"Daimler" pirmo reizi nepilnu desmit gadu laikā ceturksni noslēdzis ar zaudējumiem

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 25.jūlijs 2019 10:15

Vācijas autoražotājs "Daimler", kam pieder zīmols "Mercedes-Benz", otrajā ceturksnī strādājis ar 1,2 miljardu eiro zaudējumiem, kas ir pirmais ceturksnis nepilnu desmit gadu laikā, kad uzņēmums nav guvis peļņu.

Iepriekšējo reizi ceturkšņa zaudējumus kompānija cietusi 2009.gada pēdējos trīs mēnešos.

Štutgartē bāzētais uzņēmums paziņoja, ka zaudējumi saistāmi ar vienreizējām izmaksām 4,2 miljardu eiro apmērā, kas radušies kaitīgo izmešu krāpniecības skandāla un automašīnu atsaukšanas dēļ.

Ieņēmumi aprīlī-jūnijā bijuši par 5% lielāki nekā pirms gada un sasnieguši 42,7 miljardus eiro, lai gan pārdoto automobiļu skaits krities par 1%.

"Daimler" operacionālie zaudējumi sasnieguši 1,5 miljardus eiro salīdzinājumā ar 2,6 miljardu operacionālo peļņu aprīlī-jūnijā pērn.

Šogad kompānija sagaida, ka operacionālā peļņa būs "būtiski mazāka" par pērn sasniegto 11,1 miljardu eiro.

Kompānija noradīja, ka tās rezultātus ietekmē tas, ka izaugsme pasaules autotirgū ir vājāka nekā prognozēts, ka arī ir jūtamas sekas no dīzeļdzinēju izmešu krāpniecības skandāla un plašā automašīnu atsaukuma bojāto "Takata" gaisa spilvenu dēļ.

Vācijas transporta pārvalde KBA jūnijā lika atsaukt 60 tūkstošus "Mercedes-Benz" automašīnu aizdomās par to, ka tās aprīkotas ar programmatūru, lai krāptos izmešu pārbaudēs. "Daimler" noraida tādas aizdomas.

Aplēses liecina, ka ar dīzeļdzinēju skandālu saistītās izmaksas sasniegs 1,6 miljardus eiro, bet ar gaisa spilvenu saistītās atsaukšanas izmaksas būs apmēram viens miljards eiro.

"Daimler" plāno plašas investīcijas automašīnu ar elektrodzinēju un automātiskās vadības sistēmu attīstībā.

Tāpat kompānija sagaida, ka šogad pārdoto spēkratu skaits un ieņēmumi būs nedaudz lielāki nekā pērn.

"Daimler" peļņa pērn bija 7,6 miljardi eiro jeb par 29% mazāka nekā 2017.gadā. Pārdošanas apmērs sarucis visā pasaulē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti