Porsche 935 - 700 Zs un vien 77 eksemplāri (+ FOTO) 1

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 28.septembris 2018 10:46

Par godu vēsturiskajam motorsporta sarīkojumam „Rennsport Reunion”, kas notiek „Laguna Seca” trasē Kalifornijā, Porsche iepazīstināja ar jauno 935. Tiks saražoti tikai 77 šie 515 kW (700 ZS) sacīkšu auto ar leģendārajam Porsche 935/78 līdzīgo virsbūvi.

„Šis iespaidīgais automobilis ir Porsche Motorsport dzimšanas dienas dāvana cienītājiem visā pasaulē,” saka viceprezidents motorsporta un GT automobiļu jomā Dr. Franks Štefens Vallizers. „Šis automobilis nav pielāgots ceļu satiksmei, tāpēc inženieriem un konstruktoriem nebija jāievēro parastie noteikumi un bija izstrādes brīvība.” 

Klubu sporta pasākumiem un privātiem treniņiem domātā sacīkšu auto tehnoloģijas pamatā ir augstas veiktspējas sporta auto 911 GT2 RS. Tāpat kā vēsturiskajam priekšgājējam lielāko daļu virsbūves aizstāj vai papildina oglekļa šķiedru kompozīta detaļas (CFRP). Ar slaido plūdlīniju aizmuguri 935 garums sasniedz 4,87 metrus. Ekskluzīvā klubu sporta sacīkšu auto platums ir 2,03 metri. 

Iespaidīgā aerodinamika ir izstrādāta pilnīgi no jauna un godina Porsche 935/78 — Lemānas sacīkšu auto, ko iegarenās formas, masīvo plūsmviržu un baltās pamatkrāsas dēļ līdzjutēji bija iedēvējuši par Mobiju Diku. Izteiksmīgās riteņu arku ventilācijas atveres priekšējos plūsmviržos, kādas ir arī sērijveida GT3 Porsche 911 GT3 R, palielina piespiedējspēku pie priekšējās ass. 1 909 milimetrus garais un 400 milimetrus platais aizmugures spārns piešķir aerodinamisko līdzsvaru. 

Daudzas ārējās detaļas atgādina par uzvarētājiem no uzņēmuma autosacīkšu vēstures: aerodinamiski noapaļoto disku prototips ir 935/78, savukārt LED aizmugurējās gaismas aizmugures spārna galu plātnēs ir aizgūtas no sacīkšu automobiļa 919 Hybrid LMP1. Sānu spoguļi ir cēlušies no pašreizējā Lemānas uzvarētāja 911 RSR, bet atklātajiem titāna izpūtējiem par paraugu ir ņemts 1968. gada Porsche 908. 

Šīs atsauces turpinās arī pilota kabīnē. Pārnesumu pārslēga sviras apaļais rokturis ir veidots no laminēta koka un atsauc atmiņā 917, 909 Bergspyder, sporta superauto Carrera GT un līdzīgus sacīkšu automobiļus. Oglekļa šķiedru stūre un krāsu displejs aiz tās ir ņemts no 911 GT3 R 2019. gada modeļa. Masīvais drošības karkass apvienojumā ar sacīkšu kausveida sēdekli un sešpunktu drošības jostu sniedz maksimālu drošību. Pēc izvēles papildus ir pieejams otrs sēdeklis blakussēdētājam. Gaisa kondicionēšana nodrošina optimālu salona dzesēšanu. 

Jauno 935 darbina vismodernākais 3,8 litru sešcilindru divturbīnu motors, kas ir ļoti līdzīgs augstas veiktspējas standarta motoram, ko uzstāda ceļu satiksmei atļautajos 911 GT2 RS. Jauda uz aizmugurē novietoto motoru tiek pārnesta, izmantojot septiņpakāpju Porsche Doppelkupplung (PDK) ar pārnesumkārbas cieto balstiekārtu uz 310 milimetrus platās aizmugurējās ass. Tāpat kā 911 ceļu satiksmei paredzētajos GT modeļos vadītājs pārslēdz pārnesumus ar pārslēgšanas lāpstiņām, kas ērti izvietotas uz stūres. 911 tipiskais masas sadalījums nodrošina izcilas vilces un bremzēšanas īpašības. Sešvirzuļu alumīnija monobloka sacīkšu bremžu skavas uz priekšējās ass kopā ar 380 milimetru diametra iekšēji ventilējamiem un rievotiem tērauda bremžu diskiem nodrošina izcilus priekšējās ass palēninājuma rādītājus. Uz aizmugurējās ass ir uzstādītas četrvirzuļu skavas un 355 milimetru diski. 

Tāpat kā ceļu satiksmei atļautajam 911 GT2 RS, arī 1 380 kilogramus smagajam 935 ir uzstādīta PSM (Porsche stabilitātes pārvaldība), kas ietver vilces vadību un bremžu pretbloķēšanas sistēmu (ABS). Atkarībā no braukšanas apstākļiem ar tā dēvēto plānu slēdzi šīs palīgsistēmas var atsevišķi regulēt vai pilnīgi izslēgt. 

Jauno Porsche 935 tagad var pasūtīt par cenu, sākot no 701 948 eiro plus valstī piemērojamais PVN. Pircēji saņems automobiļus no 2019. gada jūnija ekskluzīvos piegādes sarīkojumos. 



Porsche 935 tehniskais apraksts (modelis 991, 2. paaudze)

Koncepcija
• Ceļu satiksmei nepielāgots gandrīz standarta vienvietīgs sacīkšu automobilis 
• Bāze: Porsche 911 GT2 RS (991.2)

Masa un izmēri
• Aptuvenā masa 1 380 kg
• Garums 4 865 mm
• Platums 2 034 mm (ar sānu spoguļiem)
• Kopējais augstums 1 359 mm
• Garenbāze 2 457 mm

Motors
• Ūdens dzesēts sešcilindru divturbīnu aizmugurē uzstādīts alumīnija opozītmotors un cietā balstiekārta; tilpums 3 800 kubikcentimetru; virzuļa gājiens 77,5 mm; cilindra diametrs 102 mm; jauda aptuveni 515 kW (700 ZS)
• Četrvārstu tehnoloģija ar sadales vārpstas regulēšanu un vārstu pacēluma pārslēgšanu
Vario-Cam Plus
• Motora elektroniskā pārvaldība (Continental SDI 9)
• Vācijas Motorsporta federācijas (DMSB) apstiprināts 100 šūnu metāla katalītiskais neitralizators 
• Klusinātājs aizmugurē ar vidū uzstādītu dubultizpūtēju, Heritage Design 

Transmisija
• Septiņpakāpju PDK pārnesumkārba ar cieto balstiekārtu un īsiem pārnesumu pārslēgšanas gājieniem
• Dubultmasas spararats
• Iekšējā eļļošana zem spiediena ar aktīvu eļļas dzesēšanu 
• Sacīkstēm optimizēts ierobežotas slīdes diferenciālis

Virsbūve
• Alumīnija un tērauda kompozīta virsbūves konstrukcija ar optimizētu masu un oglekļa šķiedras Kevlar papilddetaļām, kas uzlabo aerodinamiku un stabilitāti 
• Aizmugures spārns ar galu plātnēs iebūvētām gaismām
• Palielināti gaisa savācēji ar iebūvētiem četrpunktu konstrukcijas LED priekšējiem lukturiem 
• Noņemama evakuācijas lūka jumtā, kas atbilst Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) 275.a panta prasībām
• Aerodinamiski optimizēti sānu spoguļi
• Priekšā 115 litru FT3 drošības degvielas elements ar degvielas padeves pārtraukšanas drošības vārstu, kas atbilst Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) 253. panta prasībām, pēc izvēles — ar ātrās uzpildes savienojumu
• Iemetināts drošības karkass
• Recaro sacīkšu kausveida sēdeklis ar sēdekļa regulēšanu garenvirzienā un polsterējuma sistēmu saskaņā ar Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) standartu 8862/2009
• Sešpunktu drošības josta
• Pneimatisko domkratu sistēma (trīs domkrati)
• Ugunsdzēsības sistēma ar elektronisku palaišanas ierīci

Piekare

Priekšējai asij: Makfērsona amortizācijas statņi; kaltas piekares sviras; optimizēta stingrība ar augstas veiktspējas sfēriskajiem gultņiem, centrālā stiprinājuma riteņu uzgriežņi; trejādas darbības sacīkšu amortizatori, pastiprināts stiepnis; elektromehānisks stūres pastiprinātājs ar mainīgu stūres mehānisma pārnesuma skaitli; asmens veida šķērsstabilizators

Aizmugurējai asij: Makfērsona amortizācijas statņi; kaltas piekares sviras; optimizēta stingrība ar augstas veiktspējas sfēriskajiem gultņiem, centrālā stiprinājuma riteņu uzgriežņi; elektromehānisks stūres pastiprinātājs ar mainīgu stūres mehānisma pārnesuma skaitli; asmens veida šķērsstabilizators

Bremzes

Bremžu sistēma:
• divi atsevišķi bremžu kontūri priekšējai un aizmugurējai asij, ko regulē ar bremžu ģeometriskās shēmas stieņu sistēmu

Priekšējai asij:
• sešvirzuļu alumīnija monobloka sacīkšu bremžu skavas ar pretatsitiena virzuļu atsperēm; iekšēji ventilējami 380 mm diametra tērauda bremžu diski, sacīkšu bremžu kluči, optimizēti bremžu dzesēšanas kanāli 

Aizmugurējai asij:
• četrvirzuļu alumīnija monobloka sacīkšu bremžu skavas ar pretatsitiena virzuļu atsperēm; iekšēji ventilējami 355 mm diametra tērauda bremžu diski, sacīkšu bremžu kluči, optimizēti bremžu dzesēšanas kanāli 

Elektriskā sistēma
• Kontrolmērinstrumentu panelis, kas sastāv no Cosworth intelektiskā krāsu displeja ar iebūvētu datu reģistrētāju, sporta Chrono pulksteni un manometru senlaicīgā apdarē 
• CFK daudzfunkciju stūre ar boksu ātruma ierobežotāju un ātrās atlaišanas sajūgu
• PSM (Porsche stabilitātes pārvaldība) ar ABS, vilces vadību un elektronisko stabilitātes vadību (var pilnīgi izslēgt)
• Viduskonsole ar plānu slēdzi, lai noregulētu ABS, elektronisko stabilitātes vadību, vilces vadību un pārslēgtos starp iepriekš iestatītiem riepu perimetriem
• Lietotne Porsche Track Precision Race
• Iebūvēta apļa laika noteikšanas ierīce
• Viegls litija jonu (Li-Fe-Po-) akumulators, 60 Ah, hermētisks, uzstādīts blakussēdētāja kāju telpā
• Avārijas izslēgšanas slēdzis pilota kabīnē un ārpusē pa kreisi no vējstikla 
• Riepu spiediena uzraudzības sistēma (TPMS)
• Gaisa kondicionētājs

Diski un riepas

Priekšējai asij: viengabala kaltie vieglmetāla diski
11,5J × 18 nobīde 15,3 ar centrālo stiprināšanas uzgriezni; Michelin transportēšanas riepas 29/65-R18

HA: viengabala kaltie vieglmetāla diski
13J × 18 nobīde –10 ar centrālo stiprināšanas uzgriezni; Michelin transportēšanas riepas 31/71-R18

Krāsa
Agate gray pelēka ūdens bāzes krāsa; pēc izvēles — Martini apdare

Automobiļa cena
701 948 eiro un valstī piemērojamais PVN. Piegāde no 2019. gada jūnija.


911 GT2 RS degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 11,8 l/100 km; CO2 izplūde 269 g/km 



 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 28.septembris 2018 12:08
1 1 Atbildēt

Pasākums, ko te raksta kā "Rennsport Reunion", patiesībā saucas - "Porshe Rennsport Reunion".

Tas ir domāts Poršes faniem, īpašniekiem vai cilvēkiem, kuriem interesē poršes automašīnas.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņš ieskrien automazgātuves sienā (+ VIDEO) 2

Šodien pēcpusdienā Rīgā kāds šoferis, kurš pie stūres bija sēdies alkohola reibumā, nenovaldīja savu busiņu un ietriecās automazgātuves sienā. Lasīt vairāk

 

Lada Granta iegūst vēl vienu sporta versiju 3

AvtoVAZ laidis klajā Granta Drive Active – jaunu modeli, kas no standarta versijas atšķirsies ar sportiskā stilā noformētu vizuālo veidolu. Lasīt vairāk

 

Jonass izcīna piekto vietu Itālijas "Grand Prix" 1

Latvijas vadošais motokrosa braucējs Pauls Jonass no "Rockstar Energy Husqvarna" komandas svētdien izcīnīja piekto vietu sezonas 15.posmā - Itālijas "Grand Prix" - prestižākajā MXGP klasē, kamēr čempiontitulu pirmajā braucienā nodrošināja slovēnis Tims Gajsers. Lasīt vairāk

 

Velosipēdists izraisa sadursmi un vaino autovadītāju (+ VIDEO) 22

Velosipēdists rupji pārkāpj noteikumus, taču sadursmē vaino autovadītāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti