Pārdotākais SUV pasaulē šī gada februāra beigās sasniedza 10 miljonu pārdošanas robežu. Šobrīd tiek ražota jau piektā kopš 1994. gada izlaistā modeļa paaudze.
Kad pirmās paaudzes RAV4 1994. gadā tika izrādīts Ženēvas autoizstādē, maz kas paredzēja šī izteiksmīgā koncepta ietekmi automobiļa tirgū. Tas kļuva par pilnīgi jauna tipa automobiļu pamatlicēju, izmantoja jaunākās tehnoloģijas un radīja pilnīgi jaunu tirgu kompaktam, manevrētspējīgam un universālam, mūsdienu dzīvei atbilstošam SUV.
Jau kopš pirmā gada tas bija globāls modelis. Pārdošana sākās Japānā 1994. gada maijā, bet jūnijā modelis tika jau piedāvāts Eiropas, Āfrikas, Austrālijas un Dienvidamerikas tirgū. Ziemeļamerikā tas debitēja 1996. gada janvārī.
Baltijā RAV4 sāka pārdot 1995. gada jūlijā. Kopš tā brīža ir pārdoti 22 200 automobiļu, no, kuriem nedaudz vairāk kā 7000 ir pārdoti Latvijā. Kopš 2014. gada RAV4 ir numur viens šajā auto segmentā, izbaudot stabilu popularitāti jau sešus gadus pēc kārtas.
RAV4 šodien
2016. gadā Toyota prezentēja jaunā RAV4 hibrīda versiju – tas bija modelis ar labākajām ceturtās paaudzes SUV īpašībām un hibrīdsistēmas priekšrocībām. Eiropā savā segmentā tas bija pirmais hibrīda automobilis, tādējādi pilnībā nostiprinot RAV4 kā ekonomiska un ekoloģiska līdera tēlu.
Piektās paaudzes RAV4 Eiropā tika prezentēts 2019. gadā – tas bija pirmais SUV, būvēts uz jaunās Toyota GA-K moduļtipa platformas. Tas izceļas ar zemu smaguma centru un lielāku virsbūves stingrību, kas, savukārt, nosaka lieliskas vadīšanas īpašības, braukšanas komfortu, plašu salona telpu un klasē labāko ietilpību. Jaunā platforma ļāva vaļu dizaineriem – viņiem tika dota brīvība, lai radītu acis piesaistošu eksterjeru ar zemākām jumta un motora pārsega līnijām.
Hibrīdsistēmā apvienots 2,5 l benzīna Dynamic Force dzinējs un elektromotors, kuru kopējā jauda ir 218 ZS (versijā ar priekšējo piedziņu) vai 222 ZS (versijā ar pilnpiedziņu). Šī sistēma nodrošina vēl vienmērīgāku pārslēgšanos starp benzīna un elektromotoru, ātru reakciju uz autovadītāja vēlmēm un klasē augstāko efektivitāti. Hibrīdsistēma ir iemantojusi patiesu atzinību – 50% no visiem pārdotajiem RAV4 Latvijā ir tā hibrīda versijas.
Ņemot vērā visus RAV4 Hybrid izmēģinājuma braucienus, vairāk nekā 50% tika nobraukts elektromobiļa režīmā (EV) (pilsētas un piepilsētas braukšanas apstākļos, pamatojoties uz 2200 izmēģinājuma braucienu datiem, kas tika sakrāti un apkopoti Driveco sistemā.).
Inteliģentā RAV4 pilnpiedziņas sistēma (AWD-i) tika pilnveidota, lai nodrošinātu „braukšanu pa jebkādu ceļu” un drošu braukšanu pa slideniem ceļiem, kā arī sniegtu priekšrocības sarežģītos braukšanas apstākļos.
Jauna nodaļa – RAV4 Plug-in Hybrid
RAV4 jau ir hibrīda piedziņas pionieris SUV segmentā, bet 2020. gada otrajā pusē Toyota plāno šīs tehnoloģijas priekšrocības vēl paplašinās, ieviešot no tīkla uzlādējamu hibrīdu RAV4 Plug-in Hybrid. Tas būs jaunais flagmanis šajā hibrīdu klasē, kas piedāvās ne tikai veiktspēju un jaudu, bet arī mazāko emisiju daudzumu un labāko degvielas ekonomiju šajā auto segmentā.
Plug-in sistēma izmantos RAV4 Hybrid uzstādīto 2,5 l Hybrid Dynamic Force benzīna dzinēju, taču tas būs pilnveidots, lai sasniegtu lielāku efektivitāti. Kopējā sistēmas jauda būs 306 ZS (225 kW) – tas ļaus šim SUV paātrināties līdz 100 km/h aptuveni 6 sekundēs (tie vēl ir nehomologētie dati).
RAV4 Plug-in Hybrid tāpat būs lielāks tikai ar elektrību nobraucamais attālums, vidē neizdalot ne grama emisijas un neizmantojot degvielu. Autovadītājs braukšanas laikā varēs pārslēgt hibrīda režīmu uz pilnīgi elektrisko, ar to pārvarot vairāk kilometru nekā jebkura cita ražotāja uzlādējamais hibrīda SUV auto. Tas ir ievērojami vairāk nekā 50 km – vidējais eiropieša ikdienā ar automobili nobrauktais attālums. Braucot tikai ar elektrību, uzlādējamais hibrīda RAV4 varēs sasniegt ātrumu 135 km/h.