Audi modeļu klāstu papildina elektriskie Audi e tron S un Audi e tron S Sportback (+ FOTO) 3

Audi | 1.jūlijs 2020 13:53

Audi turpina uzsākto elektrisko automobiļu ofensīvu, piedāvājot jaunos Audi e tron S un Audi e tron S Sportback. Abi S modeļi ar pilnībā elektrisko piedziņu izmanto trīs elektromotorus un divi no tiem ir uz aizmugurējās ass.

To inteliģentā piedziņas kontrole un jo sevišķi – dinamiskā vadība – paceļ automobiļa drošību pilnīgi jaunā līmenī. Turklāt papildu elektriskajai visu riteņu piedziņai ir arī pilnībā pielāgojama elektriskā griezes momenta sadale aizmugurējai asij.

Vadāmība 2.0: braukšanas pieredze

Jaunie Audi e‑tron S un Audi e‑tron S Sportback piedāvā jaunu dinamikas dimensiju. S pārnesumā tie nodrošina pilnu veiktspēju, uz astoņām sekundēm sasniedzot 370 kW jaudu un 973 Nm griezes momentu. Abi automobiļi no 0 līdz 100 km/h ieskrienas 4,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums sasniedz 210 km/h.

Jaunajiem S modeļiem ir divi elektromotori uz aizmugurējās ass un viens uz priekšējās, tādējādi padarot tos par pasaulē pirmajiem sērijveidā ražotajiem elektriskajiem automobiļiem ar trīs elektromotoriem. To piedziņas izkārtojums balstīts uz modulārās konstrukcijas principa – krietni jaudīgāks pielāgota dizaina elektromotors, kas darbina aizmugurējo asi e-tron modelī, tagad uzstādīts uz priekšējās ass. Priekšējais elektromotors no e-tron 55 darbojas kopā ar strukturāli identisku motoru un ar individualizētām modifikācijām aizmugurē. Augstsprieguma akumulatoram enerģijas ietilpība veido 95 kWh, no kuras izmantojams 91% (86 kWh). Ar vienu akumulatora uzlādi Audi e‑tron S un Audi e‑tron S Sportback WLTP ciklā spēj nobraukt attiecīgi līdz pat aptuveni 360 un 365 kilometriem.

quattro pārvērtības: elektriska griezes momenta sadale

Lai uzlabotu efektivitāti, ikdienišķā braukšanas režīmā darbojas tikai aizmugurējie Audi e‑tron S un Audi e‑tron S Sportback elektromotori. Priekšējais elektromotors pieslēdzas, kad vadītājam nepieciešama lielāka jauda, kā arī tas automātiski pieslēdzas brīdī, kad samazinās saķere. Elektriskā visu riteņu piedziņa tagad ir uzlabota ar elektrisko griezes momenta sadali. Katrs no aizmugurējiem elektromotoriem nosūta jaudu tieši uz attiecīgajiem riteņiem, izmantojot viena ātruma pārnesumu – vairs netiek izmantots mehānisks diferenciālis. Šie tehniskie regulējumi pēc nepieciešamības pielāgojas vien milisekunžu laikā, un tie spēj pārvaldīt ļoti augstas piedziņas jaudu.

Elektrisko S modeļu balstiekārta

Balstiekārtai tagad ir īpaši S pielāgojumi. Audi Drive Select sistēma piedāvā septiņus braukšanas profilus. Piemēram, tā nodrošina adaptīvo sporta pneimatisko balstiekārtu – pneimatiskā balstiekārta ar regulējamu amortizāciju spēj izmainīt virsbūves augstumu pat par 76 milimetriem atkarībā no braukšanas situācijas un uzstādījumiem.

Elektriskie S modeļi standarta aprīkojumā ir ar 20 collu diskiem un riepām, kuru platums ir 285 milimetri. Pēc pieprasījuma pieejami 21 collu diski un vēlāk tiks piedāvāti pat vēl sportiskāki – 22 collu diski. Bremžu diskiem uzstādīti fiksēti suporti ar sešiem virzuļiem katram no tiem.

Inovatīvi risinājumi: aerodinamika

Pateicoties papildu aprīkojumā pieejamajiem virtuālajiem ārējiem spoguļiem, Audi e‑tron S modeļi sasniedz ļoti zemu pretestības koeficientu. Tāpat arī vēja plūsmai optimizēti riteņu arku paplatinājumi sniedz ievērojamu ieguldījumu, lai atrisinātu “konfliktu” starp pirmšķirīgu aerodinamiku un sportisku izskatu. Šo inovatīvo tehnoloģiju izstrādājis un patentējis Audi. Tādējādi tiek panākts, ka Audi e‑tron S Sportback pretestības koeficients ir vien 0,26, neskatoties uz riteņu arku paplatinājumu, bet Audi e‑tron S pretestības koeficients ir 0,28.

Otrs nozīmīgs aerodinamikas koncepta elements ir kontrolējamās aukstā gaisa atveres ar kanāliem priekšējo bremžu dzesēšanai. Tās saglabājas aizvērtas, cik bieži vien iespējams, lai gaisa plūsma pār pārsegu spētu virzīties gandrīz bez turbulences. Lai nodrošinātu efektīvu automašīnas akumulatoru dzesēšanu un sildīšanu, e-tron arī standarta aprīkojumā ir dzesēšanas šķidruma cirkulācijas sūknis, kas izvada lieko siltumenerģiju no elektromotoriem un akumulatoriem, tādā veidā palielinot iespējamo nobraukšanas distanci pat par 10%.

Izsmalcinātais rekuperācijas koncepts arī veicina automobiļu efektivitāti. Bremzējot, elektromotori vairumā ikdienas situāciju spēj paši samazināt ātrumu. Hidrauliskās riteņu bremzes pieslēdzas vien straujākas bremzēšanas gadījumos. Taču elektromotori paliek aktīvi un spēj atgūt līdz pat 270 kWh jaudas, kad tiek bremzēts no 100 km/h liela ātruma.

Piecus centimetrus platāks: eksterjera dizains

Audi e‑tron S un Audi e‑tron S Sportback savu elektrisko jaudu atklāj jau pēc pirmā acu uzmetiena. To priekšējiem un aizmugurējiem bamperiem ir izteiktas kontūras, un gaisa atveres ir jo sevišķi lielas un izteiksmīgas. Difuzora ieliktnis aizmugurē ir gandrīz visa automobiļa platumā. Fakts, ka riteņu arkas abās pusēs ir par 23 milimetriem platākas, padara automobiļu izskatu jaudīgāku.

Pilnībā digitālas: vadības, informācijas un izklaides, un asistentu sistēmas

Tāpat kā visi lielizmēra klases Audi modeļi, arī Audi e‑tron S un Audi e‑tron S Sportback aprīkoti ar digitālu MMI skārienjutīgo vadības sistēmu ar diviem lieliem centrālajiem displejiem un Audi virtuālo vadītāja informācijas sistēmu. Audi Connect tiešsaistes pakalpojumi papildina navigācijas sistēmu, jo sevišķi paplašināto e-tron maršrutu plānotāju. Tas aprēķina ātrāko maršrutu, tostarp optimālās uzlādes pieturvietas, ņemot vērā satiksmi, vadītāja braukšanas profilu un uzlādes ilgumu.

Abi elektriskie S modeļi Eiropas tirgū nonāks 2020. gada rudenī. Vācijā Audi e‑tron S pamata cena sāksies no 93 800 eiro, bet Audi e‑tron S Sportback  – no 96 050 eiro.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 1.jūlijs 2020 14:11
4 5 Atbildēt

Nevajag kritizēt. Man liekas, ka vācieši speciāli taisa sūdus, lai klienti tādu nopērkot, saprot, ka elektro auto sūds, un tad pērk kārtējo dīzeli.

Dodž 1.jūlijs 2020 19:04
4 0 Atbildēt

Ja, bet ne uz ilgu laiku, jo divi lielākie sūdu ražotāji apvienojās baču izstrādē -fords un vw

qwerty 2.jūlijs 2020 12:12
3 0 Atbildēt

Ja experc neierirsīs par vāciešiem, viņam diena būs sabojāta

Nabaga cilvēks. Ne katru dienu šeit ir raksts par vāciešiem. Ko darīt dienās, ja raksta nav?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford parāda kompaktu krosoveru ar 200 Zs jaudu (+ FOTO) 4

Ford iepazīstinājis ar kompaktā krosovera Puma 200 Zs jaudīgo modifikāciju ST. Lasīt vairāk

 

Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 33

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits. Lasīt vairāk

 

Aizvadīta akcija “ROADPOL Drošības dienas”! 1

No 16. septembra nedēļas garumā Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 

"Meistara padoms": kā pagarināt bremžu darba mūžu ? (+VIDEO) 2

TV Auto ziņu "Meistara padoma" lappusītē sadarbībā ar Bosch Car Service šoreiz apskatīsim biežākās kļūdas, ar kurām saīsinām bremžu darba mūžu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti