BMW noliedz slepenas vienošanās ar konkurentiem par manipulēšanu ar dīzeļdzinēju izmešiem

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 24.jūlijs 2017 13:43

Vācijas autobūves uzņēmums BMW noliedzis jebkādu slepenu sadarbību ar konkurentiem saistībā ar piesārņojumu izraisošajiem izmešiem automašīnās ar dīzeļdegvielas dzinēju, norādot, ka nevienam kompānijas ražotajam modelim nav uzstādītas kaitīgo izmešu manipulēšanas programmatūras un tie nav pārkāpuši nozares noteikumus.

"Fakts ir tāds, ka ar BMW grupas ražotajām automašīnām nav veiktas manipulācijas un tās atbilst attiecīgajām likumīgajām prasībām," vēsta uzņēmums. "Tas, protams, attiecas arī uz dīzeļdzinējiem. To apstiprina attiecīgie testu rezultāti, ko veikušas nacionālās un starptautiskās institūcijas."

Žurnāls "Der Spiegel" vēstīja, ka Vācijas autoražotāji "Volkswagen", "Audi", "Porsche", BMW un "Daimler" kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem slepeni sadarbojušies dažādos jautājumos, tostarp saistībā ar dīzeļdzinēju kaitīgo izmešu manipulēšanu.

"Volkswagen", kam draud miljardiem eiro vērti sodi un kompensāciju izmaksa pēc tam, kad kompānija 2015.gadā atzinās, ka ir manipulējusi ar izmešu mērījumiem, par karteli informējusi Vācijas varasiestādes vēstulē, kas nonākusi "Der Spiegel" rīcībā. Informāciju par karteli varasiestādēm sniedzis arī "Mercedes-Benz" ražotājs "Daimler".
Kopš 2006.gada bijušas arī "neskaitāmas tikšanās" par dīzeļdzinēju izmešu sistēmas izstrādi, lai samazinātu kaitīgo slāpekļa oksīdu izmešus, ziņo žurnāls.

Autoražotāji arī vienojušies, ka tiks lietotas tikai mazas tvertnes šķidrumam "AdBlue", kas tiek izmantots, lai pārvērstu gāzes nekaitīgā ūdenī un slāpeklī, jo lielākas tvertnes sadārdzinātu sistēmu.

"AdBlue" tvertņu izmērs, par kuru slepeni vienojās autoražotāji, bija pārāk mazs, lai attīrītu izplūdes gāzes daudzumā, par kādu bija panākta vienošanās, tādējādi "radās pamats dīzeļa dzinēju skandālam", vēstīja "Der Spiegel".

2015.gadā "Volkswagen" atzina, ka 11 miljoni automašīnu ar dīzeļdzinēju ir aprīkotas ar slēptām ierīcēm, kas ļauj manipulēt ar izmešu rādījumiem. Lai gan testos šādi aprīkotas automašīnas uzrādīja normām atbilstošu izmešu līmeni, reālas braukšanas apstākļos kaitīgo izmešu līmenis daudzas reizes varēja pārsniegt normu.

Nesen aizdomas par līdzīgu rīcību tika vērstas pret "Mercedes-Benz" un "Smart" ražotāju "Daimler". Maija beigās izmeklētāji veica kratīšanas šīs kompānijas ražotnēs.

Štutgartē bāzētā kompānija šonedēļ brīvprātīgi atsauca vairāk nekā trīs miljonus Eiropā pārdotu automašīnu ar dīzeļdegvielas dzinēju, lai atjauninātu programmatūru, kas paredzēta izmešu samazināšanai.

Savukārt piektdien "Volkswagen" meitasuzņēmums "Audi" informēja, ka brīvprātīgi atsaucis līdz 850 tūkstošiem automašīnu, paziņojot, ka tas palīdzēs samazināt dzinēja izmešus. Atsaukums attiecas uz automašīnām ar sešu un astoņu cilindru dīzeļdegvielas dzinējiem, kas atbilst izmešu standartiem "Euro 5" un "Euro 6", informēja kompānijā, tostarp dažas automašīnas ir māteskompānijas "Volkswagen" un māsaskompānijas "Porsche" ražojumi, kas aprīkoti ar "Audi" dzinējiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Veiksmīga izvairīšanās (+ VIDEO)

Vieglās automašīnas vadītājs veiksmīgi izvairās no autobusa, kas gandrīz uzgāžas tam virsū. Lasīt vairāk

 

Honda modernizējusi krosoveru CR-V (+ FOTO) 6

Honda modernizējusi krosovera CR-V versiju Ziemeļamerikas tirgum. Galvenais jaunums – hibrīdmodelis tagad arī šim reģionam. Lasīt vairāk

 

Eksperti: Latvija nedrīkst pārvērsties par “netīra” transporta un “šrotu zemi” 24

Latvijas uzņēmējiem un iesaistītajām valsts institūcijām ir jāīsteno nopietnu pasākumu komplekss, lai pēc dažiem gadiem izvairītos no draudošajām sankcijām par klimata mērķu nesasniegšanu transporta jomā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 jau ir, ID.4 ieradīsies pavasarī (+ FOTO) 2

Vācu Autobild.de uzzinājis, kas būs nākošais Volkswagen pilnībā elektriskais modelis un, kad tas ieradīsies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti