Ukrainas galvaspilsētā Kijevā šonedēļ notiks ukraiņu inženieru un dizaineru izstrādātā varenauto "Himera Q" prezentācija.
Pagaidām projekta īstenotāji var uzrādīt vien pilnizmēra maketu, taču tālākie plāni ir nopietni, jo kā liecina izplatītais paziņojums, “galvenais mērķis ir konkurēt ar "Bugatti" un "Pagani"”.
Zināms, ka automašīna tiks aprīkota ar elektrisko spēka iekārtu un “īpašiem akumulatoriem, kas nodrošinās ne vien dinamisku paātrinājumu, bet arī iespaidīgu gaitas rezervi”. "Himera Q" ražošana tiek plānota, kādā no Eiropas autobūves kompāniju ražotnēm, lai gan vēlāk to varētu darīt arī Ukrainā, ja vien projekts pierādīs savu dzīvotspēju.
Eksperti prognozē, ka sērijveida "Himera Q" visticamāk saņems aptuveni 1000 Zs jaudīgu elektrisko spēka iekārtu ar četriem elektromotoriem (katram ritenim viens), kas kupejai ļaus paātrināties līdz 100 km/h aptuveni trīs sekundēs. Piebildīsim, ka līdzīga konstrukcija un tehniskie dati ir arī horvātu varenauto "Rimac Concept One", ar kuru viens no “The Grand Tour” vadītājiem – Ričards Hemonds, piedzīvoja tagad jau bēdīgi slaveno (FIA Hemondu apvaino par autosporta goda aptraipīšanu) avāriju Šveicē.
Ukraiņu varenauto cena būšot aptuveni 700 000 eiro.
Sakarā ar to, ka tam liktenis paredzams tāds pats kā Marusjai vai jo-mobīlim, iesaku VW grupai nopirkt Himeras dizaineri, lai nākotnē VW paliek ar konkurētspējīgu dizainu.
Nu jā, tad nesanāks VW raut peļņu. Dizaineris maksā naudu, kā arī būs nepieciešams pārprogrammēt ražošanas līnijas, bet mūsdienās programmisti labi pelna.