Eiropas valdības un uzņēmumi izveidos aliansi, lai izstrādātu nākamās paaudzes akumulatorus elektriskajiem automobiļiem, šajā projektā investējot piecus līdz sešus miljardus eiro, ceturtdien paziņoja Francijas un Vācijas finanšu ministri.
Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs kopīgā preses konferencē ar Vācijas kolēģi Pēteru Altmaieru norādīja, ka aliansei tiks piešķirtas valsts subsīdijas līdz 1,2 miljardu eiro apmērā.
"Citas dalībvalstis jau paudušas interesi pievienoties šim projektam," sacīja Lemērs, norādot, ka šīs valstis ir Itālija, Beļģija, Polija, Austrija un Somija.
Viņš pavēstīja, ka vismaz četri miljardi eiro nāks no privātiem uzņēmumiem, tostarp Francijas autoražotāja PSA un akumulatoru ražotāja "Saft".
Lemērs norāda, ka kopumā gatavību pievienoties projektam pauduši 35 uzņēmumi, tostarp Eiropas lielākie autoražotāji.
Politiskie līderi Eiropas Savienībā jau ilgstoši aicinājuši uz saskaņotiem pūliņiem, lai radītu blokā ražotus akumulatorus, kas atbrīvotu autobūvniekus no nepieciešamības paļauties uz Ķīnas ražojumiem.
Tuvākajos mēnešos Francijā tiks atvērta izmēģinājuma ražotne ar aptuveni 200 darbiniekiem, bet mērķis ir Francijā un Vācijā atvērt divas rūpnīcas, no kurām katra radītu 1500 darbvietas.
pagājušajā nedēļā Vašingtonā lēma par kalnrūpniecības attīstīšanu, jo tuvākajā laikā var rasties problēmas ar izejmaterialiem batereju ražošanā.
Teslas globālais akumulatoru piegādes menedžeris Saras Maryssael teica, ka ar resursu piegādi jau pašlaik sākas nelielas problēmas.
Tieši iet runa par litiju, varu un Niķeli. Ne Kobaltu, jo to pamazām izslēdz no batereju ražošanas psiholoģisku iemeslu dēļ ( lielākā daļa pasaules kobalta ir Kongo DR, kurā raktuvēs strādā bērni, vergi un bērni-vergi)
...
Bet runājot par konkrēti šo rakstu - Eiropa, kā vienmēr, velkas pakaļā. Galvenais, lai afrikāņiem būtu pārtika un jumts virs galvas.
Nu šis varētu būt izrāviens. Paralēli gan varēja degvielas šūnas attīstīt