Renault uzsāk publiskus transporta pakalpojumu izmēģinājumus ar autonomiem, koplietojamiem elektromobiļiem „Zoe Cab“

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 16.oktobris 2019 15:45

Laika posmā no 2019. gada 14. oktobra līdz 8. novembrim, aptuveni 100 cilvēku liela testa grupa izmēģinās transporta pakalpojumus ar diviem koplietošanas elektriskajiem „Renault ZOE Cab" prototipiem Parīzes-Saklē kompleksa teritorijā.

Laika posmā no 2019. gada14. oktobra līdz 8. novembrim visā Parīzes-Saklē izpētes kompleksa teritorijā100 cilvēku liela testa grupa izmēģinās „Renault“ transporta pakalpojumus projekta „Paris-Saclay Autonomous Lab“ ietvaros.

Šis vienas dienas pakalpojums, kurā tiks izmantoti autonomi un koplietojami „Renault ZOE Cab“ elektromobiļa prototipi, ļaus testētājiem brīvi pārvietoties pa visu Parīzes-Saklē kompleksa teritoriju, atveidojot ikdienas pārvietošanās paradumus — ceļu starp universitātes vai laboratorijas ēkām, pusdienu vietām, sporta zāli u.c.

Pakalpojums būs pieejams darba dienās, no plkst. 11:00 līdz 18:00, lai vislabāk pieskaņotos lietotāju vajadzībām.

Dažādi „Renault ZOE Cab“ prototipi plašākai pieredzei

Publiskā eksperimenta laikā Parīzes-Saklē kompleksā tiks izmantoti divi transportlīdzekļi.
- Viens „ZOE Cab“ auto ir aprīkots ar:
o Lielām, vienotām durvīm visas ZOE modeļa garumā ērtākai piekļuvei priekšējiem vai aizmugurējiem sēdekļiem;
o Atsevišķu nodalījumu salonā, lai pasažieri varētu izbaudīt autonomās mobilitātes nākotni, kurā nav nedz operatora, nedz vadītāja;
o Sēdekļiem ar individuāliem ekrāniem, skaļruņiem un USB pieslēgvietu, kas viedo privāto telpu katram pasažierim.
- Otrs „ZOE Cab“ auto ir aprīkots ar:
o Lielākām aizmugurējām durvīm labajā pusē vienkāršākai iekāpšanai. Durvis atrodas automašīnas labajā pusē drošākai un vienkāršākai iekāpšanai un izkāpšanai no auto (tikai ietves pusē);
o Uzlabotu salonu — priekšējie pasažieru sēdekļi pavērsti ar skatu uz aizmuguri, un pasažieri auto sēž ar skatu viens pret otru, atbilstoši pakalpojuma koplietošanas filozofijai.
o Atsevišķiem ekrāniem automašīnas salonā katram pasažierim.

Intuitīva mobilā lietotne, kas padara transporta rezervāciju daudz ātrāku

Lietotne viedtālruņiem, „Marcel Saclay“, tika izstrādāta speciāli „ZOE Cab“ eksperimentam. Tā ļauj lietotājiem izsaukt transportlīdzekli vai to rezervēt iepriekš.
Lietotājam jānorāda sava atrašanās vieta, galamērķis un pasažieru skaits.
Turklāt, ja nepieciešams, „ZOE Cab“ var apstāties arī brauciena laikā, lai savāktu vēl vienu pasažieri turpmākajam braucienam vai kādam tā posmam.

Atkarībā no tā, kur lietotājs atrodas kompleksa teritorijā rezervācijas laikā, lietotne norādīs tuvāko iekāpšanas vietu un paredzēto transportlīdzekļa ierašanās laiku.
Pakalpojums ir pielāgots ievērojami plašajai kompleksa teritorijai ar 12 iekāpšanas un izkāpšanas punktiem, kas tika uzstādīti visaktīvāk apmeklēto objektu tuvumā vietās, kur tie neapgrūtinās satiksmi.

Kad pasažieri ir iekāpuši automašīnā, viņi var sekot līdzi savam braucienam lietotnē un aptuvenajam ierašanās laikam izkāpšanas punktā.

Ērtības brauciena laikā pasažieru komfortam

Pasažieru ērtībai brauciena laikā, „Zoe Cab“ ir aprīkoti ar skārienjūtīgajiem ekrāniem. Atkarībā no mašīnas modeļa, šie ekrāni ir individuāli vai paredzēti vairāku pasažieru koplietošanai.
Ērtības salonā:
- Aptuvenais ierašanās laiks un tekošais brauciena laiks displejā;
- Paziņojumi par citu pasažieru iekāpšanu, gadījumā, ja tādi ir;
- Temperatūras iestatnes;
- Skārienjūtīgā ekrāna spožuma iestatnes;
- Mūzika.
o Atkarībā no „ZOE Cab“ modeļa, mūzika tiks atskaņota caur skaļruņiem auto salona priekšpusē vai caur galvas balstos iebūvētiem skaļruņiem tam pasažierim, kurš izvēlējās mūziku.

„Zoe Cab“ automašīnas sēdekļi nodrošina katru pasažieri ar savu privāto telpu. Tie ir aprīkoti skaņu profila izvēlni, pamatojoties uz auditīvās neirostimulācijas tehnoloģiju — tā ir īpaši pietuvināta cilvēka dzirdes dabīgajiem procesiem un tam, kādā leņķī tiek uztverta skaņa. Smadzenes uztver skaņu profilus trīsdimensionālā formātā un atspoguļo precīzu skanējumu. Tādējādi skaņas šķiet ļoti reālistiskas un tiek nodrošināta padziļināta pieredze.
Ir pieejami trīs skaņu profili:
- Mundrums — lai pamodinātu miegainus pasažierus.
- Mirklis atpūtas — lai palīdzētu pasažieriem atvilkt elpu.
- Atslābināšanās — lai ļautu pasažieriem atbrīvoties no uzkrātās spriedzes.

Kompleksa pārstāvju dalība eksperimentā

Neatkarīgs uzņēmums, „Eurosyn“, dalībai eksperimentā izvēlējās aptuveni 100 cilvēku.
Dalībniekiem bija jāatbilst konkrētiem kritērijiem, tostarp:
- Darbs, studijas vai/un dzīvesvieta Parīzes-Saklē kompleksā;
- Vēlme izmantot pakalpojumu vismaz astoņas reizes eksperimenta laikā, četru nedēļu garumā.
Testētāju grupai bija jāatspoguļo vispārējā kompleksa populācija, tādēļ tajā tika iekļauti universitātes studenti, pasniedzēji, pētnieki, uzņēmēji un administrācijas darbinieki.

Viedokļu aptauja pirms eksperimenta

- Letiša, 22 gadi, studente: „Transports ir būtiska problēma Parīzes-Saklē kompleksā un autonomais transports varētu kalpot kā inovatīvs tās risinājums, kuru es būtu gatava izmēģināt. Šīs automašīnas ir gan autonomas, gan elektriskas, kas tās padara vēl jo pievilcīgākas kompleksa apmeklētāju acīs savu kluso un dabai draudzīgo īpašību dēļ. Mani mazliet uztrauc doma, ka sēdīšos transportlīdzeklī, kuru nespēšu kontrolēt, taču vienlaikus priecāšos par šo jauno pieredzi. “

- Elēna, 41 gads, grāmatvedības nodaļas vadītāja: „Autonomu automobiļu izmēģinājumi ir solis nākotnes virzienā un es ar nepacietību gaidu, kad varēšu šīs tehnoloģijas izmēģināt. Es ceru, ka tās padarīs manu dzīvi vieglāku un ļaus veltīt vairāk laika sev. “

- Stefans, 44 gadi, atbildīgs par studentu ikdienas dzīvi: „Šobrīd pārvietoties kompleksa teritorijā ir sarežģīti — tam nepieciešams auto vai velosipēds. Man ir iespēja ikdienā vērot, kā „ZOE Cabs” auto pārvietojas kompleksa teritorijā, tāpēc ļoti priecāšos par iespēju izmēģināt tos arī pats. “

Izmēģinājuma perioda beigās dalībniekus lūgts dalīties ar viedokli par pakalpojumu, mobilo lietotni, transportlīdzekļa komfortu un ērtībām.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti