Nissan Tokijas automobiļu izstādē prezentē nulles līmeņa izmešu konceptautomobili – IMx (+ foto) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Nissan Nordic | 26.oktobris 2017 11:02

Pilnībā elektriskais, pilnībā autonomais konceptautomobilis iemieso Nissan Inteliģentās mobilitātes nākotni.

Šodien Tokijas automobiļu izstādē tika prezentēts Nissan IMx, pilnībā elektriskais krosovera tipa konceptautomobilis, kas nodrošina absolūti autonomu darbību un vairāk nekā 600 km ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu.

Šis novatoriskais konceptautomobilis sniedz priekšstatu par Nissan Inteliģentās mobilitātes nākotni – Nissan pieeju, mainot to, kā automobiļiem tiek nodrošināta jauda, kā tie tiek vadīti un integrēti sabiedrībā. Tās mērķis ir stiprināt saikni starp automobili un autovadītāju kā tuvu, uzticamu partneri, kas sniedz drošāku, ērtāku un patīkamāku braukšanu.

Sniedzot iepriekš neredzētu braukšanas prieku un iespēju kontrolēt automobiļa braukšanas režīmus, Nissan IMx mērķis ir pārveidot autovadītāju ikdienu.

„Nulles līmeņa izmešu krosovera konceptautomobilis – IMx iemieso Nissan Inteliģentās mobilitātes nākotni,” pauda Daniēle Skillači (Daniele Schillaci), Globālā mārketinga un pārdošanas, nulles līmeņa izmešu transportlīdzekļu un akumulatoru biznesa nodaļas priekšsēdētāja vietnieks. „Ieviešot Nissan Inteliģento mobilitāti, Nissan apņemas mainīt cilvēku un automobiļu mijiedarbības veidu, kā arī automobiļu integrāciju sabiedrībā gan tuvākā, gan tālākā nākotnē.”

Patīkamākas braukšanas nodrošināšana – Nissan Inteliģentā braukšana.

IMx tehnoloģisko funkciju pamatā ir modernās autovadītāja palīgsistēmas – ProPILOT nākotnes versija, kas nodrošina pilnībā autonomu automobiļa darbību. Kad ir izvēlēts ProPILOT braukšanas režīms, sistēma ievieto stūri mērinstrumentu panelī un noloka visus sēdekļus, sniedzot autovadītājam vairāk telpas un ļaujot automobiļa pasažieriem relaksēties un izbaudīt braucienu. Kad ir izvēlēts manuālais braukšanas režīms, automobilis novieto stūri un sēdekļus to sākotnējā pozīcijā, nemanāmi nododot kontroli atpakaļ autovadītāja rokās.

Elektroautomobiļu vadīšanas nodrošinātais komforts un prieks – Nissan Inteliģentā jauda.

Nissan IMx nulles līmeņa izmešu konceptautomobilī izmantota Nissan jaunā elektroautomobiļu platforma, kas izstrādāta maksimālai efektivitātei. Tā nodrošina pilnībā plakanu automobiļa grīdu, tādējādi paplašinot automobiļa salonu un uzlabojot braukšanas dinamiku. Pateicoties zemajam smaguma centram, šasija nodrošina vieglu vadāmību, kas sola no jauna mainīt krosoveru segmentu.

Jaudīgā, bet klusā spēka piedziņa sniedz lielāku aizrautību. IMx darbina divi elektriskie motori – priekšpusē un aizmugurē – ar lielu izvades jaudu, šādi nodrošinot automobiļa pilnpiedziņu. Tie ir apvienoti, lai nodrošinātu 320 kW jaudu un apbrīnojamu 700 Nm griezes momentu – to nodrošina ietilpīgs akumulators, kas ir pārstrādāts un pārbūvēts, lai palielinātu enerģijas blīvumu. Šis jaunais akumulators nodrošina vairāk nekā 600 kilometru ar vienu uzlādes reizi nobraucamo attālumu, tāpēc braucēji var izbaudīt garākus braucienus, neraizējoties par drīzu atkārtotu automobiļa uzlādi.

Daļa no sabiedrības infrastruktūras – Nissan Inteliģentā integrācija.

Nissan IMx arī sniedz ieguldījumu sabiedrības infrastruktūrā tā, kā tas līdz šim nav izdevies nevienam citam automobilim. Piemēram, pēc automobiļa īpašnieka nogādāšanas lidostā IMx var pats iebraukt autostāvvietā, kur automobilis savienojas ar vietējo elektrotīklu un darbojas kā „virtuāla” spēkstacija, atgriežot elektrību tīklā – tas ir vehicle-to-home un vehicle-to-building funkciju papildinājums. Tiklīdz automobiļa īpašnieks ir atgriezies, IMx var to sagaidīt pie lidostas termināļa un aizvest mājās. Viss process tiek veikts efektīvi, daļēji pateicoties lielākai akumulatora kapacitātei un automobiļu savienojamības tehnoloģijām, tai skaitā nemanāmās autonomās mobilitātes tehnoloģijai (SAM).

Jaunās elektroautomobiļu dizaina koncepcijas autonomajā laikmetā.

Līdz šim automobiļi ir tikuši konstruēti, skaidri nošķirot automobiļa eksterjeru un interjeru. Eksterjera dizains sniedz drošības sajūtu no ārpuses, savukārt automobiļa salona dizains autovadītājiem sniedz piemērotu vidi, lai koncentrētos uz braukšanu.

Šī uz mērķiem balstītā diferencēšana, visticamāk, mainīsies, ieviešot pilnībā autonomus automobiļus. Nissan dizaineri vēlējās pārveidot IMx salonu, lai radītu atvērtības iespaidu, vienlaikus saglabājot privātuma sajūtu. Šim nolūkam viņi centās izstrādāt telpu, kas sasaista automobiļa iekšpusi un ārpusi.

Viņi vēlējās arī paust elektroautomobiļu galvenās iezīmes – tie ir klusi, nodrošina vienmērīgu braukšanu un rada viegluma sajūtu, vienlaikus esot jaudīgi un dinamiski. Dizaineri iedvesmojās no japāņu jēdzieniem ma jeb telpas un laika izjūtas un wa (harmonija), atklājot divu šķietami pretrunīgu parādību – miera un kustības –līdzāspastāvēšanu.

Automobiļa eksterjera dizains – elektroautomobiļu unikālo īpašību demonstrēšana.

IMx stils pauž tā tīrās un sportiskās elektroautomobiļa īpašības, ietverot Nissan raksturīgās dizaina iezīmes. Tās manāmas, sākot ar jau pazīstamo “V-Motion” priekšējo resti, nelielu raksturīgo līniju pacēlumu un plūdlīnijām un beidzot ar dzinēja pārsegu un automobiļa aizmuguri. Izteiksmīgās formas priekšējo spārnu plašās virsmas sākas ar resti un nemanāmi izplešas automobiļa virsbūves sānos, radot slāņu iespaidu.

Sarkanā akcentu krāsa veido spilgtu kontrastu ar pērļu balto virsbūvi, un tā ir izmantota, iedvesmojoties no uramasari, kas attēlo tradicionālajos japāņu kimono ietverto skaistumu un ekstravaganci.

Automobiļa interjers – plašs, relaksējošs un vienkāršs.

IMx konceptautomobiļa salonā ievērota tradicionālai japāņu mājai raksturīgā telpas pamatkoncepcija, radot atvērtības iespaidu.

Automobiļa panorāmiskā OLED mērinstrumentu paneļa fonā tiek rādīts apkārtējās vides skats. Atsevišķs koka raksta akcents, kas atrodas zem mērinstrumentu paneļa un aptver automobiļa salona durvju apdari, braucējiem atgādina par dabu, līdzīgi kā shoji jeb tradicionālais japāņu papīra aizslietnis.

Katanagare diagonālais raksts ir rūpīgi iegravēts uz sēdekļiem, izmantojot lāzergriezēju. Sēdekļa galvas balsts, kura raksts ir līdzīgs kumiki jeb japāņu savstarpēji savienotai koka saliekamajai spēlei, ir izgatavots ar silikona materiāla polsterējumu un rāmi, kas izdrukāts ar 3D printeri.

Mākslīgais intelekts autovadītājam ļauj kontrolēt mērinstrumentu paneli ar acu kustībām un roku žestiem. Šīs intuitīvās saskarnes rezultātā ir mazāk fizisku vadības ierīču un slēdžu, tāpēc IMx salons ir vienkāršs, bet ļoti efektīvs, un tas papildina automobiļa izcilo komfortu.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 26.oktobris 2017 12:54
5 0 Atbildēt

Kāpēc konceptiem vienmēr taisa tādas debilas stūres?

Lai zaļie jampampiņi nesāktu priecāties un skaitīt cik bonusus ir nopelnījuši karmai, uzsvēršu, ka tas ir tikai koncepts.

Tāpat kā tanks armata.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti