27. novembrī, 55 gadus pēc oriģinālā 911 debijas, Losandželosā pasaule tiks svinīgi iepazīstināta ar Porsche 911 astoto paaudzi. Tas ir pietiekams iemesls, lai atskatītos uz iepriekšējām septiņām paaudzēm.
Ne tikai Cufenhauzenē ražoto sporta automobiļu cienītājiem ir skaidrs, ka 911 ceturtā paaudze — sērija 993 — ir viens no vispievilcīgākajiem izlaidumiem šī klasiskā sporta automobiļa vēsturē. Lai gan nemainīga bija palikusi gandrīz vienīgi jumta kontūra, jaunais modelis 1993. gada sākumā atstāja iespaidu ar aizraujošu 911 veidola interpretāciju. Ieliekto un izliekto formu dabiskās pārejas, iebūvētie buferi, vienā līmenī uzstādītie logi un platais pakaļgals ar slīpo pakaļējo gabarītlukturu paneli lika straujāk sisties gandrīz katra sporta automobiļu cienītāja sirdij. Plašu atzinību ātri ieguva pat jaunie priekšējie spārni, kuru plakanākā konstrukcija bija iespējama jauno polieliptisko priekšējo lukturu dēļ.
993 līderpozīciju sporta automobiļu segmentā uzsvēra arī tā tehniskās iezīmes, piemēram, pilnīgi pārstrādātā LSA alumīnija šasija, kas apvienoja vieglsvara konstrukciju, stabilitāti un manevrējamību. Līdz pat šodienai daudzsviru piekare tiek uzskatīta par Veisahas pakaļējās ass izstrādes augstāko sasniegumu, kas ir iegājis vēsturē ar pašstūrējošajām īpašībām. Tas nodrošināja vēl labāku braukšanas dinamiku un komfortablāku atsperīgumu.
Arī jaunās paaudzes dzinējs noteica jaunu standartu: 1995. gadā 911 Turbo ar standarta pilnpiedziņu bija divi turbokompresori. Ieguvums bija vareni 408 ZS. Turklāt 3,6 litru divturbīnu motors pārsteidza ar tolaik visu sērijveida ražojumu vidū viszemāko atgāzu izplūdi. Tikai 100 eksemplāros saražotā divu riteņu piedziņas 911 GT2 pakaļdaļā tas sasniedza pat 450 ZS jaudu.
Sākumā Porsche piedāvāja 993 tikai kupejas un kabrioleta izpildījumā. Targa neparādījās līdz 1995. gadam, kad tika izlaista ar jaunu koncepciju: noņemama cietā jumta vietā tai bija plašs elektriski regulējams stikla jums, ko pabīdīja zem pakaļējā loga. Sērijveida modelim bija arī cits virsbūves variants: pilnpiedziņas Carrera 4S, kam mazliet vēlāk sekoja Carrera S, apvienoja 911 Turbo plato virsbūvi un šasiju. Nebija tikai pakaļējā spoilera.
Sešcilindru horizontālais motors nodrošināja vēl vienu iemeslu, kāpēc 993 ir tik populārs kolekcionāru un cienītāju vidū: tas bija pēdējais 911 ar klasisko gaisdzesi. Sākotnēji ar 272 ZS jaudu divu vārstu modelis, kam atkal bija uzstādīta divdzirksteļu aizdedze, no 1995. gada jau nodrošināja 285 ZS. Turklāt papildus Porsche piedāvāja 300 ZS variantu. Jauna bija arī manuālā pārnesumkārba: tagad ar maksimālo ātrumu līdz 270 km/h tā bija ieguvusi sesto pārnesumu kustībai uz priekšu, lai aptvertu šo ātruma diapazonu bez motora jaudas pieauguma ierobežojuma garas pārnesumu attiecības dēļ. Arī pārnesumu maiņa bija precīzāka.
Galu galā, liekot visu uz 911, sērija 993 Porsche atmaksājās. Gaisdzeses motoru periods šī unikālā modeļa vēsturē beidzās ar leģendārā sporta automobiļa ceturto paaudzi 1998. gadā. Otrais laikmets sākās pēc 35 gadiem. Tas bija nepārspējamu panākumu sākuma laiks. Gan 911. Gan Porsche. Kopumā Porsche no 1993. līdz 1998. gadam saražoja 68 881 sērijas 993 automobili.
Kur tad ir "atskats uz iepriekšējām septiņām paaudzēm"?!?!?
Es rakstā spēju salasīt tikai un vienīgi par ceturto paaudzi!