Konceptauto Porsche 911 Speedster: tīrasiņu kabriolets ar vairāk nekā 500 ZS jaudu (+ FOTO)

 

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 12.jūnijs 2018 7:03

Porsche savu sporta automobiļu 70 gadu jubilejā pasniedz sev lielisku dāvanu: konceptauto 911 Speedster ir ceļu satiksmei gatavs kabriolets un sevišķi aizraujošs sporta automobilis. Tas veido saikni starp pašu pirmo rodsteru Nr. 1 Porsche 356, kas saņēma ekspluatācijas atļauju 1948. gada 8. jūnijā, un mūsdienu Porsche automobiļiem.

Ar tīro koncepciju un vēsturiski precīzo izpildījumu konceptauto 911 Speedster tieši un skaidri atspoguļo Štutgartes sporta automobiļu ražotāja zīmola būtību. Galvenais uzsvars automobilī ir likts uz nevainojamu braukšanas pieredzi. Konceptauto divkrāsu virsbūve slēpj piedziņas tehnoloģiju, kas ir aizgūta no pašreizējiem GT modeļiem. Tā ir izstrādāta Porsche motorsporta centrā, kur radies arī 911 GT2 RS un pavisam nesen — GT3 RS. Konceptauto 911 Speedster nosvinēja pasaules pirmizrādi oficiālajās Porsche sporta auto 70 gadu jubilejas svinībās Cufenhauzenē. Konceptauto ļauj gūt priekšstatu par potenciālo sērijveida automobili, lai gan šis modelis netiks prezentēts līdz 2019. gadam. Nākamajos mēnešos tiks pieņemts lēmums, vai turpināt izstrādi.

Konceptauto 911 Speedster raksturīgās iezīmes ietver īsāku loga rāmi ar slīpāku vējstiklu un attiecīgi saīsinātiem sānu logiem. Šīs īpašības padara sporta konceptauto profilu vēl spēcīgāku ar ļoti zemu spārnu līniju, kas atgādina tā priekštečus, piemēram, Porsche 356 1500 Speedster. Īpašs oglekļa šķiedras aizmugures pārsegs savienojas aiz priekšējiem sēdekļiem, nosedzot pretapgāšanās aizsargkonstrukciju un veidojot tā dēvēto dubultburbuli, kas ir šo sporta automobiļu tradicionāls konstrukcijas elements kopš 1988. gada 911 Speedster. Divas kontrastējošas melnas līstes starp izciļņiem auto aizmugurē papildina aerodinamisko apdari, un caurspīdīgajā organiskā stikla vējvirzī ir iegravēts logotips „70 years of Porsche" (Porsche 70 gadu).

Sekojot vēsturiskā oriģināla paraugam, konceptauto 911 Speedster ir uzstādīts viegls horizontālais salona pārsegs, nevis paceļamais jumts. Šis pārsegs aizsargā automobiļa salonu no lietus, kad auto ir novietots stāvvietā, un ir piestiprināts ar astoņiem stiprinājumiem „Tenax". Speedster filozofijas principi ir ievēroti arī salonā: automobilī nav ne navigācijas, ne radio, ne gaisa kondicionēšanas sistēmas. Pilnie kausveida sēdekļi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, un gaišbrūnie anilīna ādas pārvalki Cognac 356 ir pārņemti no automobiļa klasiskajiem priekštečiem.

Konceptauto platā virsbūve ir aizgūta no kabrioleta 911 Carrera 4, lai gan konceptauto spārni, motora pārsegs un aizmugures pārsegs ir izgatavots no viegla oglekļa šķiedras kompozītmateriāla. Krāsojums tradicionālajā GT sudraba un baltajā krāsā atgādina Porsche agrīnos sacīkšu automobiļus tāpat kā daudzas citas rūpīgi izstrādātās detaļas, piemēram, piecdesmito gadu stila centrālais degvielas tvertnes vāciņš, kas atrodas priekšējā pārsega vidū, ārējo spoguļu klasiskā „Talbot" forma vai galveno priekšējo lukturu oriģinālais noformējums. Priekšējo lukturu pārseguma caurspīdīgās un necaurspīdīgās virsmas veido krustam līdzīgu efektu un ir atsauce uz Porsche agrīnajos motorsporta gados izplatīto praksi. Tolaik oriģinālie priekšējie lukturi pirms sacīkstēm tika pārlīmēti, lai tos pasargātu no akmens šķembām un nepieļautu stikla saplīšanu. Platie vidus statņi un aizmugure ir rotāta ar pulētu, zeltītu uzrakstu Speedster.

Zem konceptauto 911 Speedster virsbūves atrodas vismodernākie komponenti. Šasija galvenokārt ir ņemta no 911 GT3. Uz iespaidīgajiem 21 collas „Fuchs" dizaina diskiem ir kontrastējošas, spīdīgas, pulētas āboliņa lapu formas detaļas. Pirmo reizi šie diski ir veidoti ar centrālo stiprinājumu. GT izstrādātāji ir devuši šim konceptam arī izplūdes sistēmu ar titāna izplūdes caurulēm un spēka pārvadu, kas ietver sešpakāpju manuālo transmisiju. Šī minimālistiskā konceptauto sešcilindru horizontālais motors nodrošina vairāk nekā 500 ZS jaudu un sasniedz līdz 9000 apgr./min ātrumu.
Porsche Speedster modeļu vēsture ir aizsākta ASV
Sporta automobiļu modeļu varianti Speedster, kas apvieno kabrioleta vadīšanas prieku un pārsteidzoši savdabīgu braukšanas dinamiku, uzņēmumā Porsche tiek veidoti kopš 1952. gada. Porsche Speedster modeļu priekštecim 356 1500 America Roadster bija pilnīgi ar rokām izgatavota alumīnija virsbūve. Tas svēra par 60 kilogramiem mazāk nekā 356 Coupé, un tā maksimālais ātrums 175 km/h ar 70 ZS četrcilindru horizontālo motoru tolaik bija iespaidīgs sasniegums. Šis automobilis ar nolaižamiem durvju logiem, salokāmu lietus pārsegu un viegliem kausveida sēdekļiem bija izstrādāts vienīgi ASV tirgum un tika izgatavots tikai 16 reižu, taču tajā jau bija ietverti vairāki būtiski Speedster konstrukcijas elementi.

Līdz 2010. gadam ar pavārdu Speedster tika izveidotas astoņas sērijas un īpašie modeļi. 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster demonstrēja izcilību 1957. gadā, un pirmais 911 Speedster parādījās 1988. gadā. Pēc 356 automobiļiem 911 Speedster, kas 2010. gadā tika saražoti sērijai 997, iestājās īslaicīgs pārtraukums Speedster variantu izgatavošanā.

Porsche sporta auto 70 gadu — īpaša izstāde un neskaitāmi pasākumi
Pašlaik īpašā izstādē Porsche muzejā uzņēmums atspoguļo neskaitāmus stāstus un panākumus, ar ko Porsche kopš 1948. gada ir izšķirīgi ietekmējis sporta automobiļu attīstību un turpina to darīt joprojām. Izstādes mērķis ir parādīt Porsche izcilos sasniegumus pēdējo septiņdesmit gadu laikā.

Turklāt visu 2018. gadu sporta automobiļu ražotājs atzīmē šo gadadienu ar neskaitāmiem pasākumiem visā pasaulē. Rīt, 9. jūnijā, Porsche aicina cienītājus piedalīties Sporta auto kopības dienā (Sports Car Together Day) visās uzņēmuma atrašanās vietās pasaulē. Nedēļas nogalē, 16. un 17. jūnijā, sporta automobiļu ražotājs uzņems darbiniekus, Cufenhauzenes rajona iedzīvotājus un potenciālos klientus svinībās Štutgartes rūpnīcā un tās apkārtnē.

Jubileja tiks svinēta arī Ātruma svētkos, kas 12.–15. jūlijā norisināsies Gudvudā, Apvienotajā Karalistē, un „Rennsport Reunion" Kalifornijā no 27. līdz 30. septembrim. Svinības noslēgsies ar sarīkojumu „Sound Night", kas 13. oktobrī pirmo reizi notiks Porsche arēnā Štutgartē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 2

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 25

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti