Maskavas ielās nobildēts jauns krievu minivens – Aurus Arsenal, kas izgatavots projekta Kortež ietvaros.
Tie, kas lasījuši par krievu politiskās elites vajadzībām izveidoto projektu Kortež, droši vien minēja, kāds izskatīsies minivens. Līdz šim bija publicēti vien daži skiču attēli, kas pilnu priekšstatu nesniedza, taču tagad viens no pirmajiem “dzīvajiem” eksemplāriem nobildēts Maskavas ielās.
Zināms, ka pilnpiedziņas Aurus Arsenal dzinējspēks ir hibrīdiekārta, kuras sastāvā iekļauts 4,4 litru V8 motors ar 600 Zs jaudu, elektromotors ar ģeneratora funkciju, akumulatoru komplekts un krievu ražojuma deviņu pakāpju automātiskā pārnesumkārba.
Kortež automobiļus ar Aurus markas zīmi varēs iegādāties arī privātpersonas. Markas nosaukums Aurus iegūts apvienojot latīņu vārdus Aurum (zelts) un Russia (Krievija), savukārt modeļiem doti kremļa torņu nosaukumi: Senat, Arsenal un Komendant.
Zināms, ka Senat ir sedans un limuzīns, Arsenal būs minivens, bet krosovers-apvidus auto, kas iznāks nākamgad, būs pazīstams ar nosaukumu Komendant.
Darbs pie Kortež projekta aizsākās 2015.gadā, pēc Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrijas pasūtījuma. Konstruktoriem bija jāizstrādā politiskās elites vajadzībām domāta automobiļu saime, kurā ietilptu limuzīns, sedans, minivens un apvidus auto.
Aurus automobiļus ražos izmantojot НАМИ (Centrālais zinātniski-pētnieciskais automobiļu institūts) jaudas. Plānotais daudzums – 200 eksemplāri gadā.
Tāda jau ir šī korteža jēga, lai visādi usaexperci, ušisti un citi vatņiki jūsmotu. Pa vienu miljardu nokopēja rolls rojsu, ielika poršes motoru un 20% savas detaļas. Pat oficiālajos krievu datos min, ka VAIRĀK kā 80 procenti ir rietumu detaļas. Bet vatņiki to tāpat neredz. Būtībā pašu krievu ražojums varētu būt bruņu plāksnes no veca t72 un glāžu turētāji no ladas ( renault). Un tam tika iztērēti miljardi krievu rubļi un 5 gadi. Ķīnieši kopē daudz ātrāk un lētāk.