Izsolē piedāvā 1898.gadā izgatavotu elektromobili 8

 

Foto: Ekrānbilde

iAuto | 8.jūlijs 2019 6:24

Automobili izgatavojusi Bruklinas kompānija Riker Electric Motor Co. pirms 121 gada. Izsolē to piedāvā Worldwide Auctioneers izsoļu nams, kas to uzskata par pašu nozīmīgāko elektriskās piedziņas automobili pasaules vēsturē.

Kompāniju Riker Electric Motor Co 1888.gadā nodibināja inženieris un dizaineris Endrjū Lourenss Raikers, kas jau dažus gadus vēlāk sāka piedalīties sacīkstēs ar „pašbraucošu elektriskās piedziņas ekipāžu”. 

Izsolē izliktais Riker Electric kļuva par 1898.gada Charles River Park Race brauciena uzvarētāju un triumfēja 1900.gada sacīkstēs, ko rīkoja Parīzē, Vispasaules tehnikas sasniegumu izstādes ietvaros. Turklāt elektriskais automobilis ir arī Amerikas 50 jūdžu brauciena pirmais uzvarētājs. Ar vienu uzlādi Riker Electric varēja nobraukt 80 km, bet maksimālais ātrums sasniedza 64 km/h, kas tolaik bija vairāk nekā spēja sasniegt tvaika automobiļi un spēkrati ar iekšdzedzes dzinēju.

Izsole notiks 15.augustā, Monterejā, bet cenu pārdevējs gatavs nosaukt tikai tiem, kas izteiks nopietnu piedāvājumu.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 8.jūlijs 2019 8:43
9 3 Atbildēt

Lūk kā 121 gadu vecs auto tehniski pārspēj BMW i sēriju, vai pirmo elektrisko VW - VW up.

...

Es ceru, ka kāds pamuļķis tagad uzrakstīs kā naftas magnāti savācās kopā, un izdomāja ražot auto ar iekšdedzes dzinējiem, bet elektroauto nolēma neražot.

Vernons 8.jūlijs 2019 18:16
2 4 Atbildēt

Auto ēra sākās ar elektro auto! Un varēja ideāli attīstīties, līdz viens apķērīgs zēns kļuva par naftas magnātu.

viencexperc 9.jūlijs 2019 10:11
1 1 Atbildēt

es domāju, ka tev bērnībā nebija magnetafona.

Domāju, ka tad tu atcerēties, kāds izskatījais magnetafons. Kādas bija tam baterejas un cik ilgi tās turēja.

Un kādas tagad baterejas un cik ilgi tur. Tagad 300 W bomombox strādā 38 stundas no vietas un ar vienu uzlādi.

Bet tajā laikā 1 stundu 60W.

Bet tā bija tava bērnība, bet iet runa par tava vectēva bērnību.

Tajā laikā pat katrā ciemā vēl nebija elektrība, bet benzīnu varēja nopirkt kur grib. Varēja nopirkt 100 litrīgu mucu un glabāt garāžā.

Tajā laikā benzīns bija daudz pieejamāks un lielāks potenciāls.

Un elektroauto mēģināja ražot arī vēlāk. Kaut vai GM ar savu EV1, 1996.gadā.

Tā, ka tās sazvērestības teorijas noliec vienā plauktiņā ar plakano zemi. Un beidz skatīties Ren tv

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti