Kopš 2003. gada Vācijas vadošā automobiļu kluba ADAC veiktais ekotests palīdz autovadītājiem novērtēt automobiļu ekoloģiskos rādītājus.
Katram automobilim tiek piešķirts noteikts zvaigznīšu skaits, vērtējot CO2 izmešu daudzumu un citus izmešus izplūdes gāzēs, ieskaitot oglekļa monoksīdu (CO), slāpekļa oksīdu (NOX), ogļūdeņradi (HC). Visi piedziņu un degvielu veidi tiek vērtēti vienādi.
Vidējās klases premium segmentā pirmajā vietā izvirzījies Lexus ES 300h luksusa sedans – vienīgais modelis, kas šī gada ADAC ekotestā ieguva četras zvaigznītes no maksimāli iespējamajām piecām.
Raugoties konkrētāk uz CO2 emisijām, kas ir tieši proporcionālas degvielas patēriņam, Lexus ES ir sasniedzis izcilus rezultātus. Vispārējā testā, kas ietver mērījumus uz testa stenda un kontroles mērījumus uz ceļa, degvielas reālais patēriņš bija tikai 5,5 litri uz 100 km. Braucot pilsētas apstākļos, kur iespējams pilnībā izmantot Lexus pašuzlādes hibrīdpiedziņu, tas samazinājās līdz pat 4,3 l/100 km.
Jaunā Lexus ES 300h pārdošana Eiropā tika uzsākta 2019. gada sākumā. Tā pašuzlādes hibrīdpiedziņa ietver augsti efektīvu 2,5 l benzīna dzinēju, kas apvienots ar elektromotoru un kuru kopējā jauda ir 160 kW jeb 218 DIN ZS.
Braucot pilsētā, ar Lexus pašuzlādes hibrīdiem iespējams līdz 50% no kopējā braukšanas laika braukt nulles emisiju režīmā neatkarīgi no brauciena ilguma un bez jebkādas vajadzības pieslēgt automobili pie elektrības, lai uzlādētu.
ADAC ir Vācijas vadošais automobiļu klubs. Tas dibināts 1903. gadā, un šobrīd tajā ir 20 miljonu biedru, kas to padara par vislielāko šāda veida asociāciju Eiropā. Pilnīgus 2019 ekotesta rezultātus varat uzzināt šeit: https://www.adac.de/infotestrat/tests/eco-test/