996: pirmais 911 ar ūdensdzeses horizontālo motoru (+ FOTO) 1

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 28.novembris 2018 10:08

27. novembrī, 55 gadus pēc oriģinālā 911 debijas, Losandželosā pasaule tiks svinīgi iepazīstināta ar Porsche 911 astoto paaudzi. Tas ir pietiekams iemesls, lai atskatītos uz iepriekšējām septiņām paaudzēm.

Ar 1997. gadā izlaisto 911 piekto paaudzi — sēriju 996 — Porsche spēra drosmīgu soli, pārtraucot izmantot motorus ar gaisdzesi. Pēc 34 gadiem sporta automobiļu ražotājs pilnīgi pārveidoja savu leģendu ar jauno 911, lai tādējādi atrisinātu vairākas neatliekamas problēmas. Jau ar priekšgājēju aizsāktā procesa ietvaros galvenā uzmanība tika pievērsta ražošanas izmaksu samazināšanai, nodrošinot maksimālu detaļu saderību ar citām modeļa sērijām, piemēram, Boxster, kā arī atbilstībai atjauninātajiem drošības un atgāzu noteikumiem. Ar 996 Porsche atrada savu ceļu pretī nākotnei.

Tas tika panākts, saglabājot klasiskās proporcijas un apvienojot tās ar modernajām tehnoloģijām, īsi sakot, no jauna izgudrojot sporta automobiļu leģendu un sagatavojot to nākotnei. 996 bija jāņem vērā smags mantojums, taču tas arī simbolizēja jauna laikmeta sākumu. Tas bija skaidrs jau no izskata.

Tam bija jaunizstrādāta virsbūve, kas atstāja iespaidu ar elegantu, nepiepušķotu veidolu. Arī izmēri bija auguši: tagad jaunais 911 bija par 18,5 centimetriem garāks, un arī garenbāze tika pagarināta otro reizi modeļa sēriju vēsturē. Tā palielinājās par 80 mm, savukārt virsbūves platums pieauga par vēl trim centimetriem. No šīm pārmaiņām ieguva arī salons: 996 piedāvāja vairāk vietas elkoņu augstumā un stiprāku plašuma sajūtu. Arī rādītāju panelim bija jauns izskats: pieci apaļi instrumenti mazliet pārklājās — vēl viena atkāpšanās no tradīcijām. 

Taču vislielākais apvērsums bija noticis pakaļdaļā. Motora horizontālā konstrukcija bija saglabāta, bet tā gaisdzese gan ne, jo šim dzesēšanas principam nebija pietiekamu rezervju, lai atbilstu arvien stingrākajiem atgāzu noteikumiem. Savukārt jaunizstrādātā ūdensdzeses sistēma bija gatava nākotnei. Tas tā bija arī attiecībā uz veiktspēju: četrvārstu sešcilindru motors ar 3,4 litru darba tilpumu nodrošināja 300 ZS jaudu, tādējādi atbilstot leģendārajam 911 Turbo 3,3 l. Pēc motora uzlabošanas līdz 3,6 litru darba tilpumam jauda pieauga līdz 320 ZS, un jubilejas izlaiduma „Porsche 911 40 gadu” jauda pat sasniedza 345 ZS.

Jaunu ūdensdzeses horizontālo motoru saņēma arī 911 Turbo. Tam bija iespaidīgi sasniegumi sportā: 3,2 litru sešcilindru motora versijā tas 1998. gadā jau bija aizvedis 911 GT1 līdz uzvarai Lemānas sacīkstēs. Ar diviem turbokompresoriem tas sērijveida automobilim nodrošināja 420 ZS jaudu. Tādējādi šis 911 Turbo bija pirmais Porsche sērijveida modelis, kas pārsniedza 300 km/h robežu. Modelī 911 GT2 šis dzinējs nodrošināja pat 483 ZS jaudu. Porsche keramiskā kompozītmateriāla bremzes (PCCB) ar keramiskajiem bremžu diskiem arī debitēja ekstrēmajā sporta automobilī un bija GT2 standartaprīkojumā. Tās bija par 50 procentiem vieglākas nekā bremzes ar standarta bremžu diskiem, un to darbmūžs bija 300 tūkstoši kilometru.

Ar šo pašu motoru, bet bez turbokompresora 911 GT3 iezīmēja jauna laikmeta sākumu: tas sniedza tīru braukšanas prieku gan pa ceļu, gan sacīkšu trasē amatiersacensību ietvaros. Tas arī veidoja pamatu Porsche zīmola kausiem un bija sākumpunkts daudzām Porsche klientu motorsporta uzvarām sacīkstēs visā pasaulē. 996 3,6 litru atmosfēriskā motora sākotnējā jauda bija 360 ZS, bet pēc tam — 381 ZS. 2003. gadā sekoja vēl straujākā versija 911 GT3 RS. No 1997. līdz 2005. gadam Porsche kopumā saražoja 175 262 sērijas 996 automobiļus.

 

 
Visi komentāri
 
Palaidniex 28.novembris 2018 14:35
0 0 Atbildēt

Tulkojums tāds pabaiss...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pagani Imola – 5 eksemplāri, 5 000 000 eiro (+ FOTO)

Viens no ekskluzīvākajiem varenauto ražotājiem pasaulē, Itālijas kompānija Pagani, prezentējusi jaunāko modeli Imola. Automašīna maksās piecus miljonus eiro un pavisam taps vien pieci eksemplāri. Lasīt vairāk

 

Visbiežāk CSNg bez OCTA izraisa gados jauni vadītāji ar 16 - 20 gadus vecu spēkratu

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par 2019.gadā notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem (turpmāk-CSNg), kas izraisīti ar neapdrošinātu auto liecina, ka visbiežāk CSNg izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji, kas pārvietojas ar 16 - 20 gadus vecu spēkratu. Lasīt vairāk

 

ASV militāristi "ierāda vietu" krievu militāristiem (+ VIDEO) 20

Krievu militāristi apsteidz vienu no amerikāņu konvoja transportlīdzekļiem pa ceļa nomali un cer, ka ar nākošo izdosies tas pats. Lasīt vairāk

 

Ietriecoties kokā, vakar bojā gājis Audi vadītājs 1

Jēkabpils novadā piektdienas vakarā avārijā gājis bojā autovadītājs, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti