Renault pastāsta, kā organizēs darbu savās rūpnīcās 2

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 18.oktobris 2017 8:15

Elektrisko transportlīdzekļu nākšana modē, autonomo un savienoto transportlīdzekļu ierašanās, personalizēšana un citas tendences maina auto industriju. Lai tiktu līdz revolūcijas tempiem, industrijai nākas pielāgoties un veidot uzticamu un pilnībā izsekojamu ražošanu.

Lai rūpnīcas padarītu klientiem un strādniekiem draudzīgākas, kā arī lai ražotu savienotus un personalizētus transportlīdzekļus, Renault digitalizē savas ražošanas sistēmas ar divējādiem mērķiem: nodrošināt transportlīdzekļu kvalitāti un uzturēt ražošanas sistēmu konkurētspēju.

Renault ražotnes nākotnes plāns ir pielāgots klientiem
Mūsdienās klienti meklē savienotus transportlīdzekļus, kuri ataino to, kādi ir viņi paši. Renault ražošanas sistēmas pielāgojas vajadzībām sagatavot mašīnas, kas ir 100% personalizētas – katrs transportlīdzeklis ir unikāls.

Katras daļas izsekojamība
Katra detaļa ir izsekojama. Līdzko klients veic jaunu pasūtījumu, izejmateriāli tiek sagatavoti, piegādātāji informēti un un iedarbojas loģistikas ķēde. Sinhronizējot visus ražošanas posmus, rūpnīca ir spējīga ievērot termiņus. Ražotnes izmanto QR u RFID marķējumus, lai nodrošinātu katras detaļas kvalitātes uzraudzību visa procesa laikā.

Kontrolēts process
“Pareizi ar pirmo reizi” pieeja nozīmē to, ka mehāniķi pret katru transportlīdzekli attiecas tā, it kā tas būtu viņu pašu. Viņi apzinās, ka viss, ko viņi dara, ietekmē piegādātā transportlīdzekļa kvalitāti. Lai palīdzētu mehāniķiem viņu darbā, tiek organizēti paraugdemonstrējumi un izvietoti piemēru modeļi. Kvalitātes apzināšanās pieeja palīdz veidot mehāniķu pašapziņu, kam ir tieša saistība ar klientu apmierinājumu.

Ekonomiska ražošana liek uzsvaru uz pievienoto vērtību klientiem. Viss, kas bezjēdzīgi palēnina ražošanu, tiek optimizēts. Komplektācija notiek vienuviet – mehāniķiem nav jāpārvietojas, jo visas detaļas reizē ar transportlīdzekli virzās uz priekšu pa montāžas līniju.

Renault un Nissan alianse seko ražošanas standartiem jeb Alianses ražošanas veidam (ARV), kas nodrošina savstarpēju informācijas apmaiņu un dalīšanos ar investīcijām ražotņu attīstībā. ARV nodrošina arī savstarpējo ražošanu, piemēram, Nissan Micra tiek ražota Renault rūpnīcā Francijā, ievērojot atbilstošus standartus.

Cilvēki ir Renault rūpnīcu nākotnes pamatā
Renault ir industrijas 4.0 pionieri.
Jauns ekipējums palīdz darbiniekiem būt veiklākiem, atsaucīgākiem un apgūt jaunas tehnoloģijas.

Piemēram, Kleonas rūpnīcā Francijā daži darbinieki valkā eksoskeletus, kas padara smagu detaļu vieglāku pārnēsēšanu un samazina savainojumu risku. Pārvietošanas roboti arī padara rīkošanos ar detaļām vieglāku. Tie paceļ, aizvieto un pārnēsā detaļas, tādējādi nodrošinot gludāku darba procesu. Lai arī vēl ir tālu līdz brīdim, kad tehnoloģija aizstās cilvēkus, tā jau tagad palīdz veikt smagākos darbus. Tāds autonomais ekipējums, kā, piemēram, pašbraucošie transportlīdzekļi, bezvadītāja pacēlāji un roboti asistenti jau tagad iedzīvina nākotnes ideāli sakārtotās ražošanas vietas.

Renault veic arī uzticības menedžmenta apmācības, kuru nolūks ir iedrošināt darbiniekus izrādīt iniciatīvu un teikt lietas tā, kā tās ir. Kleonas rūpnīca šīs programmas rezultātā jau ir pieredzējusi krasu uzlabojumu darbinieku iesaistē, drošībā un darba kavēšanas rādītājos.

Rūpnīcu nākotne ir savienojamībā
Digitālā transformācija
Tā atbalsta un papildina darbu vadību visos līmeņos, sākot ar darbiniekiem līdz rūpnīcu menedžeriem, un it visi iegūst no šīm tehnoloģijām.

Digitālās tehnoloģijas tiek ieviestas ar mērķi sagādāt rīkus reālam darbam, kas atvieglotu ikdienas rīcību. Tie ir savienotāki, vieglāk lietojami un pārvietojami, īsumā, efektīvāki.

Visas Renault rūpnīcas tiks aprīkotas ar Wi-Fi un aplikācijām, kas darbiniekiem ļaus piekļūt visai viņiem nepieciešamajai informācijai caur saviem viedtālruņiem.

Planšetes ir izmainījušas to, kā darbojas darba uzraudzītāji. Valjadolidas rūpnīcā Spānijā katram pārraugam tika piešķirta planšete ar pieeju ražošanas un kvalitātes rādītājiem, kas atjaunojas reālajā laikā. Tas ļāva viņiem rīkoties ātri, foto funkcija ļauj ražošanā sastopamās problēmas ilustrēt ar attēliem un zibenīgu komunikāciju. Planšetes ietaupa līdz pat 90 minūtēm dienā.

Virtuālā apmācība ir ieviesta Valjadolā, Spānijā, Kleonā, Francijā un Kuritab ražotnē Brazīlijā. Tā būtiski samazina laiku, kas nepieciešams treniņa moduļu attīstībai nepieciešamo laiku un uzlabo apmācību kvalitāti.

Paredzošā uzturēšana
Speciāli tam izgatavota programmatūra reālajā laikā uzrauga visus datus, kas saistīti ar rūpniecību – nu šī programma var paredzēt ekipējuma bojājumus, kas var ietekmēt ražošanu, nevis tikai konstatēt tos vēlāk. Tehniķi saņem paziņojumus savās planšetēs un var nekavējoties pieslēgties citām rūpnīcas vietām un citiem ekspertiem, lai saskaņotu veicamās darbības un informētu par jau izdarīto. Tas samazina pārrāvumus rūpnieciskajā darbībā un nodrošina ražošanas sistēmu konkurētspēju. Paredzošā uzturēšana jau tiek pielietota Kleonas mašīnu centrā un tiks ieviesta Valjadola, Sandovilas un Cacias rūpnīcās jau tuvākajā laikā.

Veidojot Industriju 4.0
Savstarpēja dalīšanās ar pieredzi starp rūpnīcām reālajā laikā rada Industrija 4.0. ražošanas sistēmu, ko raksturo dalīšanās un atvērtība visiem - no piegādātājiem līdz partneriem. Jaunie rīki veicina būšanu tuvāk klientiem un uzlabo kvalitātes kontroli, mainoties no masu produkcijas uz individuālu un personalizētu transportlīdzekļu ražošanu.

Renault ražošana skaitļos
Renault ražošanā piedalās 66 000 darbinieku 26 rūpnīcās un 12 loģistikas centros.

 

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 18.oktobris 2017 22:08
0 0 Atbildēt

Kāda tam visam nozīme, tie Renault tāpat sapūst un lūzt.

klm 19.oktobris 2017 16:12
0 0 Atbildēt

Labāk būtu organizējuši KVALITĀTI pie pastāvošās darba organizācijas.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka 46

Ionity - viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu). Lasīt vairāk

 

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 9

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 4

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti