Dacia piedāvā vairākus modeļus, kas darbināmi ar benzīnu un LPG 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Dacia | 16.jūnijs 2020 10:58

Dacia piedāvā automašīnas, kas darbināmas ar benzīnu un sašķidrināto naftas gāzi. Pašlaik šāds risinājums pieejams populārākajos Dacia modeļus kā Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan un Logan MCV modeļos.

Dacia piedāvā uzticamu LPG automašīnu klāstu par ļoti konkurētspējīgām cenām. Auto LPG versijas ir pieejamas par papildu piemaksu 230 EUR, salīdzinot ar automašīnu, kas aprīkota ar 1.0 TCe 100 dzinēju. LPG (sašķidrināta naftas gāze) cena ir ievērojami zemāka – pat uz pusi – salīdzinājumā ar benzīna vai dīzeļdegvielas cenu. Lai arī vidējais LPG dzinēja degvielas patēriņš ir nedaudz augstāks, degvielas izmaksas uz kilometru ir līdz 30% zemākas attiecībā uz benzīna dzinējiem un 8% – dīzeļdzinējiem.

TCe 100 LPG

Jaunais TCe 100 LPG trīs cilindru turbodzinējs ir pieejams Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan un Logan MCV modeļos Jaunais dzinējs nodrošina augstāku veiktspēju ar maksimālo griezes momentu 170 Nm no 2000 apgr./min. Tas ir universāls un vienlaikus ļauj samazināt degvielas patēriņu un CO2 izmešus. LPG dzinējs izdala par apmērām 11% mazāk CO2 nekā līdzīgu parametru benzīna dzinēji. Šī tehnoloģija ir izdevīga un ekonomiska.

Mobilitāte bez ierobežojumiem

Automobilis var darboties gan ar degvielu, gan ar sašķidrināto naftas gāzi. Tam ir divas atsevišķas tvertnes - viena degvielai, otra - gāzei. Automašīnas darbības diapazons ar divām pilnīgi uzpildītām tvertnēm kopā pārsniedz 1000 km.

Pārbaudīta un droša, kā arī gadiem pilnveidota tehnoloģija

LPG sistēma Dacia automašīnās tiek uzstādīta jau pašā ražotnē. Klientam tas nozīmē vienkāršu pasūtīšanas procedūru, kas nepagarina automašīnas gaidīšanas laiku, garantiju automašīnai un LPG sistēmai, kā arī iespēju remontēt un apkalpot automašīnu vienā tīklā, kas labi pārzina šo tehnoloģiju. Automašīnas dzinējs jau no paša sākuma tika projektēts tādējādi, lai to varētu pielāgot LPG vajadzībām. Papildu LPG tvertne ir izgatavota no īpaši izturīgas tērauda loksnes. Tā ir uzstādīta rezerves riteņa vietā, tādējādi nav nepieciešams modificēt gāzes tvertni. Sistēmas papildu drošību  nodrošina noslēdzošais vārsts, sistēma, kas ierobežo tvertnes uzpildi līdz 80%, plūsmas ierobežotājs, elektrisks vārsts un drošības vārsts.

Eiropas Savienībā ir nepilni 15 miljoni ar LPG darbināmu automašīnu, savukārt pasaulē to ir vairāk nekā 26 miljoni.

Dacia piedāvā automašīnas ar LPG sistēmu jau kopš 2010. gada. Šīs tehnoloģijas uzticamības pierādījums ir trīs gadu garantija (vai līdz 100 000 km, atkarībā no tā, kurš nosacījums iestājas pirmais), t.i., tāda pati kā citām automašīnām Dacia klāstā.

Vienkārša tehnoloģija

No vadītāja viedokļa sistēmas darbība ir ļoti vienkārša. Pārslēgšana no benzīna uz LPG vai otrādi var notikt divos veidos: manuāli - jebkurā laikā, izmantojot slēdzi, kas atrodas kabīnē (izvēlētais režīms tiks saglabāts arī nākamreiz, kad tiks iedarbināts motors), vai automātiski - kad LPG tvertne ir tukša. Speciālais LPG līmeņa indikators ļauj kontrolēt gāzes līmeni tvertnē. Tvertnes uzpilde ir ātra un vienkārša – tas aizņem tikai divas minūtes.

Vēl viena rūpnīcā uzstādītās sistēmas priekšrocība ir tāda, ka bagāžas nodalījuma ietilpība ir tāda pati kā automašīnai ar benzīna dzinēju. LPG tvertne tiek uzstādīta rezerves riteņa vietā.

Visbiežāk izvēlētais auto Baltijas valstīs

2019. gadā zīmols Dacia Baltijas valstīs tika iekļauts pārdotāko zīmolu TOP10 sarakstā, turklāt Duster modelis joprojām ir viens no populārākajiem modeļiem savā segmentā. Savukārt Dacia Sandero, pēc pārdošanas apjomiem reģionā, ierindojās B segmenta TOP3 sarakstā.

Populārākais zīmolu modelis 2019. gadā Baltijas tirgū bija Dacia Duster. Pašlaik gandrīz puse Duster klientu izvēlas trešo aprīkojuma līmeni – Comfort. Starp Sandero, Logan un Logan MCV modeļiem populārākā versija ir Laureate – kas veido 47% no Logan MCV un 44% no Logan pārdošanas apjomiem. Sandero pircēji visbiežāk izvēlas Stepway versijas un ierobežotās sērijas, kas atgādina apvidus auto. Līdz šim 2020. gadā šādas automašīnas veidoja 80% no pārdošanas apjoma. Pašlaik visi minētie modeļi ir pieejami arī ar dubultās degvielas dzinēju (benzīns/LPG).

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
cerams 16.jūnijs 2020 11:36
3 0 Atbildēt

ka ir veikti uzlabojumi un vairs nav spēkā PRINS datubāzē norādītā info, ka Dacia 2006+ 1.4 un 1.6 8V dzinēju (tie gan minēti ar Logan, tagad varētu būt jauni dzinēji) mīkstās vārstu sēžas izdeg, darbinot to ar LPG.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Toyota Yaris sasniedz 10 miljonu robežu

30.martā Valensjēnas (Francija) rūpnīcā no konveijera noripoja desmit miljonais Yaris eksemplārs, kļūstot par piekto Toyota modeli, kam izdevies sasniegt tik nozīmīgu robežu. Lasīt vairāk

 

Turku elektromobilim TOGG T10X jau vairāk kā 177 000 pasūtījumu (+ FOTO) 6

Turcijas elektriskās piedziņas krosoveram TOGG T10X izrādījusies negaidīti liela piekrišana, kas pārsniedz ražotāja šī gada iespējas. Lasīt vairāk

 

3. aprīlī slēgs vietējā ceļa Ķekava–Plakanciems posmu, kas šķērso Ķekavas apvedceļu

Atgādinām, ka Ķekavas apvedceļa būvdarbu ietvaros pirmdien, 3. aprīlī, satiksmei slēgs vietējā autoceļa Ķekava–Plakanciems (V6) posmu, kas šķērso topošā Ķekavas apvedceļa trasi. Lasīt vairāk

 

Vangažos sāk būvēt prettrokšņu sienu

Vangažos, Vidzemes šosejas (A2) kreisajā pusē (31,15.–32,25. km), sāk būvēt prettrokšņu sienu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti