Porsche ir pierādījis jaunās Panamera jaudas potenciālu jau pirms automobiļa pasaules pirmizrādes: mazliet nomaskētā sērijveida automobilī Larss Kerns (32) nobrauca leģendārās Nirburgringas Nordšleifes trases pilna apļa 20,832 kilometrus precīzi 7:29,81 minūtē. Nürburgring GmbH oficiālajā vērtējumā šis notāra apliecinātais laiks tagad ir jauns rekords reprezentācijas automobiļu kategorijā.
Šajā aplī, kas ir atzīts par visgrūtāko sacīkšu trasi pasaulē, visu laiku bija jūtami jaunās Panamera šasijas un spēka pārvada uzlabojumi," stāsta L. Kerns. „It sevišķi Hacenbahas, kā arī Bergverkas un Keselhenas posmā elektromehāniskās sasveres stabilizācijas sistēmas jaunā struktūra paliek nemainīgi efektīva un nodrošina pārsteidzošu Panamera stabilitāti, neraugoties uz trases nelīdzeno virsmu. Pie Švedenkreicas automobilis izmantoja uzlabotās sāniskās dinamikas un jauno „Michelin" sporta riepu palielinātās saķeres priekšrocības. Tur es sasniedzu tādus ātrumus pagriezienos, kam nebūtu ticējis, ka tas ir iespējams ar Panamera."
Vēl lielāki komforta un sportiskuma uzlabojumi
„Panamera vienmēr ir bijusi vienlaikus gan tāliem braucieniem paredzēts ekskluzīvs sedans, gan īsts sporta automobilis. Jaunajā modelī mēs to esam uzlabojuši pat vēl vairāk," norāda par Panamera ražošanu atbildīgais viceprezidents Tomass Frīmuts. „Līdztekus palielinātai motora jaudai ir veikti uzlabojumi pagriezienu izbraukšanas stabilitātes, virsbūves vadāmības un stūrēšanas precizitātes jomā. Šie uzlabojumi palielina gan ikdienas komfortu, gan veiktspēju. Apļa rekords to iespaidīgi apliecina."
Āra temperatūra bija 22 grādi pēc Celsija skalas un trases temperatūra bija 34 grādi pēc Celsija skalas, kad Larss Kerns 2020. gada 24. jūlijā pulksten 13.49 sāka apli un šķērsoja finiša līniju 7:29,81 minūti vēlāk. Lai aizsargātu autovadītāju, rekordistei Panamera bija uzstādīts sacīkšu sēdeklis un drošības karkass. Turklāt notārs apstiprināja joprojām nomaskētā četrdurvju sedana, kas augusta beigās svinēs pasaules pirmizrādi, sērijveida statusu. „Michelin" sporta riepas „Pilot Sport Cup 2", kas ir izstrādātas speciāli jaunajai Panamera un tika izmantotas rekorda aplī, pēc automobiļa laišanas tirgū būs pieejamas papildaprīkojumā.
Aptuveni 13 sekundes ātrāks par iepriekšējo modeli
Apļa rekords uzsver Panamera otrās paaudzes vispusīgos uzlabojumus. 2016. gadā Larss Kerns Eifeles apvidū jau veica apli 7:38,46 minūtēs, braucot ar Panamera Turbo ar 550 ZS jaudu. Šis laiks tika sasniegts tolaik parastajā 20,6 kilometru rekordu mēģinājumu distancē, tas ir, bez aptuveni 200 metrus gara trases posma pie tribīnēm numur 13 (T13). Saskaņā ar Nürburgring GmbH jaunajiem statūtiem tagad apļa laiks tika mērīts visā Nordšleifes 20,832 km distancē. Salīdzinājumam: Larss Kerns un jaunā Panamera pabrauca garām 20,6 km atzīmei jau pēc 7:25,04 minūtēm. Tādējādi rekordu sasniegušais automobiļa un braucēja duets bija aptuveni 13 sekundes ātrāks nekā pirms četriem gadiem.
Degvielas patēriņa un CO2 izplūdes vērtība ir aprēķināta saskaņā ar jauno Pasaules vienoto vieglo automobiļu testēšanas procedūru (WLTP). No tā izrietošās NEDC vērtības pagaidām ir jāturpina norādīt. Šīs vērtības nevar salīdzināt ar vērtībām, kas ir aprēķinātas, pamatojoties uz iepriekš izmantoto NEDC testu.
Sīkāka informācija par jaunu vieglo automobiļu oficiālo degvielas patēriņu un oficiālo, specifisko CO2 izplūdi ir sniegta publikācijā „Jauno vieglo automobiļu degvielas patēriņa, CO2 izplūdes un enerģijas patēriņa rokasgrāmata", kas par brīvu ir pieejama visās tirdzniecības vietās un no Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT).
Panamera Turbo (2020. gada modelis): kombinētais degvielas patēriņš 10,4 l/100 km; kombinētā CO2 izplūde 238 g/km.
Vai tiešām ērti ar šo braukt garus gabalus, teiksim 7h?