Jauns Panamera hibrīdmodelis un savā klasē labākā veiktspēja (+ FOTO)

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 27.augusts 2020 10:39

Vienreizīga kontrastu simbioze: jaunā Porsche Panamera tagad aptver vēl plašāku spektru. Tā apvieno sporta automobiļa raksturlielumus ar ekskluzīva sedana komfortu. Ar Panamera Turbo S 463 kW (630 ZS) jaudu sporta automobiļu ražotājs sekmīgi pamato automobiļa kandidatūru uz labāko sniegumu savā klasē.

Jaunais izcilākais modelis ievērojami pārspēj iepriekšējās Panamera Turbo veiktspējas rādītājus. Turklāt Porsche turpina īstenot E-Performance stratēģiju. Jauns papildinājums no elektrotīkla uzlādējamu hibrīdautomobiļu klāstā ir Panamera 4S E-Hybrid, kas ar pilnīgi jaunu piedziņas sistēmu nodrošina 412 kW (560 ZS) sistēmas jaudu. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem hibrīdmodeļiem tikai ar elektroenerģiju nobraucamais attālums ir palielināts par 30 procentiem. Ar uzlabotajiem šasijas komponentiem un vadības sistēmām apvienojumā ar jaunās paaudzes stūres vadību un riepām ir paaugstināts gan komforts, gan sportiskums.

Turbo S: no nulles līdz 100 km/h 3,1 sekundē
Ar 463 kW (630 ZS) jaudu un 820 ņūtonmetru griezes momentu jaunā Panamera Turbo S nodrošina par 59 kW (80 ZS) lielāku jaudu un par 50 N∙m lielāku griezes momentu nekā iepriekšējā lieliskākā Turbo pārstāve ar iekšdedzes motoru. Tas ļoti pozitīvi ietekmē gaitas īpašības: Sport Plus režīmā modelis Turbo S paātrinās no 0 līdz 100 km/h tikai 3,1 sekundē. Veisahā izstrādātais un Cufenhauzenē būvētais jau pazīstamais četrlitru V8 divturbīnu motors ir pilnīgi pārveidots, lai automobilis varētu sasniegt maksimālo ātrumu 315 km/h. Lai milzīgo jaudu kontrolēti pārnestu uz braukšanu un maksimāli palielinātu stabilitāti pagriezienos, katram konkrētajam modelim ir pielāgota un attiecīgi optimizēta trīskameru pneimatiskā piekare, Porsche aktīvā piekares pārvaldības sistēma (PASM) un sasveres stabilizācijas sistēma Porsche dinamiskā šasijas vadība Sport (PDCC Sport) ar Porsche griezes momenta vektorizēšanu (PTV Plus).

Panamera Turbo S jau ir pierādījusi savas neapstrīdamās jaudas iespējas leģendārajā Nirburgringas Nordšleifē: autovadītājs izmēģinātājs Larss Kerns pasaules visgrūtākās sacīkšu trases 20,832 kilometrus garo apli veica precīzi 7:29,81 minūtē — tas ir reprezentācijas automobiļu klases jaunais oficiālais rekords.

Paaugstināts sportiskums un komforts ar optimizētām šasijas sistēmām
Panamera GTS divturbīnu V8 motors ir optimizēts, īpašu uzmanību pievēršot jaudas padevei. Ar 353 kW (480 ZS) un 620 N∙m jaunā Panamera GTS nodrošina par 15 kW (20 ZS) lielāku jaudu nekā priekštece. Jauda nepārtraukti palielinās gandrīz līdz pat motora apgriezienu skaita robežai. Tādējādi jaudas padeve ir tāda pati kā klasiskam sporta automobilim ar atmosfērisko motoru. Tipiskās V8 skaņas īpašības ir vēl pamanāmākas nekā iepriekš — to nodrošina jaunā standarta sporta atgāzu izplūdes sistēma ar asimetriski novietotiem aizmugurējiem trokšņa slāpētājiem.

Jaunās Panamera un Panamera 4 visos pasaules tirgos tagad ir apgādātas ar pazīstamo 2,9 litru V6 divturbīnu motoru. Ar 243 kW (330 ZS) jaudu un 450 N∙m griezes momentu veiktspēja paliek nemainīga.

Visu jauno Panamera modeļu šasijas un vadības sistēmas ir vērstas gan uz sportiskuma, gan komforta nodrošināšanu. Dažas sistēmas ir pielāgotas pilnīgi no jauna. Piemēram, pārstrādātā Porsche aktīvā piekares pārvaldības sistēma (PASM) ievērojami uzlabo amortizācijas komfortu, savukārt elektriskās sasveres stabilizācijas sistēmas Porsche dinamiskā šasijas vadība Sport (PDCC Sport) vadība nodrošina paaugstinātu virsbūves stabilitāti. Turklāt ir izstrādāta jauna aprīkojuma paaudze stūres vadībai un riepām.

4S E-Hybrid ar 17,9 kW∙h akumulatoru un tikai ar elektroenerģiju nobraucamo attālumu līdz 54 km
Ar jauno Panamera 4S E-Hybrid Porsche laiž klajā nākamo uz veiktspēju orientēto no elektrotīkla uzlādējamo hibrīdmodeli. Astoņpakāpju divsajūgu PDK transmisijā integrētā 100 kW (136 ZS) elektromotora un 2,9 litru V6 divturbīnu motora ar 324 kW (440 ZS) jaudu pārdomātais apvienojums rada 412 kW (560 ZS) sistēmas jaudu un 750 N∙m maksimālo sistēmas griezes momentu. Tādējādi sasniegtie veiktspējas rādītāji ir ļoti iespaidīgi: kopā ar standartaprīkojumā iekļauto Sport Chrono pakotni sprints no 0 līdz 100 km/h tiek veikts 3,7 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 298 km/h. Izmantojot optimizētus elementus, akumulatora bruto ietilpība ir palielināta no 14,1 līdz 17,9 kW∙h salīdzinājumā ar iepriekšējiem hibrīdmodeļiem, un ir pilnveidoti braukšanas režīmi, lai vēl efektīvāk izmantotu enerģiju. Saskaņā ar WLTP datiem (EAER City) 4S E-Hybrid tikai ar elektroenerģiju nobraucamais attālums sasniedz 54 km (saskaņā ar NEDC — līdz 64 km).

Elegantāks izskats, lai būtu pamanāmāka
Jaunajiem Panamera modeļiem, kurus līdztekus sporta sedanam var pasūtīt arī Sport Turismo vai Executive variantā ar pagarinātu garenbāzi atkarībā no piedziņas sistēmas, tagad rūpnīcā tiek uzstādīti iepriekš papildaprīkojumā iekļautie Sport Design priekšgals ar izteiksmīgiem gaisa uztvērēja režģiem, lielas sānu dzeses atveres un vienjoslas priekšējo gaismu modulis. Pilnīgi jaunā Panamera Turbo S priekšdaļa izceļas ar lielākiem sānu gaisa uztvērējiem un no jauna izstrādātiem elementiem virsbūves krāsā, kas ir horizontāli savienoti un tādējādi uzsver automobiļa platumu. Dubulto Turbo priekšējo lukturu gaismas moduļi tagad ir izvietoti daudz tālāk viens no otra.
Pārstrādātā gabarītlukturu josla aizmugurē tagad vienmērīgi stiepjas pāri bagāžnieka pārsegam ar pielāgotu kontūru. Tādējādi tā nodrošina nepārtrauktu un plūdenu savienojumu starp abām jaunizstrādātajām LED aizmugurējo lukturu grupām. GTS modeļi standartaprīkojumā lepojas ar jaunām aptumšotām Exclusive Design aizmugurējo lukturu grupām ar dinamisku atgriešanās / iziešanas no mājām funkciju. Riteņu disku klāstam ir pievienoti trīs jauni 20 un 21 collas diski, tāpēc tagad kopumā ir pieejami 10 dažādi noformējumi.

Digitālie sakari un drošībai un komfortam paredzētās palīgsistēmas
Porsche komunikāciju sistēma (PCM) ietver papildu digitālās funkcijas un pakalpojumus, piemēram, uzlabotu tiešsaistes balss vadību Voice Pilot, jaunākās ceļa zīmju un bīstamības informācijas pakalpojumu Risk Radar, bezvadu Apple® CarPlay un daudzus citus Connect pakalpojumus. Turklāt Panamera piedāvā plašu inovatīvu gaismas un palīdzības sistēmu klāstu, piemēram, tagad standartaprīkojumā pieejamo braukšanas joslas ievērošanas palīgsistēmu ar ceļa zīmju pazīšanu, kā arī Porsche InnoDrive ar adaptīvo kruīzkontroli, nakts redzamības palīgsistēmu, joslas maiņas palīgsistēmu, LED matricas priekšējos lukturus ar PDLS Plus, novietošanas stāvvietā palīgsistēmu ar visaptverošā skata funkciju un projekcijas displeju.

Degvielas patēriņa un CO2 izplūdes vērtība ir aprēķināta saskaņā ar jauno Pasaules vienoto vieglo automobiļu testēšanas procedūru (WLTP). No tā izrietošās NEDC vērtības pagaidām ir jāturpina norādīt. Šīs vērtības nevar salīdzināt ar vērtībām, kas ir aprēķinātas, pamatojoties uz iepriekš izmantoto NEDC testu.

Sīkāka informācija par jaunu vieglo automobiļu oficiālo degvielas patēriņu un oficiālo, specifisko CO2 izplūdi ir sniegta publikācijā „Jauno vieglo automobiļu degvielas patēriņa, CO2 izplūdes un enerģijas patēriņa rokasgrāmata”, kas par brīvu ir pieejama visās tirdzniecības vietās un no Deutsche Automo-bil Treuhand GmbH (DAT).

Panamera Turbo S modeļi: kombinētais degvielas patēriņš 10,7–11,1 l/100 km,
kombinētā CO2 izplūde 245–253 g/km.
Panamera GTS modeļi: kombinētais degvielas patēriņš 10,7–11,1 l/100 km,
kombinētā CO2 izplūde 244–253 g/km.
Panamera 4S E-Hybrid modeļi: kombinētais degvielas patēriņš 2,0–2,3 l/100 km,
kombinētais enerģijas patēriņš 17,4–19,5 kW∙h/100 km, kombinētā CO2 izplūde 47–53 g/km.
Panamera 4 modeļi: kombinētais degvielas patēriņš 8,7–9,0 l/100 km,
kombinētā CO2 izplūde 199–205 g/km.
Panamera modeļi: kombinētais degvielas patēriņš 8,6–8,8 l/100 km,
kombinētā CO2 izplūde 197–201 g/km.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Honda e - šarmantākais šī brīža elektromobilis ? (+VIDEO)

Stilīgais sērijveida elektromobilis Honda E kļuva par kulta auto vēl pirms iznākšanas. Tas ne tikai labi izskatās, bet arī lieliski brauc. Lasīt vairāk

 

Cik viegli var "noslīcināt" Defenderu?

Šodien Tavs Auto TV pie jaunākās paaudzes Land Rover Defender stūres aicināsim sēsties cilvēku, kurš mežā jūtas kā mājās, bet kopā ar domu biedriem ceļojis pa visu pasauli, savas gaitas iemūžinot dokumentālos stāstos. Lasīt vairāk

 

Mihaela Šūmahera dēls nākamajā nedēļā piedalīsies F-1 posma treniņbraucienu pirmajā sesijā

Leģendārā Pirmās formulas (F-1) pilota Mihaela Šūmahera dēls Miks nākamajā piektdienā Nirburgringas trasē piedalīsies pasaules čempionāta 11.posma - Eifela "Grand Prix" - treniņbraucienu pirmajā sesijā. Lasīt vairāk

 

840 km ar vienu uzlādi - Tesla gatavo 1100 Zs jaudīgu Model S versiju 12

ASV elektroautomobiļu ražotājs Tesla atklājis, ka nākamgad laidīs klajā Model S Plaid – jaunu elektriskā sedana versiju, kas būs apveltīta ar 1100 Zs jaudu un varēs nobraukt 840 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti