Frankfurtes autoizstādei Vācijas autobūves kompānija Audi sagatavojusi elektriska apvidus auto konceptu AI:Trail Quattro.
Vienīgais publicētais attēls ļauj noprast, ka tas ir visai neparasta izskata koncepts ar lieliem bezceļam piemērotiem riteņiem, augstu klīrensu un virsbūvi, kurai praktiski nav priekšējās un aizmugures pārkares, savukārt apzīmējums „Quattro” norāda, ka automobilis iegūs pilnpiedziņu ar elektromotoru pie katras ass.
Šobrīd Audi rīcībā jau ir sērijveida elektriskais krosovers e-tron (83 000 eiro) ar diviem elektromotoriem, kas attīsta 408 Zs jaudu un līdz simtam ļauj paātrināties 5,5 sekundēs. Šāda automašīna apgādāta ar 95 kWh akumulatoru, kas nodrošina gaitas rezervi līdz 400 km. Nesen tai pievienojās jauna bāzes versija e-tron 50, kas ir mazāk jaudīga (313 Zs), var nobraukt mazāku atstatumu (līdz 300 km), taču ir lētāka (Vācijā – nepilni 70 000 eiro).
Jaunākā informācija liecina, ka tiek gatavots vēl viens e-tron variants – jaudīgā modifikācija Quattro S, kas būs apgādāta ar trim elektromotoriem, kas spēs izdot pat 650 Zs jaudu, taču nolūkā saglabāt lielāku tāldarbību, inženieri to jaudu samazinās līdz 500 – 550 zs.
Vecie stagnāti atkal vaukšķ kaut ko no mucas. Visi koncepti ir neparasta izskata. Žēl tikai, ka līdz ražošanai nonāk 10 gadus novecojis dizains. Audi savu elektro auto vīziju jau pirms 10 gadiem parādīja un pirms 15 gadiem savu ideju par nākotnes sporta auto. Kas ir mainījies? Nekas. Nozaguši (jo citādi to nevar nosaukt) priekšējā bampera resti no concepta. Pārējais tas pats 10-15 gadus vecais ziepjutrauks.
Kāda jēga pieņemt dārgi apmaksājamus dizainerus, kuru darbu izsviež miskastē? Pēc pēdējo 30 gadu tehnoloģiju attīstības skatoties, šodien katram otrajam uz ceļa auto būtu jāizskatās šādi.