Eiropas valstu un uzņēmumu izveidota alianse investēs līdz sešiem miljardiem eiro elektroautomobiļu akumulatoru attīstībā 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.maijs 2019 16:32

Eiropas valdības un uzņēmumi izveidos aliansi, lai izstrādātu nākamās paaudzes akumulatorus elektriskajiem automobiļiem, šajā projektā investējot piecus līdz sešus miljardus eiro, ceturtdien paziņoja Francijas un Vācijas finanšu ministri.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs kopīgā preses konferencē ar Vācijas kolēģi Pēteru Altmaieru norādīja, ka aliansei tiks piešķirtas valsts subsīdijas līdz 1,2 miljardu eiro apmērā.

"Citas dalībvalstis jau paudušas interesi pievienoties šim projektam," sacīja Lemērs, norādot, ka šīs valstis ir Itālija, Beļģija, Polija, Austrija un Somija.

Viņš pavēstīja, ka vismaz četri miljardi eiro nāks no privātiem uzņēmumiem, tostarp Francijas autoražotāja PSA un akumulatoru ražotāja "Saft".

Lemērs norāda, ka kopumā gatavību pievienoties projektam pauduši 35 uzņēmumi, tostarp Eiropas lielākie autoražotāji.

Politiskie līderi Eiropas Savienībā jau ilgstoši aicinājuši uz saskaņotiem pūliņiem, lai radītu blokā ražotus akumulatorus, kas atbrīvotu autobūvniekus no nepieciešamības paļauties uz Ķīnas ražojumiem.

Tuvākajos mēnešos Francijā tiks atvērta izmēģinājuma ražotne ar aptuveni 200 darbiniekiem, bet mērķis ir Francijā un Vācijā atvērt divas rūpnīcas, no kurām katra radītu 1500 darbvietas.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 5.maijs 2019 13:40
0 0 Atbildēt

pagājušajā nedēļā Vašingtonā lēma par kalnrūpniecības attīstīšanu, jo tuvākajā laikā var rasties problēmas ar izejmaterialiem batereju ražošanā.

Teslas globālais akumulatoru piegādes menedžeris Saras Maryssael teica, ka ar resursu piegādi jau pašlaik sākas nelielas problēmas.

Tieši iet runa par litiju, varu un Niķeli. Ne Kobaltu, jo to pamazām izslēdz no batereju ražošanas psiholoģisku iemeslu dēļ ( lielākā daļa pasaules kobalta ir Kongo DR, kurā raktuvēs strādā bērni, vergi un bērni-vergi)

...

Bet runājot par konkrēti šo rakstu - Eiropa, kā vienmēr, velkas pakaļā. Galvenais, lai afrikāņiem būtu pārtika un jumts virs galvas.

Kanibaals 6.maijs 2019 17:11
0 0 Atbildēt

Nu šis varētu būt izrāviens. Paralēli gan varēja degvielas šūnas attīstīt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti