Marta sākumā aizvadītājā Ženēvas autoizstādē Citroen ieradās ar plašu savu jaunāko modeļu klāstu, kas ietvēra vairākus krosoverus un palielinātas ietilpības automobiļus.
Citroen Berlingo
Citroen Berlingo pamatā ir EMP2 platforma, ko izmanto arī PSA Peugeot Citoren koncerna modeļiem Citroen C5 Aircross, Peugeot 3008 un 5008. Jaunais modelis zīmīgs ar to, ka ieguvis par “Airbump” dēvētos gaisa aizsargus durvju apakšējā malā. Versijā M Berlingo garums būs 4,4 metri, versijā XL – 4,75 m. Riteņu bāze abiem variantiem vienāda – 2,97 m, bet bagāžas nodalījuma tilpums pirmajā gadījumā 775 litri (par 100 l vairāk nekā līdz šim), otrā – 1050 litri.
Citroen Berlingo Foto: iAuto.lv
Berlingo otrajā rindā iebūvēti trīs atsevišķi sēdekļi un trešā sēdekļu rinda. Versijā M tā ir fiksēta, bet XL variantā montējas uz sliedēm, kas sēdekli ļaus pārbīdīt 130 mm diapazonā. Pateicoties risinājumam, kas ļauj nolocīt vadītāja blakussēdētāja sēdekļa atzveltni, Berlingo varēs pārvadāt līdz pat 2,7 m (versija M) un 3,05 m (versija XL) garus priekšmetus. Padomāts arī par izmēros mazāku bagāžu un personīgajām lietām, ko varēs izvietot pavisam 28 kabatās, nišās un novietnēs ar kopējo tilpumu 186 litri.
Citroen Berlingo Foto: iAuto.lv
Citroen Berlingo aprīkojumā var būt projekcijas displejs, adaptīvā kruīzkontrole, ārkārtas bremzēšanas sistēma, vadītāja noguruma kontrole, aklās zonas asistents, elektroniskā stāvbremze, ceļazīmju atpazīšanas sistēma, tālo gaismu automātika, atpakaļskata kamera, viedtālruņa bezkontakta uzlādes funkcija, sistēma, kas palīdz uzsākt kustību slīpumā, piekabes stabilizēšanas sistēma, multimediju iekārta ar astoņu collu ekrānu, Apple CarPlay un Android Auto atbalstu.
Motoru piedāvājumā 1,2 un 1,5 litru dīzeļi. Pirmais atkarībā no versijas ar 110 vai 130 Zs jaudu, otrs – ar 75, 100 vai 130 Zs. Bāzes versijas komplektē ar sešu pakāpju mehānisko kārbu, bet variantus ar visjaudīgākajiem motoriem – vēl arī ar astoņu pakāpju automātu.
Citroen Berlingo tirdzniecība sāksies 2018.gada otrajā pusē.
Modernizētais C4 Cactus
Citroen C4 Cactus Foto: iAuto.lv
Jau pērnā gada rudenī kļuva zināms, ka Citroen atsakās no C4 hečbeka, tā vietā sūtot modernizēto C4 Cactus.
Ar modernizēto Cactus tiek saistītas lielas cerības, jo šajā automobiļu segmentā tas kļūs par Citroen galveno ieroci cīņā ar konkurentiem. Restailinga procesā Cactus zaudējis lielāko daļu no triecienus absorbējošā Airbump materiāla (tie atstāti tikai sliekšņiem), toties ticis pie inovatīvās Progressive Hydraulic Cushions piekares, kas automašīnas gaitu dara tik līganu, it kā pasažieri pārvietotos ar burvju paklāju, kas lido pa gaisu. Pavisam pievienotas 12 jaunas palīgsistēmas, tostarp ārkārtas bremzēšanas sistēma, brīdinājums par vadītāja nogurumu un parkošanās asistents.
Citroen C4 Cactus Foto: iAuto.lv
Dzinēju piedāvājumā iekļauts jauns benzīna 1,2 litru trīscilindru motors ar 130 Zs jaudu, kas strādā pārī ar sešu pakāpju mehānisko pārnesumkārbu, bet vasarā spēka agregātiem pievienosies 120 Zs jaudīgs dīzeļdzinējs, kas kombinēts ar automātisko pārnesumkārbu. Cactus pircējiem tiek piedāvāti arī iepriekš zināmie agregāti: 1,2 litru benzīna motors 80 un 110 Zs versijās, kā arī 1,6 litru dīzelis ar 100 Zs jaudu.
Modernizētais C4 Cactus pircējiem kļūs pieejams jau šopavasar.
Citroen C3 Aircross
Citroen C3 aircross ir vēl viens krosoveru saimes pārstāvis. Tas ir segmenta līderis ar ietilpīgāko salonu un lielāko bagāžas nodalījumu savā klasē – 520l.
Citroen C3 Aircross Foto: iAuto.lv
Vadītāja rīcībā pieci braukšanas režīmi, saķeres kontrole un kalna nobraukšanas asistents, kas nodrošinās drošu un komfortablu pārvietošanos uz jebkura ceļa seguma. C3 Aircross aprīkots ar inovatīvām un intuitīvām tehnoloģijām, ieskaitot 12 vadītāja palīgsistēmas, kā, piemēram, ātrumu ierobežojošo ceļazīmju atpazīšana, automātiska tālo gaismu funkcija, ārkārtas bremzēšanas palīgsistēma, krāsains priekšējā stikla displejs acu augstumā, viedtālruņa bezvadu lādētājs, auto novietošanas palīgsistēma utt.
Citroen SpaceTourer
Citroen Spacetourer ir pieejams trīs dažādos garumos: 4,60, 4,90 un 5,30 m.
Motoru piedāvājums sākas no 115 Zs (5,1 litrs uz 100 km) un sniedzas līdz pat 180 Zs (400 Nm).
Vadītājam palīdz noguruma uzraugs, sistēma, kas brīdina par sadursmi ar priekšā braucošo un Head-up projekcijas displejs, kas 2016.gadā bija jaunums šī segmenta automobiļiem.
EuroNCAP triecientestos Citroen Spacetourer tika novērtēts ar maksimālo rezultātu – piecām zvaigznēm.
Citroen SpaceTourer Foto: iAuto.lv
Ženēvas autoizstādē Citroen stendā bija redzams daudzfunkcionālais koncepts tūristiem, kura izstrādāta kopā ar uzņēmumu Rip Curl. Tas aprīkots ar guļamvietu diviem cilvēkiem, paceļamu jumtu, nolaižamu galdiņu un pat kompaktu dušas iekārtu.
Citroen SpaceTourer Foto: iAuto.lv
Citroen SpaceTourer Foto: iAuto.lv
Citroen duša Foto: iAuto.lv
Ir tāds teiciens - "Pērc citroen - dzer citramon".
Teikšu godīgi - citroeni ir visai interesanti auto. Tos interesanti skatīties, braukt, testēt. Bet vai es pirktu? Nē. Jo tas taču citramons.
Pat nezinu kāpēc. Varbūt tāpēc, ka tie ir ne ļoti uzticami, varbūt - pārāk ekstremāli dizaini , varbūt tapēc, ka kopš nopirkšanas, cena tiem strauji krītas, varbūt es esmu pārāk konservators, varbūt vēstures aura?
Mēs taču visi atceramies ko tādu -
Tagad, jaunai paaudzei vieglāk. Viņiem - citroens ir citroens, nevis citramons.
Tas nebija uzbrauciens. Tieši otrādi - kompliments. Malači. Ja visi būtu tik drosmīgi, pa ceļiem braukātu jautrāki auto.