Kravinieki bez iekšdedzes dzinējiem – jau no 2040.gada 7

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 15.decembris 2020 5:02

Eiropas autoražotāji vienojušies, ka kravas automašīnas ar parastajiem iekšdedzes dzinējiem pārstās ražot jau no 2040.gada – par 10 gadiem ātrāk nekā bija plānots iepriekš.

Pēdējais jaunais kravas auto ar iekšdedzes dzinēju no konveijera nobrauks līdz 2040.gadam, bet pēc tam tiks ražoti tikai automobiļi ar elektrisko piedziņu vai spēka iekārtām, kas darbojas ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju.

Par to paziņojusi Eiropas automobiļu ražotāju asociācija (ACEA), kas apvieno Daimler, Scania, Man, Volvo, Daf, Iveco un Ford.

Saskaņā ar plānu nākamo 20 gadu laikā elektriskās piedziņas un degvielas šūnu elementu tehnoloģiju attīstībai tiks veltīti ievērojami resursi, piemēram, Scania vadītājs Henriks Henriksons atklājis, ka uzņēmums šim nolūkam paredzējis tērēt no 50 līdz 100 miljardiem dolāru.

 Lai paātrinātu pāreju uz ilgtspējīgiem transporta veidiem, uzņēmumi lūdza Eiropas iestādes paaugstināt nodokļus fosilajai degvielai: pēc viņu domām, šāds pasākums vairākus ražotājus mudinās atteikties no jaunu iekšdedzes dzinēju izstrādes.

Dažas Eiropas automašīnu markas jau iepriekš ir sākušas kravas automašīnu pārveidošanu darbam ar videi draudzīgāku degvielu. Piemēram, britu Bentley savā rūpnīcā Krūē ir uzsācis visu kravas automašīnu pārbūvi darbam ar biodīzeļdegvielu, kas izgatavota no hidrogenētas augu eļļas. Šādai degvielai ir pielāgotas 10 kravas automašīnas, kas katru dienu pārvadā komponentus no noliktavas Vinsfordā līdz rūpnīcai Krūē, kā arī 20 furgoni un drošības dienestu transportlīdzekļi.

Bentley veicis arī citus pasākumus, tostarp pārkārtojis vairāk nekā 250 vinčas un autoiekrāvējus, lai tie var strādāt ar elektrību, kas iegūta no 30 tūkstošiem saules bateriju.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 15.decembris 2020 23:10
5 2 Atbildēt

Tagad, braucot ar komunistiskajiem auto, praktiski sanāk vest tikai apmēram 22 tonnas, lai nesanāktu pārsvars ( 40 tonnas). elektroauto svars ir daudz lielāks. Tad interesanti, cik varēs vest kravas pa komunistu ceļiem, braucot ar elektroauto?

15 tonnas?

Vernons 15.decembris 2020 12:40
3 1 Atbildēt

Cik maksās pārvadājumi?

reku 15.decembris 2020 16:31
3 1 Atbildēt

Pārāk jau nu futūrisks raks.Levita vārdiem sakot,vispirms šitie ziemassvētki jāsagaida un kur nu vēl 2040.Līdz tam laikam daudziem būs pavisam citas sistēmas dzinēji.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Prezentēts modernizētais Dacia Duster (+ FOTO)

Rumānijas autoražotājs Dacia publicējis attēlus un informāciju par modernizēto Duster, kas piedzīvojis nelielas pārmaiņas izskatā un ticis pie modernākiem un efektīvākiem motoriem. Lasīt vairāk

 

Jaunpilī aizvadīts Amatieru čempionāts motokrosā (+ FOTO)

Svētdien, 20. jūnijā Jaunpilī aizvadīts Latvijas Amatieru čempionāta pirmais posms motokrosā. Termometra stabiņš bija pakāpies līdz + 32 grādiem, diena bija karsta un sportistiem nācās darīt visu iespējamo, lai nepārkarstu lielajā svelmē. Neskatoties uz to, dalībniekiem karstums netraucēja, lai gūtu labus rezultātus trasē. Lasīt vairāk

 

Ventspils novadā motociklists traucies ar ātrumu 204 kilometri stundā (+ VIDEO) 7

18.jūnijā pulksten 23.07 Valsts policija uz autoceļa Rīga-Ventspils fiksēja motocikla vadītāju, kurš vietā, kur atļauts pārvietoties ar 90 kilometriem stundā, pārvietojās ar 204 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Alkohols, karstums un neizgulēšanās – svētku riski uz ceļiem

Līgo svētkos šogad būs piecas brīvas dienas pēc kārtas, arī pulcēšanās ierobežojumi kļuvuši brīvāki, tāpēc liela daļa cilvēku visticamāk svinēs lielākās vai mazākās kompānijās, izbraucot ārpus pilsētas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti