ES vides ministri vienojas par automašīnu izplūdes gāzu stingrāku ierobežošanu

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 10.oktobris 2018 12:44

Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu vides ministri otrdien sarunās Luksemburgā vienojušies mēģināt panākt stingrākus mērķus automašīnu izplūdes gāzu samazināšanai līdz 2030.gadam.

Ministri vienojušies, ka laikā no 2020.gada līdz 2030.gadam mēģinās panākt auto izplūdes gāzēs esošā oglekļa dioksīda emisijas samazināšanu par 35%.

ES cenšas nospraust mērķus automašīnu izplūdes gāzu ierobežošanai, iesaistoties globālajos centienos samazināt oglekļa dioksīda emisiju un ierobežot globālo sasilšanu, kā to paredz Parīzē 2015.gadā noslēgtā ANO klimta vienošanās.

Starpvaldību klimata pārmaiņu paneļa (IPCC) otrdien publiskotajā ziņojumā brīdināts, ka sabiedrībai un pasaules ekonomikai ir jāpārveidojas "bezprecedenta mērogā", lai izvairītos no klimata pārmaiņu radīta haosa.

Ziņojumā aicināts pieturēties pie ambiciozākā Parīzes vienošanās mērķa, kas paredz globālās sasilšanas ierobežošana līdz 1,5 grādiem pēc Celsija salīdzinājumā ar līmeni, kāds bija pirms rūpnieciskās revolūcijas.

ES dalībvalstu vides ministru otrdien iecerētie mērķi ir stingrāki par sākotnējiem, kurus ierosināja Vācijas valdība un autobūves nozare. Taču vairākas valstis, tostarp Dānija, Īrija un Zviedrija ir aicinājušas izvirzīt vēl stingrākus mērķus.

Ministru tikšanās tika organizēta, lai izstrādātu kopīgu nostāju pirms Polijā decembrī gaidāmās kārtējās ANO klimata konferences, kurā paredzēts panākt vienošanos par Parīzes līguma īstenošanu.

ES pašreizējais mērķis ir oglekļa dioksīda emisiju līdz 2030.gadam samazināt par 40%.

Automašīnu izplūdes gāzes veido lielu daļu no oglekļa dioksīda piesārņojuma, tādēļ to regulēšanai būs liela nozīme ES klimata mērķu sasniegšanā.

Taču automašīnu ražotāji brīdina, ka spiediena izdarīšana uz nozari, lai panāktu ātras izmaiņas, novedīs pie darbavietu samazināšanās. Tikmēr vides aktīvisti pārmet ES gausu rīcību cīņā ar klimata pārmaiņām.

ES pašreiz spēkā esošie noteikumi nosaka, ka ar 2021.gadu jauno automašīnu oglekļa dioksīda emisija nedrīkstēs pārsniegt vidēji 95 gramus uz kilometru.

Eiropas Komisija (EK) bija ierosinājusi izmešu apjomu līdz 2030. gadam samazināt par 30%, ko atbalstīja arī autoražošanas lielvalsts Vācija. Taču Eiropas Parlaments (EP) pagājušajā nedēļā atbalstīja daudz ambiciozākus mērķus - līdz 2030.gadam panākt samazinājumu par 40%.

EP mērķis ir "minimums no prasītā", uzrunājot pārējo valstu vides ministrus, otrdien sacīja Zviedrijas vides ministre Karolīna Skūga, norādot, ka 50% mērķis būtu vēl piemērotāks.

Taču Bulgārijas vides ministrs Neno Dimovs pauda viedokli, ka EK ierosinātais mērķi jau ir pārāk augsts, un pirms ministru sanāksmes brīdināja, ka jebkurš mērķis, kas būs augstāks par 30%, var kaitēt Eiropas konkurētspējai.

Vācijas kancleres Angeles Merkeles koalīcija arī ir sašķelta šajā jautājumā.

"Es vēlos, kaut mēs ķertos pie tā daudz ambiciozāk, es arī nedomāju, ka šis ir pareizais ceļš, ja runājam par rūpniecības politiku. Bet tas ir lēmums. Tā ir demokrātija," sacīja Vācijas vides ministre sociāldemokrāte Svenja Šulce.

Vides ministru vienošanās paver ceļu sarunām ar EP par saistošu mērķi 2030.gadam.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aizturēts kravas auto vadītājs, kurš policistam piedāvājis 10 EUR kukuli 1

Aizturētais ir kāds kravas automašīnas "Volvo FH" vadītājs, kurš, pārvietojoties Aiviekstes pagastā pa ceļu Pļaviņas-Krievciems, nav ievērojis ceļa zīmes "Kravas automobiļiem braukt aizliegts" prasības. Lasīt vairāk

 

Kā piedzīt zaudējumus par bedrē pārsistu auto riepu? 42

Zvērināts advokāts Dr. iur. Rolands Neilands sniedz padomus, kā piedzīt zaudējumus par bedrē pārsistu auto riepu + atlaide juridisko jautājumu kārtošanai ar paroli #iAuto Lasīt vairāk

 

Audi uzsāk krosovera Q4 jaudīgās versijas testus

Vācijas autobūves kompānija Audi uzsākusi krosovera Q4 jaudīgās modifikācijas Q4 RS testus Lasīt vairāk

 

Neraugoties uz veiktajiem taupīšanas pasākumiem, "Rīgas satiksmei" nepieciešamā dotācija varētu pieaugt līdz 134 miljoniem 3

Neraugoties uz veiktajiem taupīšanas pasākumiem, nepieciešamā dotācija SIA "Rīgas satiksmei" šogad pieaugs vēl par 12 miljoniem eiro un varētu sasniegt 134 miljonus eiro, aģentūrai LETA atzina uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti