Vācijas autobūves kompānija Volkswagen svin nozīmīgu notikumu – 150 miljonā eksemplāra izgatavošanu.
Vakar no Volkswagen rūpnīcas konveijera Vācijas pilsētā Volfsburgā nobrauca zilas krāsas Golf GTE, kam bija lemts kļūt par 150 miljono “tautas vāģi”, ko leģendārā vācu kompānija izgatavojusi savā pastāvēšanas vēsturē.
Lielāko ieguldījumu devusi tieši Volfsburgas rūpnīca, kas 72 gados izlaidusi vairāk nekā 44 miljonus automašīnu. Pirmais automobilis pa rūpnīcas vārtiem izbrauca 1945.gada 27.decembrī. Tas bija Käfer Typ 1 (“vabolīte)”, kas līdz pat modeļa izņemšanai no piedāvājuma un pēdējā eksemplāra izgatavošanai Meksikas ražotnē 2003.gadā, piedzīvoja vairāk nekā 21,5 miljonu tirāžu.
“Vabolītes” rekordu nu jau pārspējis “Golf”, kas 2002.gadā sasniedza 25 miljonu robežu. 2013.gadā tika izgatavots 30 miljonais eksemplārs, bet līdz šodienai tiem pievienojušies vairāk nekā 4 miljoni.
Šobrīd “tautas vāģi” top 14 pasaules valstīs vairāk nekā 50 ražotnēs, bet modeļu piedāvājums pārsniedz 60 dažādas izvēles.
Vajag rakt dziļāk! Cik VW pastāvēšanas vēsturē ir sagatavoti inženieri, dizaineri u.c. speciālisti citām rūpnīcām. Cik daudz legāli vai nelegāli VW tehnoloģijas izmanto citi ražotāji. Da jebkurā no lielajām citu valstu rūpnīcām var atrast bijušos VW darbiniekus vai stažierus. Tad reālais ar VW "pieskārienu" uzbūvēto auto skaits būtu vairāk kā miljards točna. Jo nevienam nav noslēpums, ka labākie inženieri nāk no Eiropas.