Ženēvas autoizstādē pirmizrādi piedzīvo Toyota sporta auto GR Supra, ko japāņu autoražotājs izstrādājis ciešā sadarbībā ar BMW, kam būs savs modelis Z5.
Zināms, ka Toyota GR Supra garums būs 4380 mm. Tā būs 1830 mm plata, 1280 mm augsta un apveltīta ar 2470 mm riteņu bāzi. Kupejas masa - no 1350 līdz 1430 kg atkarībā no versijas.
Foto: iAuto.lv
Supra bāzes versija saņems 192 Zs (320 Nm) divlitru turbo motoru, vēl būs šī paša motora 252 zirgspēku versija, kā arī trīs litru sešcilindru agregāts ar 340 Zs (450 Nm), kas nostāsies japāņu sporta kupejas motoru izvēles virsotnē.
Toyota GR Supra un BMW Z5 ražos Magna-Steyr rūpnīcā Austrijā.
Abu ražotāju kopīgais projekts aizsākās 2012.gadā. Kompānijas vienojās, ka platforma un šasija būs BMW pārziņā, bet hibrīdtehnoloģijas izstrādās Toyota, savukārt iekšdedzes dzinējus katrs ražotājs uzstādīs pēc savas izvēles.
Foto: iAuto.lv
Zināms, ka Supra tiks ražota kupejas un rodstera versijās, bet BMW – tikai kā rodsters ar auduma jumtu.
Foto: iAuto.lv
Ženēvas izstādē skatāms arī Supra sacīkšu versijas GR Supra GT4 koncepts. Tā ir TOYOTA GAZOO Racing izstrādāta versija, kas atbilst starptautiskajiem GT4 sacīkšu standartiem.
Toyota GR Supra GT4 koncepts Foto: iAuto.lv
Ražotāja informācija liecina, ka Toyota GR Supra GT4 koncepts ir 4,46 m gara kupeja, kas apgādāta ar 3,0 litru sešu cilindru benzīna dzinēju, vienu “twin-scroll” turbīnu un automātisko transmisiju. MacPherson statņu priekšējās un daudzsviru aizmugurējās piekares dizains ir saglabāts, bet pievienotas sacīkšu atsperes, amortizatori un stabilizatora stieņi. Sacīkstēm nepieciešamo augstas jaudas ātruma samazināšanu nodrošina augstas veiktspējas Brembo bremzes.
Toyota GR Supra GT4 koncepts Foto: iAuto.lv
Kabīne aprīkota ar augstas izturības drošības karkasu un FIA standartiem atbilstošu ugunsdzēsības aparātu, kā arī OMP sacīkšu sēdekli. Komplektā arī autosporta specifikācijai atbilstoša degvielas tvertne un ātrā degvielas uzpildīšanas sistēma.