BMW noliedz slepenas vienošanās ar konkurentiem par manipulēšanu ar dīzeļdzinēju izmešiem

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 24.jūlijs 2017 13:43

Vācijas autobūves uzņēmums BMW noliedzis jebkādu slepenu sadarbību ar konkurentiem saistībā ar piesārņojumu izraisošajiem izmešiem automašīnās ar dīzeļdegvielas dzinēju, norādot, ka nevienam kompānijas ražotajam modelim nav uzstādītas kaitīgo izmešu manipulēšanas programmatūras un tie nav pārkāpuši nozares noteikumus.

"Fakts ir tāds, ka ar BMW grupas ražotajām automašīnām nav veiktas manipulācijas un tās atbilst attiecīgajām likumīgajām prasībām," vēsta uzņēmums. "Tas, protams, attiecas arī uz dīzeļdzinējiem. To apstiprina attiecīgie testu rezultāti, ko veikušas nacionālās un starptautiskās institūcijas."

Žurnāls "Der Spiegel" vēstīja, ka Vācijas autoražotāji "Volkswagen", "Audi", "Porsche", BMW un "Daimler" kopš pagājušā gadsimta 90.gadiem slepeni sadarbojušies dažādos jautājumos, tostarp saistībā ar dīzeļdzinēju kaitīgo izmešu manipulēšanu.

"Volkswagen", kam draud miljardiem eiro vērti sodi un kompensāciju izmaksa pēc tam, kad kompānija 2015.gadā atzinās, ka ir manipulējusi ar izmešu mērījumiem, par karteli informējusi Vācijas varasiestādes vēstulē, kas nonākusi "Der Spiegel" rīcībā. Informāciju par karteli varasiestādēm sniedzis arī "Mercedes-Benz" ražotājs "Daimler".
Kopš 2006.gada bijušas arī "neskaitāmas tikšanās" par dīzeļdzinēju izmešu sistēmas izstrādi, lai samazinātu kaitīgo slāpekļa oksīdu izmešus, ziņo žurnāls.

Autoražotāji arī vienojušies, ka tiks lietotas tikai mazas tvertnes šķidrumam "AdBlue", kas tiek izmantots, lai pārvērstu gāzes nekaitīgā ūdenī un slāpeklī, jo lielākas tvertnes sadārdzinātu sistēmu.

"AdBlue" tvertņu izmērs, par kuru slepeni vienojās autoražotāji, bija pārāk mazs, lai attīrītu izplūdes gāzes daudzumā, par kādu bija panākta vienošanās, tādējādi "radās pamats dīzeļa dzinēju skandālam", vēstīja "Der Spiegel".

2015.gadā "Volkswagen" atzina, ka 11 miljoni automašīnu ar dīzeļdzinēju ir aprīkotas ar slēptām ierīcēm, kas ļauj manipulēt ar izmešu rādījumiem. Lai gan testos šādi aprīkotas automašīnas uzrādīja normām atbilstošu izmešu līmeni, reālas braukšanas apstākļos kaitīgo izmešu līmenis daudzas reizes varēja pārsniegt normu.

Nesen aizdomas par līdzīgu rīcību tika vērstas pret "Mercedes-Benz" un "Smart" ražotāju "Daimler". Maija beigās izmeklētāji veica kratīšanas šīs kompānijas ražotnēs.

Štutgartē bāzētā kompānija šonedēļ brīvprātīgi atsauca vairāk nekā trīs miljonus Eiropā pārdotu automašīnu ar dīzeļdegvielas dzinēju, lai atjauninātu programmatūru, kas paredzēta izmešu samazināšanai.

Savukārt piektdien "Volkswagen" meitasuzņēmums "Audi" informēja, ka brīvprātīgi atsaucis līdz 850 tūkstošiem automašīnu, paziņojot, ka tas palīdzēs samazināt dzinēja izmešus. Atsaukums attiecas uz automašīnām ar sešu un astoņu cilindru dīzeļdegvielas dzinējiem, kas atbilst izmešu standartiem "Euro 5" un "Euro 6", informēja kompānijā, tostarp dažas automašīnas ir māteskompānijas "Volkswagen" un māsaskompānijas "Porsche" ražojumi, kas aprīkoti ar "Audi" dzinējiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti