svinīgo atklāšanu. Paturot visas Mégane R.S. raksturīgās pazīmes, tā izcēlās ar savu aizmugurē iestiprināto V6 dzinēju un cauruļveida šasiju. Mégane 3 izlaišana bija katalizators vizuālā noformējuma maiņai, lai sacensību versija vairāk saskanētu ar ceļa auto jaunās kupejas izskatu.

Tikmēr Mégane R.S. N4 ir spēcīgi ierakstījusi savu vārdu sacīkstēs uz asfalta seguma. Izlaista 2010. gadā, tā sekoja Renault ilgajai tradīcijai, kurā modeļus būvēja speciāli N grupas sacensībām. Šī versija iemantoja visas kvalitātes no savas ielas versijas radinieka, ievērojot savas kategorijas tehniskos nosacījumus. 2011. gadā Mégane R.S. N4 uzvarēja savā klasē Francijas rallija čempionātā.
STANDARTIEM

Saskaņā ar tendenci, kas uzturēta kopš modeļa pirmās paaudzes, katra jaunā ierobežota izdevuma versija un attīstība kopumā kļuvusi pakāpeniski sportiskāka un radikālāka kā agrāk.

Arvien muskuļotāks piedāvājums
2011. gadā parādījās Trophy versija par Mégane 3 R.S. Balstoties uz Cup šasiju, vēl spēcīgāks motors ar parametriem 265zs un 360Nm lielu griezi to padarīja par ātrāko priekšējo riteņu piedziņas auto tirgū. Kamēr sākotnēji tika uzražoti tikai 500 paraugi, Mégane 3 R.S. Trophy guva tik daudz panākumu, ka gala rezultātā caur montāžas telpām izgāja 1,068 automašīnas.

Turpmākajos gados tā piedzīvoja divus ievērojamus jauninājumus. Pirmais no tiem bija estētisks- līdz ar Mégane Collection parādīšanos 2012. gadā un Mégane Collection parādīšanos 2014. gadā. Pārveidots izskats rezultējās kā vēl ekspresīvāks ar vēl kvalitatīvāku un komfortablāku interjeru, kā arī vāirākām tehnoloģijām, kas braukšanu padarīja patīkamāku (Red Design Pack Design, Bose audio sistēmu), tāpat jauda palielinājās līdz 265zs. 2012. un 2013. gadā RB7 un RB8 ierobežotā skaitā izdoti auto – bāzēti uz Cup šasijas – svinēja Renault un Red Bull Racing veiksmīgo sadarbību atšķirīgajā Formula 1 vizuālajā izskatā.

Jaunākais R.S. – radīts, lai pārspētu rekordus
Otrais jauninājums bija vairāk vērsts uz tehnoloģijām, sevī ietverot modeļus, kas dizainēti tiecoties uz bezkompromisu veiktspēju, tādi, kā R26 un R26.R, pirms tiem arī–275 Trophy un Trophy-R.
Pirmspēdējam, kā pasaka priekšā tā nosaukums, jauda palielinājās līdz 275zs un grieze līdz 349Nm, paralēli nometot pāris kilogramus un izceļoties uz pārējo fona ar Akrapovič titāna izplūdes sistēmu. Kā izvēles iespēja bija arī Öhlins amortizatori rafinētākai auto vadīšanai un komfortam.
Tikmēr Trophy-R piedzīvoja līdzīgas pārmaiņas kā R26.R, ietaupot 101kg svara, salīdzinot ar Cup šasiju, uzstādītu uz 19-collu riteņiem. Šajā limitēta skaita izlaidumā tika izveidotas vien 322 automašīnas, no kurām 77 % pārdoti ārpus Francijas un 21% ārpus Eiropas (piemēram, 50 pārdotas Austrālijā un 60 Japānā), kas pasvītro Mégane R.S. ievērojamos panākumus uz starptautiskās skatuves.

Nirgburgringas avantūra
Mégane R.S. stāsts būtu nepilnīgs, ja nepieminētu tā rekordlielos panākumus Nirgburgringā. Vairāk kā dekādes ilgā pastāvēšanas laikā tā ir uzstādījusi 3 jaunus apļa laika rekordus leģendārajā vācu Ziemeļu cilpas trasē –bīstamajā Nordšlaifē– kas sastāv no ne mazāk kā 154 stūriem un saukta arī par "zaļo elli" (tai apkārt ir mežš).
2008. gadā R26.R pieveica 20.832 km distanci vien 8m17s, tas bija pirms R.S. Trophy 265 dzēsa šo rekordu ar laiku 8m7.97s 3 gadus vēlāk.
2014. gada maijā Renault Sport braucējs Lorānss Hērgons pārspēja astoņu minūšu barjeru, pieveicot apli vien 7 minūtēs un 54.36 sekundēs aiz 275 Trophy-R stūres rata. Kā pirmais priekšpiedziņas auto, kas veic Nirgburgringas apli zem astoņām minūtēm, Mégane R.S. pacēla latiņu kā jauns etalons savā klasē.

No 2015. līdz 2016. gadam Renault Sport pabeidza Mégane 3 R.S. modeļa veidošanu, visam klāstam uzstādot 275zs dzinēju, kas bija pēdējais veicamais darbs pirms pavisam jaunas paaudznes radīšanas. Šo modeli varēja priekšlaicīgi apskatīt Monaco Grand Prix pirms tā oficiālās atklāšanas 2017. gada otrajā pusē, ar vienu galveno mērķi – turpināt neticamo Renault veiksmes stāstu par kompaktu sporta auto, kas ir kā etalons savā klasē.

The Mégane R.S. stāsts – landmark dates
2004: Pārdošanā nonāk pirmais Mégane R.S.
2005: Iepazīstināšana Trophy modeli.
2007: L F1 komandas R26 modeļa izlaišana un pirmoreiz pieejams ierobežotas berzes diferenciālis
2008: Mégane R26-R uzstāda Nirgburgringas apļa rekordu Nordšlaifē ar laiku 8m17s
2010: Mégane 3 R.S. modeļa izlaišana
2015: Iepazīstināšana ar Mégane R.S. 275 Trophy-R versiju, kas pieejama limitētā apjomā- tikai 322 mašīnu
2017: Jaunais (New) Mégane R.S. oficiāli pieteikts Frankfurtes motoršovā

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti