Porsche uzsāk 510 Zs jaudīgā 911 Speedster ražošanu (+ FOTO) 1

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 8.maijs 2019 10:08

911 Speedster* izraisīja sensāciju jau tad, kad tika prezentēts konceptauto. Tagad Porsche uzsāk šī vaļējā divvietīgā automobiļa ražošanu.

911 Speedster apvieno askētiska, uz braucēju orientēta automobiļa garu ar ikdienas lietošanai piemērotām motorsporta tehnoloģijām. Par izstrādes pamatu kalpoja 911 R (2016) un 911 GT3. Ātrrites četru litru atmosfēriskais opozītmotors ar 375 kW (510 ZS) jaudu nodrošina kabīnē saviļņojošu skaņu. Sešpakāpju GT transmisija ir jāpārslēdz manuāli. Vizuāli jaunais Speedster pārmet tiltu uz paša pagātni līdz pat visu Porsche sporta automobiļu sencim — 1948. gada 356 „Nr. 1" Roadster. Arī jaunā 911 mazsērijas izlaidums ir līdzība ar šo automobili. No 2019. gada vidus Porsche rūpnīcā Cufenhauzenē, Vācijā, tiks saražoti tieši 1 948 automobiļi.

Konceptauto 911 Speedster svinēja pasaules pirmizrādi 2018. gadā Cufenhauzenē — ceremonijā par godu Porsche sporta auto 70 gadu jubilejai. Sekoja citas publiskas uzstāšanās Gudvudas Ātruma svētkos, „Rennsport Reunion VI" trasē „Laguna Seca" Kalifornijā, kā arī Parīzes autoizstādē oktobrī. Daudzi konceptauto raksturīgie Speedster elementi tagad tādā pašā vai līdzīgā formā ir atrodami sērijveida modelī.

Pirmām kārtām uzmanību piesaista skaistas formas paceļamā jumta nodalījuma pārsegs ar dubultpacēluma plūsmviržiem, kas ir šī sporta automobiļu veida raksturīga iezīme kopš 1988. gada 911 Speedster. Tā ir līdz šim lielākā un sarežģītākā no atsevišķa oglekļplasta gabala izgatavotā detaļa, ko Porsche ir izmantojis ceļu satiksmei paredzētā modelī. Divi apdares elementi dubultpacēlumā pēc vajadzības nodrošina vietu aizsargsistēmai apgāšanās gadījumā, kas ir iekļauta divvietīgā automobiļa standartaprīkojumā tieši tāpat kā 911 Carrera Cabriolet.

Konceptauto horizontālais salona pārsegs ir aizstāts ar vieglāku jumta konstrukciju. Neraugoties uz askētisko konstrukciju, auduma paceļamais jumts ir piemērots ikdienas lietošanai. Kopā ar saīsinātajiem logu rāmjiem, kam ir pazemināti apakšējie paneļi, un mazākiem sānu logiem tas piešķir 911 Speedster sportisku profilu. Satriecoši zemā silueta plūdlīnija bija raksturīga jau agrākajiem modeļiem, piemēram, 1954. gada Porsche 356 Speedster.

Ar paceļamo jumtu nav grūti rīkoties: auduma jumta centrālo stiprinājuma āķi pie vējstikla rāmja un abas sānu apmales atbrīvo, piespiežot pogu. No vieglas oglekļa šķiedras izgatavotais lielais aizmugurējais pārsegs tiek elektriski atslēgts un nedaudz atbīdīts atpakaļ, bet pēc tam tas ir jānovieto manuāli, lai būtu vieta auduma jumtam, kas Z formā salokās aiz priekšējiem sēdekļiem. Kad jumts ir nolocīts vietā, pārsegu var atkal bez piepūles aizvērt. Jumtu var pacelt tādā pašā veidā, tikai jumta apmales, kas atrodas pa kreisi un pa labi no plūsmviržiem, ir manuāli jāiespiež turētājos, līdz tās jūtami aizkabinās.

911 GT3 Touring aizmugurējais spoilers un aizmugurējais apakšējais panelis
Īpaši vieglas konstrukcijas princips izmantots arī citās Speedster virsbūves detaļās. Oglekļa šķiedras kompozītmateriāla motora pārsegs, kas ir par diviem kilogramiem vieglāks nekā modelim 911 GT3, un oglekļa šķiedras kompozītmateriāla spārni ir pārņemti no 911 R. Priekšējais apakšējais panelis ir aizgūts no GT3, bet priekšējā spoilera apmale ir izstrādāta pilnīgi no jauna. Konceptauto izmantoto „Talbot" spoguļu vietā jaunā Speedster sērijveida versijai ir elektriski regulējami un apsildāmi Sport Design ārējie spoguļi. Speedster izbīdāmais, aerodinamiski noregulētais aizmugurējais spoilers un aizmugurējais apakšējais panelis ir pārņemts no 911 GT3 Touring.

Salonam ir raksturīgi oglekļa šķiedras kompozītmateriāla pilno kausveida sēdekļu sānu polsteru un pagalvju melnas ādas detaļas, paroči durvju apdarē un saīsināts pārnesumpārslēgs. Sēdekļu vidusdaļa ir tapsēta ar perforētu ādu, bet atvieglotie durvju paneļi ar melnajiem durvju rokturiem un uzglabāšanas tīkliem samazina kopējo masu.

Logotips „Speedster" rotā pagalvjus un redzamos oglekļa šķiedras durvju sliekšņus, kā arī centrālo tahometru. Tāpat kā pārējiem instrumentiem, arī tam ir melna ciparnīca ar baltiem rādītājiem, kā arī zaļi cipari un skalas — iezīmes, kas atgādina slaveno senci Porsche 356 Speedster. Uz šķērskonstrukcijas aiz priekšējiem sēdekļiem ir mazsērijas izlaiduma, kurā ir tikai ar 1 948 automobiļi, emblēma ar 911 Speedster sērijas numuru.

Turklāt 911 Speedster papildaprīkojumā Porsche piedāvā pakotni Heritage Design. Šī Style Porsche radītā un Porsche Exclusive Manufaktur īstenotā stila versija no jauna interpretē 50. un 60. gadu klasiskos elementus. Tas ietver Black melnās un Cognac brūnās krāsas kombināciju salonā ar zelta krāsas akcentiem. Automobiļa virsbūves pamatkrāsojumam GT Silver Metallic sudraba metāliskajā krāsā uz priekšējās joslas un priekšējiem spārniem tiek pievienots īpašs šķēpveida krāsojums baltā krāsā. Pakotni vainago apaļas vēsturiska dizaina sacīkšu uzlīmes uz durvīm un priekšējā pārsega. Īpašnieki var izvēlēties savu ne vairāk kā divciparu starta numuru, kādi redzami attēlos. Porsche ģerboņi un zelta krāsas logotipi atbilst 50. un 60. gados izmantotajam noformējumam.

Ātrrites motors ar 510 ZS jaudu
Jaunā Speedster sirds ir pārņemta no 911 GT3. Atmosfēriskais sešcilindru opozītmotors ar četru litru darba tilpumu ir īsts GT motors. Maksimālā jauda 375 kW (510 ZS) tiek sasniegta ar 8 400 apgr./min, maksimālais motora griešanās ātrums ir 9 000 apgr./min. Ar 6 250 apgr./min motors nodrošina maksimālo griezes momentu 470 ņūtonmetru. No nulles līdz 100 km/h jaunais 911 Speedster paātrinās 4,0 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 310 km/h.

Atšķirībā no iepriekšējā 911 GT3, Speedster motoram ir divi benzīna daļiņu filtri (GPF), un tas atbilst emisijas standartam Euro 6d TEMP EVAP-ISC (EU6 DG), taču četrvārstu motors tik un tā nodrošina par desmit zirgspēkiem vairāk. Tas ir skaidrojams ar augstspiediena degvielas iesmidzinātāju ar optimizētu iesmidzināšanas shēmu un tamlīdzīgu detaļu uzlabojumiem, kā arī pārveidotu ieplūdes sistēmu ar atsevišķiem droseļvārstiem, kas ļauj spontānāk reaģēt uz droseles vadību. Jaunizstrādātā atvieglotā sporta atgāzu izplūdes sistēma no nerūsējošā tērauda kopā ar abiem daļiņu filtriem ir par 10 kilogramiem vieglāka.

Lai atbilstu braucēju automobiļa statusam, Porsche piedāvā 911 tikai ar manuālo sešpakāpju sporta pārnesumkārbu. Tai ir funkcija „auto-blip", kas, pārslēdzot uz zemāku pārnesumu, ar automātisku, īslaicīgu un strauju droseļvārsta atvēršanos precīzi un neatkarīgi kompensē motora griešanās ātruma atšķirības starp pārnesumiem. „Auto-blip" var aktivizēt jebkurā laikā, citiem vārdiem sakot, arī neatkarīgi no izvēlētā PASM (Porsche aktīvās piekares pārvaldības) maināmā amortizācijas sistēmas iestatījuma. Sportisko spēka piedziņu vainago mehānisks aizmugurējās ass diferenciāļa bloķētājs ar asimetrisku bloķēšanas darbību.

GT filozofija, kas ir jaunā Speedster pamatā, atspoguļojas arī šasijā. Šasijas ar sportisku aizmugurējo stūrējamo asi un dinamiskiem motora balsteņiem pamatā ir 911 GT3 un 911 R tehnoloģija. Vadības iekārtas, piemēram, Porsche griezes momenta vektorizēšana (PTV), Porsche stabilitātes pārvaldība (PSM) un PASM ar sporta regulējumu un pazeminājumu par 25 milimetriem, ir precīzi pielāgotas jaunajām prasībām. Divvietīgais kabriolets brauc ar 20 collu kaltajiem Speedster vieglmetāla diskiem ar centrālo stiprinājumu. Standartaprīkojumā ir iekļautas PCCB bremzes (Porsche keramiskā kompozītmateriāla bremzes) ar iekšēji dzesētiem un perforētiem keramiskā kompozītmateriāla bremžu diskiem.


Turklāt Porsche Design Timepieces jaunajam 911 Speedster ir izlaidis īpašus hronogrāfus, kuru skaits tāpat aprobežojas ar 1 948 gabaliem: Porsche Design „911 Speedster chronograph" un „911 Speedster Heritage Design chronograph" no 2019. gada maija Porsche centros visā pasaulē var pasūtīt tikai nākamie jaunā Speedster modeļa īpašnieki. Cena ar PVN ir 9 950 eiro.

* 911 Speedster: kombinētais degvielas patēriņš 13,8 l/100 km; kombinētā CO2 izplūde 317 g/km.

Patēriņa un CO2 izplūdes vērtība ir noteikta saskaņā ar jauno Pasaules vienoto vieglo automobiļu testēšanas procedūru (WLTP). No tā izrietošās NEDC vērtības pagaidām ir jāturpina norādīt. Šīs vērtības nevar salīdzināt ar vērtībām, kas ir noteiktas saskaņā ar līdz šim izmantoto NEDC mērīšanas procedūru.

Sīkāka informācija par jaunu vieglo automobiļu oficiālo degvielas patēriņu un oficiālo, specifisko CO2 izplūdi ir atrodama „Jaunu vieglo automobiļu degvielas patēriņa, CO2 izplūdes un enerģijas patēriņa vadlīnijās" (Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen), kas par brīvu ir pieejamas visās tirdzniecības vietās un no Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).

 
Visi komentāri
 
Conqueror 8.maijs 2019 23:23
0 0 Atbildēt

Hm, labs aparāc

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pārbiedējot pasažierus, Parīzē automatizēts metro vilciens neapstājas trīs stacijās 1

Parīzē automatizēts metro vilciens bez vadītāja otrdienas vakarā patraucies garām trim pieturām pilsētas centrā, manāmi satraucot pasažierus. Lasīt vairāk

 

Skrejritenis, kas sasniedz 100 km/h (+ VIDEO) 11

Motociklists ir pārsteigts, sastopot elektrisko skrejriteni, kas var sasniegt 100 km/h. Viņš aprunājas ar tā īpašnieku un pamēģina izbraukt. Lasīt vairāk

 

Kampaņā “Pamēģini sabiedrisko!” autovadītājus aicinās pārsēsties sabiedriskajā transportā 23

Pirmdien, 2019. gada 16. septembrī, VSIA Autotransporta direkcija” sadarbībā ar AS “Pasažieru vilciens” uzsāk informatīvu kampaņu “Pamēģini sabiedrisko!”, lai motivētu Latvijas iedzīvotājus pārsēsties no privātā automobiļa sabiedriskajā transportā, tādējādi ne vien mazinot satiksmes sastrēgumus, bet arī ietaupot resursus un saudzējot vidi. Lasīt vairāk

 

600 km gaitas rezerve un 4 līmeņa autopilots – Ķīnas Hongqi krosovera koncepts (+ FOTO) 6

Ķīnas marka Hongqi Frankfurtes autoizstādē demonstrē ne tikai 1400 Zs jaudīgo superhibrīdu S9, bet arī krosovera E115 konceptu, kas aprīkots ar ceturtā līmeņa autopilotu un spēj nobraukt 600 km bez papildu uzlādes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti