Mazda rotormotora jaunā misija

 

Foto: Publicitātes attēls

Mazda | 3.oktobris 2018 10:52

Mazda rotormotors atgriezīsies kā elektromobiļu distances pagarinātājs

 Mazda ‘Ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030' ilgtermiņa tehnoloģijas Attīstības programmas ietvaros 2020. gadā laidīs klajā pirmos elektromobiļus.

Unikāla tehnoloģijas pieeja

Mazda sākumā izlaidīs divus ar akumulatoriem darbināmus elektromobiļus. Viens no tiem būs darbināms tikai ar akumulatoru, savukārt otrajā akumulators būs apvienots ar Mazda mazo, vieglo un ārkārtīgi kluso rotormotoru kā nobraukuma distances pagarinātāju. Distances pagarinātājs nodrošinās akumulatora uzlādi, kad tas nepieciešams, lai palielinātu automobiļa nobraukuma distanci, tādējādi novēršot ar nobraukuma distanci saistītās bažas, kas joprojām satrauc daudzus ar akumulatoru darbināmu elektromobiļu lietotājs.

Rotormotora nelielais izmērs un lielā jauda padara vairākus elektrifikācijas tehnoloģijas risinājumus iespējamus, pateicoties shared izvietojumam. Izmantojot rotormotora savietojamību ar gāzveida degvielām, rotormotora darbinātais nobraukuma distances pagarinātājs izstrādāts tā, lai spētu arī sadedzināt sašķidrinātu naftas gāzi un ārkārtas situācijā kalpotu kā elektrības avots.

Mazda ilgtspējīgā Zoom-Zoom 2030 programma

Plānojot, ka 2030. gadā 95% no saražotajiem automobiļiem būs aprīkoti ar iekšdedzes motori un kādu no elektrifikācijas formām (savukārt ar akumulatoru darbināmi elektromobiļi veidos atlikušos 5%), Mazda turpinās koncentrēt uzmanību uz iekšdedzes motora efektivitātes maksimizēšanu, par piemēru ņemot tās jaunāko jaunās paaudzes SKYACTIV-X benzīna motoru kas sadegšanu nodrošina ar kompresijaizdedzes palīdzību.

Mazda ir apņēmusies līdz savu korporatīvo vidējo 2010. gada CO2 emisiju rādītāju no ieguves līdz patēriņam samazināt par 50% līdz 2030. gadam, bet par 90% līdz 2050. gadam. Bet uzņēmums ir apņēmies arī īstenot principu par pareizā risinājuma nodrošināšanu īstajā laikā un – tā kā enerģijas pieejamība un automobiļu jaudas avota atbilstība dažādos reģionos atšķiras – īstajā vietā.

Skaidrs, ka elektriskās strāvas ražošanas sistēma jebkurā reģionā nosaka, cik lielu ieguldījumu elektromobilis var sniegt CO2 emisiju rādītāju samazinājumā no ieguves līdz

patēriņam. Un, tā kā radīto CO2 emisiju daudzuma ziņā joprojām vadībā ir globālā mērogā siltumenerģijas ražošana, mērķis panākt šo emisiju samazinājumu, visticamākais, jau vistuvākajā nākotnē noteiks degvielas veidu dažādošanu.

Papildus alternatīvo degvielu veidiem, ieskaitot saspiesto dabasgāzi, sašķidrinātu naftas gāzi un pat ūdeņradi, autobūves nozare pēta arī pārstrādājamo šķidro degvielu, piemēram, mikroaļģu audzēšanas rezultātā iegūtās biodegvielas, dzīvotspēju.

Mazda uzskata, ka pēdējās attīstība ir kritiski svarīga, lai sasniegtu ar iekšdedzes motoru darbināmu automobiļu oglekļa neitralitāti, un uzņēmums jau izveidotās rūpniecības-akadēmiskās jomas-valdības sadarbības ietvaros jau ir iesaistījies kopējos pētniecības projektos un pētījumos sadarbībā ar Tokijas Tehnoloģiju institūtu un Hirošimas Universitāti.

Mazda cer vēl vairāk paplašināt tās ‘Ilgtspējīgās Zoom-Zoom 2030’ programmas vīzijas sniegtos ieguldījumus, nosūtot elektromobiļus ar nobraukuma distances pagarināšanas aprīkojumu uz dabas katastrofu skartajām teritorijām, nodrošinot no LPG ražotu elektrību.

Kā allaž apņēmības pilns nodrošināt braukšanas prieku, uzņēmums Mazda izmantos arī elektriskās piedziņas priekšrocības apvienojumā ar uzņēmuma patentētajām tehnoloģijām, lai izgatavotu elektromobiļus, kas ne tikai atbilst allaž stingrajiem vides ierobežojumiem, bet arī izpilda nepārtraukto apņemšanos pret Haširu Jorokobi [Hashiru Yorokobi] – 'sniegt braukšanas prieku' – īstenojot savu Jinba Ittai autovadītājs un automobilis kā vienota dizaina un konstrukcijas filozofija.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Viņu vajāja 41 ekipāža un helikopters: vadītājs aizbēg ar 612 Zs Mercedes 7

Tā vietā, lai ļautos policijas kontrolei, vadītājs apgriezās un strauji devās pretējā virzienā, brīžiem ar savu 612 Zs jaudīgo Mercedes AMG GT 63 S sasniedzot 300 km/h. Lasīt vairāk

 

Krāpniecisko gadījumu skaits lietoto auto tirgū pieaug (+ VIDEO) 5

Laikam ejot, mainās mode, paradumi, tikumi; arī valdības, biržu tarifi un sirmo matu skaits uz mūsu galvām. Bet vēl joprojām nemainīga ir palikusi atsevišķu indivīdu vēlme iedzīvoties uz citu rēķina. Šodien Tavs Auto TV parunāsim par krāpšanās tendencēm lietotu auto tirgū. Lasīt vairāk

 

Tālāk virza grozījumus par atbalstu mājsaimniecībām ar naftas gāzes un dīzeļdegvielas apkuri 9

Saeima šodien konceptuāli atbalstīja par steidzamiem atzītos grozījumus Energoresursu cenu ārkārtēja pieauguma samazinājuma pasākumu likumā, kas paredz valsts atbalstu sniegt tām mājsaimniecībām, kas apkurei izmanto sašķidrināto naftas gāzi (propānu-butānu) vai dīzeļdegvielu, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā. Lasīt vairāk

 

2022. gads: Volkswagen un Audi importētāja Møller Baltic Import izaicinājumu un izaugsmes gads

Neskatoties uz nepārtrauktajiem izaicinājumiem, ar kuriem saskaras jaunu auto ražošanā, Møller Baltic Import, Audi automobiļu importētājs un vairumtirgotājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen automobiļu importētājs visās Baltijas valstīs, 2022. gadā ir uzrādījis stabilu izaugsmi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti