Rīgas Motormuzeja eksponāts debitē izstādē “Concept Car. Beauté Pure” Francijā (+ FOTO)

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 29.novembris 2019 10:41

No 2019. gada 29. novembra līdz 2020. gada 23. martam Kompjēņas (Compiègne) pilī, Francijā būs skatāms kāds īpašs Rīgas Motormuzeja eksponāts – 1950. gadā Rīgā konstruētais automobilis REAF-50.

Auto, kas sākotnēji bija iecerēts kā padomju tautas transportlīdzeklis, Maskavā atzinību neguva. Bet pēc 70 gadiem tas greznajās pils zālēs gozējas starp 20 citiem vēsturiskiem konceptautomobļiem.  

REAF-50 galvenais konstruktors bija izgudrotājs Vsevolods Bahčivandži, kas Rīgā ierodas 1947. gadā ar Staļina parakstītu dokumentu, lai uzsāktu paša konstruētā automobiļa ražošanu. Tas bija par pamatu tam, lai Latvijas PSR valdība pieņemtu lēmumu par Rīgas Eksperimentālās fabrikas (REF, vēlāk REAF) dibināšanu.

1949. gada vasarā REF saņēma rīkojumu – līdz Oktobra revolūcijas gadadienai izgatavot divus eksperimentālos automobiļus. Šim mērķim Maskava piešķīra finansējumu 600 tūkstošus rubļu apmērā. Prototipam bija jābūt gatavam četru mēnešu laikā. Izmantojot GAZ MM motora detaļas, konstruktori izgatavoja divcilindru motoru un uzkonstruēja hidrotransmisiju ar automātisko sajūgu. Kopumā tika uzbūvēti trīs automobiļi – kabriolets, kā arī divdurvju un četrdurvju sedans.

1950. gada rudenī Bahčivandži ar diviem REAF-50 automobiļiem – kabrioletu un sedanu ierodas Maskavā, lai veiktu izmēģinājumus. Maskavā šo automobiļu ideja netika atzīta kaprīzās automātiskās transmisijas un citu konstruktīvu nepilnību dēļ. Rīgā atgriežas tikai viens no diviem automobiļiem. Rezultātā bija iztērēts miljons rubļu, bet pats automobilis nolemts aizmirstībai.

Tagad REAF-50 kā Austrumeiropas konceptautomobiļa paraugs apskatāms izstādē “Concept Car. Beauté Pure”. Izstādes galvenā ideja ir parādīt konceptautomobili kā mākslas darbu. Izstādē bez automobiļiem skatāmas arī fotogrāfijas, dokumenti, rasējumi un modeļi, kas skatītājam palīdzēs atklāt šo smalko radniecību starp mākslas priekšmetu un automobili.

Konceptauto parasti tiek izgatavoti vienā eksemplārā ar mērķi vai nu pētīt tā aerodinamiskās īpašības, vai arī reklāmas nolūkiem. Bieži vien to mūžs ir īslaicīgs – pēc prezentācijām tie iet zūdībā. Tomēr daži no šiem modeļiem ir saglabājušies līdz mūsdienām. Tā tas noticis arī ar REAF-50, kurš ikdienā ir skatāms Rīgas Motormuzeja pastāvīgajā ekspozīcijā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirti 700 000 eiro 17

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirs 700 000 eiro, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Indiāņi nepiekāpjas; Stellantis varētu atteikties no nosaukuma Cherokee 8

Jaundibinātais autobūves koncerns Stellantis ar tajā ietilpstošo marku Jeep nonācis negaidīta izaicinājuma priekšā - čiroki cilts indiāņi ir neapmierināta ar sava vārda izmantošanu civilizācijas labumiem. Lasīt vairāk

 

Elektrisko automašīnu uzticamība: īpašnieku aptauja parāda, ka bažām nav pamata 22

Uzticamība ir viens no svarīgākajiem kritērijiem, izvēloties jaunu auto. Strauji augot elektrisko automašīnu popularitātei, pilnīgi dabiski rodas jautājums – cik uzticami ir elektromobiļi? Lasīt vairāk

 

Plaisas pirms 3 mēnešiem atjaunotā veloceļā (+ FOTO) 21

Pirms mazāk nekā trīs mēnešiem Babītes pašvaldība ziņoja, ka decembrī pabeigti veloceļa "Rīga-Jūrmala" posma atjaunošana. Tomēr veloceļa lietotāju prieks bijis īss - pēc ziemas veloceļš jau ir saplaisājis. Meklējam iemeslus - kāpēc? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti