2019.gadā Vācijā pārdoti 57 500 elektromobiļi; līdz nospraustajam mērķim vēl tāls ceļš

 

Opel Corsa E Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 7.janvāris 2020 6:33

Pērn Eiropas lielākajā auto tirgū Vācijā pārdoti 57 500 jauni elektromobili. Tas nav slikts rezultāts, taču līdz nospraustajam mērķim – 2030.gadā 10 miljoni elektromobiļu – vēl tāls ceļš ejams.

2019.gadā Vācijā pārdoti 57 500 elektromobiļi, kas ir trīs reizes vairāk nekā 2015.gadā, taču, lai sasniegtu 2030.gadam nolikto mērķi – 10 miljoni elektromobiļu un 500 000 elektriskās piedziņas komerctransporta vienību,  gan uzņēmējiem, gan infrastruktūras veidotājiem nāksies uzņemt apgriezienus.

Saskaņā ar Federālā statistikas biroja datiem Vācijā uz katriem 100 000 iedzīvotāju ir 25 elektromobiļu uzlādes stacijas, kamēr Norvēģijā un Nīderlandē - 180.

Arī piedāvājums pircējam vēl nav pietiekams, turklāt nepārliecina ar cenu. 2020.gadā gan tas mainīsies un tirgū ienāks spēlētāji, kas ienesīs dažādību.

Piemēram, divi jaunpienācēji no Ķīnas – Aiways un Byton. Pirmais ar savu elektrisko krosoveru U5 jau izgājis homologācijas procesu Vācijā, taču EuroNCAP testos ieguvis ne tik pārliecinošās trīs zvaigznes (no piecām). U5 ir Volkswagen Tiguan formāta SUV, kas sola 500 km tāldarbību un pieeju tikai līzinga veidā par 400 eiro mēnesī. Byton ir jaunuzņēmums, kas savu pirmo modeli Eiropas tirgum piedāvās no 2021.gada.

Tesla ir jau pārbaudīta vērtība. 2019.gada beigās amerikāņi vienojās par zemes gabala iegādi 4 miljardus vērtās Vācijas Gigafactory projektam un no 2021.gada plāno tur ražot krosoveru Model Y (560 km; 56 000 eiro).  

Cenu ziņā pievilcīgāks piedāvājums būs Volkswagen, kura pirmais plašām masām paredzētais modelis ID 3 First Edition izpildījumā jau izpārdots (40 000 eiro), kamēr sērijveida modelis (2020.gada jūnijs) būs pieejams jau par 30 000 eiro.

Vēl pievilcīgāka cena būs Volkswagen pilsētas mazauto Up un to tehniskajiem dvīņiem Seat Mii un Škoda Citigo iV (260 km; aptuveni 20 000 eiro). Spānijas Seat padomājis arī par atsevišķu modeli, kas izstrādāts pašu spēkiem. Tā nosaukumus – El Born.

Opel no 2020.gada pavasara piedāvās elektrisko Corsa E (136 Zs), kas Vācijas tirgū maksās 29 900 eiro – nedaudz vairāk par koncerna brāli Peugeot E-208 (30 450 eiro), bet gada gaitā tiks laisti klajā vēl divi elektriskās piedziņas modeļi – ģimenes auto Zafira Life un komerctransports Vivaro.

Tesla Model Y

Škoda Citigo iV

Volkswagen ID 3

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Kā uzstādot saules paneļus man meistari sačakarēja griestus? (+ VIDEO) 37

Video redzamā mājiņai ir standarta moduļu māja bez siltinājuma un tā tiek izmantota tikai vasarā. Lasīt vairāk

 

Vidzemē applūst ceļi (+ VIDEO) 1

Strauju sniega kušanu un ūdens līmeņa celšanos Vidzemes upēs veicinājusi pēdējo dienu siltā gaisa temperatūra kopā ar lietu. Īpaši sarežģīta situācija izveidojusies Cēsu novadā, kur applūduši vairāki ceļa posmi. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā pārrunāti risinājumi dzērājšoferu uzvedības labošanai 6

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) domnīcā ceturtdien, 23.martā, pārrunāti risinājumi dzērājšoferu uzvedības labošanai, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Krievi nosauc galvenos Ķīnas automobiļu mīnusus un plusus 13

Krieviju milzu tempos piepilda jaunas automarkas no Ķīnas. Liekas, varētu tikai priecāties, jo nebūs vairs jāpārvietojas ar nedraudzīgo rietumu valstu autobūves produktiem, taču izrādās, ne viss ir tik rožaini. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti