Toyota prognozē, ka pēc 2020. gada degvielas šūnu elektrisko automobiļu (FCEV) globālais pārdošanas apjoms ievērojami pieaugs – līdz vismaz 30 000 eksemplāriem gadā salīdzinājumā ar 3000, kas tiek saražoti šobrīd.
Lai sagatavotos šai izaugsmei, uzņēmums šodien pastāstīja par plāniem ražošanai izmantot divas jaunas, iespaidīgas ēkas: pilnīgi jauno ēku blakus esošajai automobiļu ražotnei, lai paplašinātu degvielas šūnu bloku plašražošanu, un jaunu konveijeru esošajā ražotnē, kur ražotu augstspiediena ūdeņraža tvertnes. FC bloks ražo elektrību no ūdeņraža un skābekļa un darbina FCEV, radot nulli emisiju, savukārt tvertnēs tiek uzglabāta ūdeņraža degviela. Abu iekārtu masveida ražošana ir svarīga, lai samazinātu to pašizmaksu un padarītu tās plašāk pieejamas, kas ļautu turpināt pilnveidot un pārdot FCEV.
Ražošanas ēku paplašināšana
Lai paplašinātu FC bloku ražošanu, Toyota pārcels ražošanu no pašreizējās vietas vienā no esošajām ēkām Honšas ražotnē, Tojotas pilsētā, uz pilnīgi jaunu astoņu stāvu augsto tehnoloģiju būvi šīs pašas ražotnes teritorijā.
Augstspiediena ūdeņraža tvertņu ražošana tiks veikta uz jaunā, speciālā konveijera – Mijoši pilsētā (Aiči prefektūrā) – esošās Šimojamas ražotnes 3. korpusā. Agrāk ūdeņraža tvertnes tika montētas Honšas ražotnē nelielos apjomos. Toyota ūdeņraža tvertnes ir izgatavotas no īpaši bieza oglekļa šķiedru materiāla un ir paredzētas spēcīgu triecienu izturēšanai.
Ražošanas ēku apraksts
FC bloku ražošana Augstspiediena ūdeņraža tvertņu konveijers
Atrašanās vieta Jaunā ēka Honšas ražošanas kompleksā Šimojamas ražotnes korpusā Nr. 3
Ražotais produkts FC bloki Augstspiediena ūdeņraža tvertnes
Platība Apm. 70 000 m2
{8 stāvu kopējā platība) Apm. 15 000 m2
Jaunā ūdeņraža tvertņu konveijera būvniecība Šimojamā pašreiz tiek sākta, savukārt darbs pie jaunās FC bloku ražotnes fasādes jau ir pabeigts, un nu tiek sākti iekšdarbi. Plašāka informācija par jaunajām ēkām tiks publicēta vēlāk, un nodošana ekspluatācijā tiek plānota ap 2020. gadu.
FCEV pārdošanas paplašināšana uz vēl vairāk valstīm un reģioniem
Kā tehnoloģija degvielas šūnu bloki ir pārbaudīti un gatavi ražošanas mēroga palielināšanai. Toyota uzņēmās vadību izlaist tirgū plašražošanas degvielas šūnu sedanu Mirai – 2014. gada decembrī. Katru gadu ražošanas un pārdošanas apjomi ir pieauguši – no apmēram 700 eksemplāriem 2015. gadā līdz aptuveni 2000 automobiļiem 2016. gadā un, pavisam nesen, aptuveni 3000 automobiļiem 2017. gadā. Toyota gadā pārdoto FCEV mērķis ir apmēram līdz 2020. gadam visā pasaulē sasniegt 30 000 eksemplārus.
Šobrīd Mirai tiek pārdots vienpadsmit valstīs: Japānā, ASV un deviņās Eiropas valstīs. Mirai demonstrācijas testi šobrīd jau notiek Austrālijā, Kanādā, Ķīnā un Apvienotajos Arābu Emirātos, un Toyota novērtē pieprasījumu pēc FCEV, vienlaikus turpinot atbalstīt ūdeņraža infrastruktūras attīstīšanas iniciatīvas.
Japānas tirgū Toyota mērķis ir sasniegt vismaz 1000 pārdotus FCEV automobiļus mēnesī un vairāk nekā 10 000 automobiļus gadā, jau sākot no 2020. gada.
No komerciālā viedokļa, Toyota 2017. gada februārī uzsāka FC autobusu pārdošanu Tokijas metropoles valdībai un gala versija, Sora, ar trīs jaudas avotiem tika laista tirgū 2018. gadā. Toyota mērķis ir līdz Tokijas Olimpiskajām un paralimpiskajām spēlēm 2020. gadā pārdot vismaz 100 šādus autobusus.
Kā nākamos soļus Toyota plāno paplašināt savu FCEV produktu klāstu un turpināt nostiprināt produktu pievilcību ar mērķi samazināt to cenu. Tāpat Toyota turpinās sadarboties ar Toyota Group un citiem uzņēmumiem, lai izstrādātu ūdeņraža piegādes infrastruktūru un izbūvētu zemu oglekļa izmešu ūdeņraža piegādes tīklu. Ar šīs un citu iniciatīvu palīdzību uzņēmums aktīvi līdzdarbojas uz ūdeņradi balstītas sabiedrības veidošanā.