Viļņas centrā sācies rekordliels “Lietuvas gada auto 2020” konkurss (+ FOTO)

Foto: Publicitātes attēls

30.oktobris 2019 8:59

Cilvēki, kas pirmdienas pēcpusdienu pavadīja Viļņas centrā, bija liecinieki īpašam pasākumam – Neatkarības laukumā blakus Lietuvas Republikas Seimam un Nacionālajai Martīna Mažvīda bibliotēkai bija izvietoti vairāki desmiti visjaunāko automašīnu – dažas no tām vēl nav pat tirdzniecības salonos. Tās visas cīnās par īpašu balvu – “Lietuvas gada auto 2020”.

“Pasākumu organizējam jau divdesmit trešo reizi, taču to dalībnieki mūs pārsteidz katru gadu. Kas to būtu domājis, ka gada laikā tirgus piedzīvos tik lielas pārmaiņas – vēl pagājušajā gadā lielākā daļa bija dīzeļdzinēja automašīnu, bet šogad tādu ir pat mazāk nekā hibrīdauto. Vairs nepārsteidz pieaugošā krosoveru popularitāte, bet šogad tie ir rekordlielā daudzumā, daudz ir arī automašīnu ar benzīna dzinēju. Izvēlēties vislabāko būs ārkārtīgi grūti, komisiju un konsultantus sagaida mēnesi ilgs, grūts un ļoti interesants darbs, bet automašīnu cienītājiem konkursa laikā centīsimies parādīt pēc iespējas vairāk šī darba aizkulišu,” – saka konkursu “Lietuvas gada automašīna 2020” organizējošās asociācijas “Lietuvas žurnālistu autoklubs” prezidents Valds Vaļukevičs (Valdas Valiukevičius).

Nominācijas atjaunotas, ņemot vērā tirgus tendences

Pasākuma vissvarīgākā nominācija ir “Lietuvas gada auto 2020”, taču bez tās ir arī citas nominācijas. Pasākuma informatīvais partneris 15min pasniegs balvu nominācijā “Tautas auto 2020”, kuru ar savām balsīm noteiks portāla lasītāji. Šī paša portāla žurnālisti izvēlēsies Biznesa klases automašīnu.

Šogad pirmo reizi tiks noteiktas divas apvidus auto nominācijas – viena no tām tiks piešķirta īstajiem SUV modeļiem, ar ko bez bailēm var doties bezceļa braucienā, bet otra – nelieliem pilsētas krosoveriem. Vēl viena jauna nominācija – “Gada multimedijs”, kas tiks piešķirta par vislabāko informācijas sistēmu.

Pārējās nominācijas jau kļuvušas tradicionālas – “Par dizainu”, “Sportiskākais auto” (izvēlas un pasniedz raidījums “Pagal Jurgį”), “Gada stūre” (piešķir autosportistam, kurš visvairāk popularizējis Lietuvas vārdu ārvalstīs), “Ģimenes auto” (izvēlas un pasniedz apdrošināšanas sabiedrība BTA), “Gada inovācija” (izvēlas un pasniedz “Autoplius”), “Visdrošākais auto” (izvēlas un pasniedz “Neste”).

Komisijā – trīs jauni locekļi

Konkursā “Lietuvas gada auto” lēmumus pieņem desmit žurnālistu komisija, kuru katru gadu septembrī ievēl asociācijas “Lietuvas žurnālistu autoklubs” kopsapulces laikā.

Šogad vislabākos auto meklēs šie žurnālisti (alfabēta kārtībā): Egidijus Babelis (Egidijus Babelis) (“Keturi ratai” žurnālists), Lins Butkus (Linas Butkus) (Vz.lt Transporta rubrikas redaktors), Mats Buzelis (Matas Buzelis) (Autoplius.lt komunikācijas vadītājs), Ramūns Fetingis (Ramūnas Fetingis) (TV6 raidījuma “Autopilotas” vadītājs), Renalds Gabarts (Renaldas Gabartas) (dažādu žurnālu autors), Daiņus Leonavičs (Dainius Leonavičius) (ārštata operators un montāžists), Vitolds Miļus (Vitoldas Milius) (“Auto Bild Lietuva” redaktors), Žilvins Pekarsks (Žilvinas Pekarskas) (15min Zinātnes un Gāzes rubriku redaktors), Dina Sergijenko (Dina Sergijenko) (Delfi Auto rubrikas redaktore), Valds Vaļukevičs (Valdas Valiukevičius) (“Top Gear Lietuva” redaktors).

Jaunie komisijas locekļi: E. Babelis, M. Buzelis un Ž. Pekarsks.

Tāpat kā iepriekšējos gados arī šogad komisijai palīdz dažādu nozaru konsultantu komanda – tehnoloģiju speciālists Arnolds Lukošjus (Arnoldas Lukošius), dizainers Dominīks Budins (Dominykas Budinas), apvidus auto speciālists un Lietuvas bezceļa sacīkšu čempions Merkis Saukevičs (Merkys Saukevičius), biznesmenis un autosportists Jurģis Adomavičs (Jurgis Adomavičius).

Vairāk dalībnieku nekā pērn

Konkursā tiek prezentētas 38 automašīnas – tas ir vairāk nekā pagājušajā gadā. Taču šī gada dalībnieku saraksts izceļas ne tikai dalībnieku skaita ziņā – pirmo reizi vēsturē dīzeļdzinēja modeļi palikuši nomaļus, tādu ir tikai pieci. Visvairāk ir automašīnu ar benzīna dzinēju – 23, vēl ir 8 hibrīdauto un 2 elektromobiļi. Tā saucamie “mild hybrid” modeļi pieskaitāmi pie benzīna dzinēju modeļiem, jo tie nespēj ieskrieties, izmantojot tikai elektrisko piedziņu, tādā veidā atpaliekot no īstajiem hibrīdiem.

Konkurss “Lietuvas gada auto 2019” bija pirmais, kurā lielākas caurgājības modeļu – dažāda lieluma apvidus auto un krosoveru – bija vairāk nekā hečbeku, sedanu un citu “tradicionālo” modeļu (attiecīgi 17 un 16). Šajā konkursā atšķirība ir vēl lielāka – 22 automašīnas pieskaitāmas SUV klasei.

Izvērtējot konkursa dalībniekus, pamanāmas arī citas automašīnu tirgus tendences – piemēram, dominējošs automātisko pārnesumkārbu pārsvars. Tās ir 36 automašīnām, bet mehāniskās – tikai divām, sportiskajai “Ford Focus ST” un “Hyundai i30 Fastback N”.

Visjaudīgākā automašīna ir elektriski vadāmais “Audi e-Tron” – tā elektrodzinēju sistēma spēj attīstīt pat 408 ZS. Vislielāko griezes momentu – 700 Nm – sasniedz “Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC” ar tradicionālo dīzeļdzinēju. Šī ir arī konkursa visdārgākā automašīna, tās cena 128 695 EUR, taču Neatkarības laukumā tās vēl nebija – apvidus auto atbrauks tikai uz testēšanas nometni Druskininkos.

Konkursa laikā automašīnas aprīkotas ar “Continental” riepām, bet to bākās tiek pildīta “Neste” degviela – tā tiek maksimāli vienādoti dalībnieku apstākļi, ļaujot tos novērtēt objektīvi.

Visi “Lietuvas gada auto 2020” dalībnieki (alfabēta kārtībā): “Audi A1 Sportback”, “Audi e-Tron”, “Audi Q3”, “BMW 330i”, “Citroen C5 Aircross”, “Ford Focus ST”, “Ford Ranger Raptor”, “Honda CR-V Hybrid”, “Hyundai i30 Fastback N”, “Hyundai Kona”, “Jeep Wrangler Sahara”, “Kia Proceed GT”, “Kia XCeed”, “Lexus ES”, “Lexus RX”, “Lexus UX”, “Mazda CX-30”, “Mercedes-Benz CLA 220 Coupe”, “Mercedes-Benz GLC 300 4MATIC Coupe”, “Mercedes-Benz GLE 350d 4MATIC”, “Mercedes-Benz GLS 400d 4MATIC”, “Peugeot 208”, “Porsche Cayenne Coupe”, “Range Rover Evoque”, “Renault Clio”, “Renault Megane RS Trophy”, “Renault Zoe”, “SEAT Tarraco”, “SsangYong Korando”, “Suzuki Vitara”, “Škoda Kamiq”, “Toyota Camry”, “Toyota Corolla TS”, “Toyota RAV4”, “Toyota Supra”, “Volkswagen Passat”, “Volkswagen T-Cross”, “Volvo S60”.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2020” titulu iegūst "Škoda Kamiq" (+ VIDEO) 17

Konkursa "Latvijas Gada auto 2020" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvis "Škoda Kamiq" (109 balles), tikai par trim ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 208” (106), paziņots piektdienas vakarā, 6. decembrī, notikušajā konkursa svinīgajā noslēguma ceremonijā Vecrīgas viesnīcā "Avalon Hotel & Conferences". Lasīt vairāk

 

Mercedes atklāj krosovera GLA jaunās paaudzes izskatu (+ FOTO)

Mercedes-Benz publicējis krosovera GLA dizaina skices ļaujot noprast, ko var gaidīt 11.decembrī, kad tiks sarīkota oficiālā prezentācija. Plašākai publikai gan jaunais modelis tiks parādīts vien pavasarī, Ženēvas 2020.gada autoizstādē. Lasīt vairāk

 

Audi, Škoda, BMW, Rolls-Royce, bet tagad Volkswagen – Jozefs Kabans atkal maina pierakstu 7

Volkswagen automobiļu dizaina virzienu turpmāk noteiks pazīstamais slovāku dizaineris Jozefs Kabans, kura pēdējā darba vieta bija Rolls-Royce. Lasīt vairāk

 

Japānā par Gada auto kļūst Toyota RAV4 4

Japānā noskaidrots konkursa JCOTY uzvarētājs. Tas ir krosovers Toyota RAV4, kas atnesis pirmo uzvaru varenajai autobūves kompānijai pēdējo 10 gadu laikā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti